انشا در مورد باد اورده را باد میبرد پایه هشتم

باد آورده را باد می برد
یکی از ضرب المثل های معروف فارسی "باد آورده را باد می برد" است. این ضرب المثل یعنی آنچه که با زحمت و تلاش به دست نیامده است، به راحتی از دست می رود.

در این ضرب المثل، باد نماد قدرت و نیرویی است که می تواند هر چیزی را از بین ببرد. آنچه که با باد آورده شده است، یعنی آنچه که به راحتی و بدون زحمت به دست آمده است. این چیزها معمولاً ارزش چندانی ندارند و به راحتی از بین می روند.

برای مثال، اگر کسی بدون تلاش و زحمت، پول زیادی به دست آورد، این پول به راحتی از دست می رود. او نمی داند چگونه با این پول رفتار کند و آن را به هدر می دهد.

یا اگر کسی بدون تلاش و زحمت، به مقام و موقعیتی دست یافت، این مقام و موقعیت نیز به راحتی از دست می رود. او نمی داند چگونه از این مقام و موقعیت استفاده کند و آن را به هدر می دهد.

بنابراین، باید توجه داشته باشیم که آنچه که با زحمت و تلاش به دست نیامده است، ارزش چندانی ندارد و به راحتی از بین می رود. برای رسیدن به هر چیزی باید تلاش و زحمت کشید.

در زندگی، باید برای رسیدن به اهدافمان تلاش کنیم. نباید انتظار داشته باشیم که بدون زحمت و تلاش، به آنچه که می خواهیم برسیم. اگر برای رسیدن به اهدافمان تلاش نکنیم، آن ها به راحتی از دست می روند.

نتیجه گیری

ضرب المثل "باد آورده را باد می برد" یک درس مهم برای ما دارد. این درس این است که برای رسیدن به هر چیزی باید تلاش و زحمت کشید. اگر برای رسیدن به اهدافمان تلاش نکنیم، آن ها به راحتی از دست می روند.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...