چهار انشا در مورد طبیعت کلاس پنجم

انشای اول 

تماشای طبیعت خیلی لذت بخش است. از درختان زیبا گرفته تا گل های رنگارنگ و عطرآگین و گونه های حیوانی قشنگ و سبزه زارهای پهناور و کوه های برافراشته، همگی چشمان ما را به تماشای خود فرا می خوانند .
وقتی بهار جامه ی سبز رنگ و رنگارنگ خود را بر تن می کند با دیدن آن احساس آرامش می کنیم و دوست داریم هر لحظه در کنار آن بنشینیم و زبان به توصیف آن بگشاییم. وقتی صدای شرشر آب به گوش می رسد یا وقتی قایقی سوار بر امواج پر تلاطم دریا می بینیم، در دل احساس سبکی می کنیم و این چقدر لذت بخش است. غروب خورشید که دیگر جای خود دارد! وقتی خورشید بعد از یک سفر یک روزه چشم از زمین فرو می بندد و دستی به نشانه ی خداحافظی تکان می دهد و چهره در پس کوه های سر به فلک کشیده مغرب قایم می کند و پرده ی سیاه شب دامن گستر می شود، زیبا و دل چسب است.


انشای دوم

به نام خدا انشا درباره ی زیبایی های طبیعت با استفاده از حواس پنج گانه من داشتم از اتاقم به گل ها و درخت هایی که در باغچه مان بودنگاه میکردم.ناگهان بوی خوشی به مشامم خورد.آن بوی گل ارکیده بود،من به حیاط خانه مان رفتم،آن گل را لمس کردم.خیلی لطیف و خوب بود.ناگهان نسیم روح افزایی وزیدن گرفت.و با طراوت نسیم خوش بو گل ها هم می رقصیدند.یاس های سفید از روی دیوار به پنجره ی اتاقم سرک می کشند.از این همه زیبایی سیمای پر طلایی اندیشه ام به پرواز در می آید.طبیعت یعنی نشاط،شادی،سر سبزی،طبیعت یعنی زندگی،هیجان،دوستی و... درختان در هنگام وزیدن باد همه به هم دست می دهند و روی هم بذر افشانی میکنند.گل های زیبای آنها نوید میوه های خوب خداوند است.برگ های سبز آنها مثل سجاده ی نماز است.پاک و شادی بخش.کاش ما انسان ها نیز در نماز مثل ریشه ی درختان محکم و استوار باشیم تا مثل میوه ی درخت از این اخلاص و سجده کردن بهره ببریم و خداوند دوستمان داشته باشد. صدای خش خش برگ درختان به گوش می رسد.آهنگ دلنواز این صدا احساس خوبی در من دارد.این احساس یعنی بوجود آمدن برگ های سبز و تازه.قطره های شبنم روی گل ها،مانند وضو آن ها را پاک کرده.نگاه کردن به این طبیعت زیبا آن قدر دلنشین است که انسان از بیان زیبایی های آن قاصر است و دستانش قادر به لمس کردن همه ی آن نیست یعنی نمیتواند احساسش را باید و شاید بیان کند.خلاصه که طبیعت یعنی آفریده ی خدای زیبایی ها ،یعنی گل،کوه،دشت،دریا،خورشید،ماه و هر آنچه که در این گیتی بزرگ وجود دارد.کاش بتوانیم کمی از این آفرینش را سپاس بگوییم.خدایا تو را به خاطره آفریده های جهان هستی و زیبایی هایش شکرگزاریم


انشای سوم

قلم را در دست می گیرم و انشایم را آغاز می کنم . خداوند مهربان نعمت های بسیاری آفریده که نمی توانم از کدام یک شروع کنم.محیط زیست یعنی جایی که زندگی می کنیم ، یعنی طبیعت زیبا که از آن بهره های زیادی می بریم .
محیط زیست خود را باید تمیز نگه داریم ، جایی مثل خانه ، مدرسه و خیابان ، مثلا در مدرسه وقتی که خوراکی می خوریم نباید آشغال آن را روی زمین بریزیم ، بلکه باید آن را در سطل زباله بریزیم وقتی که سوار ماشین هستیم و خوراکی می خوریم یا بطری آبی را که خالی شده است ، نباید از پنجره ی ماشین به خیابان پرتاب کنیم .

ما باید به هم کلاسی های خود و یا خواهرو برادر کوچکتر خود یاد بدهیم که این مقررات را رعایت کنند که باعث آلودگی محیط زیست نشود.

موضوع انشاء :
چگونه می توانیم از محیط زیست خود مراقبت کنیم ؟

و درباره ی درختان و گل ها هم همین طور، روی درختان نباید خراش ایجاد کنیم و یا روی آنها یادگاری بنویسیم .

اگر درختان ، پر از شاخ و برگ نباشند محیط زیست ما معنایی ندارد . و نمی توانیم از طبیعت زیبا بهره مند شوند .

درباره گل ها و سبزه های داخل پارک هم همین حرف را باید زد که روی علف های هرز که داخل پارک هستند نباید نشست و آشغال نباید ریخت ، گل های زیبایی که نگهبان پارک به زحمت از آنها نگهداری می کند و آنها را آبیاری می کند ،نباید این گل ها را از ساقه جدا کرد ، چون پژمرده می شوند ، ولی وقتی که روی ساقه ی گل باشد ، محیط زیست ما خیلی زیبا و دلنشین می شود و ما لذّت می بریم .

