انشا شیر تو شیر کلاس هشتم

انشا شیر تو شیر کلاس هشتم :روزی، دانش‌آموزی در حال مطالعه برای امتحان بود که تلفن همراهش زنگ خورد. او گوشی را برداشت و شروع به صحبت کرد. در حالی که با تلفن صحبت می‌کرد، همچنان به مطالعه ادامه می‌داد.

ناگهان، متوجه شد که یکی از سؤالات امتحان را اشتباه خوانده است. او سعی کرد به عقب برگردد و سؤال را دوباره بخواند، اما نتوانست. او آنقدر متمرکز روی صحبت با تلفن بود که به سؤال امتحان توجه نکرده بود.

در نهایت، دانش‌آموز مجبور شد سؤال را رها کند و به صحبت با تلفن ادامه دهد. او پس از پایان صحبت با تلفن، دوباره به سؤال امتحان نگاه کرد، اما دیگر نمی‌توانست به آن فکر کند. او آنقدر حواسش پرت شده بود که نمی‌توانست تمرکز کند.

دانش‌آموز سرانجام تصمیم گرفت که سؤال را به حال خود رها کند و روی سؤالات دیگر تمرکز کند. اما، متأسفانه، او نتوانست سؤالات دیگر را نیز به درستی پاسخ دهد. او در امتحان مردود شد.

دانش‌آموز پس از این اتفاق، متوجه شد که انجام دادن چند کار به صورت هم زمان باعث می‌شود که هیچ کاری به درستی انجام نشود. او تصمیم گرفت که دیگر هرگز چند کار را به صورت هم زمان انجام ندهد.

برداشت:

انجام دادن چند کار به صورت هم زمان باعث می‌شود که:

  • تمرکز ما کاهش یابد.
  • احتمال اشتباه کردن ما افزایش یابد.
  • کارایی ما کاهش یابد.

بنابراین، بهتر است که هر کار را به صورت جداگانه و با تمرکز انجام دهیم.

انشا های ساده و ادبی درباره ضرب المثل شیر تو شیر شدن کارها

 ضرر انجام دادن چند کار به صورت هم زمان

متن:

ضرب‌المثل "شیر تو شیر" کنایه‌ای از انجام کارها به طور هم‌زمان است که باعث می‌شود هیچ‌کدام از آن‌ها به درستی انجام نپذیرد.

برنامه‌ریزی و طبق برنامه پیش‌رفتن در کارها باعث می‌شود آن‌ها نتیجه‌ی بهتری داشته باشند. اما اگر بدون برنامه باشیم و بخواهیم کارها را هم‌زمان انجام دهیم، باعث آشفتگی و سردرگمی ما خواهد شد و نه‌تنها کاری پیش نخواهد رفت، بلکه زمان را نیز از دست خواهیم داد.

زمانی که کارها را هم‌زمان انجام می‌دهیم، روی هیچ‌کدام از آن‌ها تمرکز لازم را نداریم و همین امر سبب عدم موفقیت یا درست اجرا نشدن کارها می‌شود. در نهایت، با شکست مواجه خواهیم شد.

برنامه‌ریزی، ترتیب و اولویت‌بندی در هر کاری باعث استفاده‌ی حداکثری از توانایی و زمان موجود می‌شود. این مسئله‌ای است که تمام افراد موفق به دیگران توصیه می‌کنند.

افرادی هستند که در انجام کارهایشان می‌توان این ضرب‌المثل را به آن‌ها نسبت داد. این افراد باید در روال انجام کارها تجدیدنظر کنند، زیرا زمان و انرژی‌ای که صرف می‌کنند کاملاً بیهوده است و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

البته باید این نکته را هم اضافه کرد که در این میان استثناء هم وجود دارد. یعنی افرادی هستند با توانایی‌های بالای ذهنی و جسمی که می‌توانند هم‌زمان چندین کار را به خوبی در کنار هم انجام دهند و نتایج خوبی هم حاصل شود. اما این افراد بسیار اندک هستند و نمی‌توان آن‌ها را به عنوان یک قانون کلی در نظر گرفت.

برداشت:

برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید کارها را با برنامه‌ریزی و به ترتیب انجام داد.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...