موضوع انشا نوجوانی پایه نهم

موضوع انشا نوجوانی پایه نهم

نوجوانی دوره ای پر از فراز و نشیب است. که برای بعضی افراد با حسرت میگذرد. دوران نوجوانی یکی از شکل دهنده ترین قسمت زندگی است.

 روزی بود و روزگاری، در یکی از روستاهای کوچک و زیبا پسرکی زندگی میکرد که پدرش فوت کرده بود و از این پس خیلی ناراحت و غمگین بود.

او برای خانواده اش کار می کرد. هر روز به محل کارش می رفت. تا خرج مادر و خواهر و برادر کوچکش را بدهد. او زیاد سختی می کشید طوری که پوست و استخوان شده بود.

او از زندگی اش راضی نبود و هر روز صبح به اجبار سر کار می رفت. و همیشه می گفت:کاش دوران نوجوانی من به پایان برسد و من پیر شوم تا از تمام این سختی ها راحت بشوم.

روز ها وسال ها گذشت و به دوران پیری رسید. او خیلی سست و ضعیف شده بود و نمی توانست به درستی کارهای خود را انجام بدهد.با خودش گفت کاش می توانستم! برگردم به دوران نوجوانی تا بتوانم کارهای خودم را انجام بدهم.

اشتباه ما انسانها این است که ما در لحظه زندگی نمی کنیم و شکر گزار تمام چیزهایی که داریم نیستیم. این باعث میشود که ما نتوانیم زیباییهای دنیا را ببینیم. پس بیاید در لحظه زندگی کنیم که ما اگر بخندیم یا نخندیم زندگی میگذرد پس بخندیم تا خوش بگذرد.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...