تعریف محیط زیست : همه ی محیط هایی که در انها زندگی جریان دارد محیط زیست نامیده می شود .به عنوان مثال : استخر آب، یک شهر ، اقیانوس و کویر همگی انواعی از محیط زیست به حساب می آیند.


انشا چهارم

موضوع انشا " توصيف يك منظره "
پشت ميز اتاقم نشسته بودم ، پنجره را باز كردم در مقابلم يكي ديگر از نشانه هاي زيباي خداوند را ديدم، در آن سوی همه جا سبز بود. تا چشم كار مي كرد، چمنزار بود كه همانند لباس سبزی برای زمين بود ، در هر قسمت از اين چمنزار گل هاي زيبا با رنگ ها وبوهاي مختلف دیده می شد، كه سبب خوش رنگي اين چمنزار شده بود ، خورشيد زيبا بيشتر اوقات در حال تماشاي اين منظره بود اما گاهي هم اين ابرها بودند كه جاي خورشيد را مي گرفتند وبراي تشكر از خدا بابت آفريدن اين منظره ي زيبا شروع به باريدن مي كردند. بارش باران و تابيدن خورشيد مهربان سبب مي شد تا اين چمنزار روز به روز زيبا تر شود.

آن طرف تر از چمنزار درختي وجود داشت كه تك درخت اين منظره بود، آن درخت با برگ هاي زيبا و بلندش براي كودكان سايه دلنشین درست كرده بود و بچه ها مي توانستند در زير آن درخت به بازي خود ادامه دهند. آن درخت تنها سبب خوش حالي بچه ها نمي شد بلكه لانه ي چند كبوتر را بر روي خود نيز جا داده بود . اين تك درخت با چمن هاي زيباي چمنزار و گل هاي كوچك بر روي آن همه و همه منظره ي زيبايي را به وجود آورده اند كه تكه ي كوچكي از جلوه هاي زيباي طبيت است.

منابع
http://rehaneh5.blogfa.com/pos...

http://www-enshay20.blogfa.com/post/64


http://essay-finder.blogfa.com/page/bahar

http://sharafzade-z.blogfa.com/post/24

انشا در مورد طبیعت به زبان عربی انشا در مورد طبیعت تمیز انشا در مورد تماشای طبیعت کوتاه انشا در مورد طبیعت جنگل انشا در مورد طبیعت جدید انشا در مورد جان بخشی به طبیعت طبیعت انشا در مورد جنگل انشا در مورد طبیعت با روش جانشین سازی انشا در مورد جان بخشی بین دو مورد از طبیعت انشا در مورد چگونه طبیعت را پاکیزه نگه داریم انشا در مورد چرخه طبیعت انشا در مورد طبیعت کلاس چهارم انشا در مورد چرا باید از طبیعت مراقبت کنیم انشا در مورد طبیعت برای کلاس چهارم انشا در مورد طبیعت حیوانات انشا در مورد مهمانی طبیعت حفظ محیط زیست انشا در مورد طبیعت و حیوانات انشا در مورد حفظ و نگهداری طبیعت انشا در مورد حفاظت از طبیعت انشا در مورد طبیعت با استفاده از حواس پنجگانه انشا در مورد طبیعت خوب انشا در مورد طبیعت خوزستان انشا در مورد طبیعت خیلی کوتاه انشا در مورد سفر خیالی به طبیعت انشا در مورد آفریده های خداوند در طبیعت انشا در مورد خیال پردازی در طبیعت انشا در مورد خلقت طبیعت انشا در مورد طبیعت ۱۰ خط انشا در مورد طبیعت خداوند انشا در مورد یک روز با خانواده در طبیعت انشا در مورد طبیعت انشا در مورد طبیعت زیبای خداوند انشا در مورد طبیعت سرسبز انشا در مورد طبیعت سبز انشا در مورد طبیعت ساده انشا در مورد سرسبزی طبیعت انشا در مورد طبیعت ششم انشا در مورد طبیعت شمال انشا در مورد طبیعت کلاس ششم انشا در مورد صداهای طبیعت انشا در مورد صدای طبیعت انشا در مورد طبیعت طولانی انشا در مورد طبیعت عادی انشا در مورد طبیعت عینی و ذهنی انشا در مورد عکس طبیعت انشا در مورد طبیعت فصل بهار انشا در مورد فواید طبیعت انشا در مورد طبیعت کلاس سوم انشا در مورد طبیعت یک روستا یک انشا در مورد طبیعت یک انشا در مورد طبیعت زیبا انشا در مورد طبیعت یک صفحه انشا در مورد طبیعت گیلان انشا در مورد طبیعت گردی کلاس هفتم انشا در مورد گردش طبیعت انشا در مورد طبیعت مقدمه انشا در مورد طبیعت من انشا در مورد طبیعت نتیجه انشا در مورد طبیعت نوشته ادبی انشا در مورد نقاشی طبیعت انشا در مورد طبیعت و بهار انشا در مورد طبیعت و هوای پاک انشا در مورد زیبایی طبیعت و شکوفه دادن درختان انشا ادبی و عادی در مورد طبیعت انشا در مورد زشتی و زیبایی طبیعت انشا در مورد طبیعت پاییز با مقدمه بدنه و نتیجه انشا در مورد طبیعت همراه با مقدمه و نتیجه انشا در مورد هماهنگی طبیعت انشا در مورد یکی از زیبایی های طبیعت انشا در مورد یک تصویر ذهنی از طبیعت انشا در مورد یکی از دخالت های انسان در طبیعت انشا در مورد یکی شدن با طبیعت انشا در مورد عناصر طبیعت

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...