نگاهی که با مهر و محبت همراه است چیست فارسی پنجم

چرا باید از عشق گفت

موضوع مورد علاقه از جهات متعدد است و از جمله این یک بخش قابل توجه توجه از جوانان ما به آن مبتلا بوده یا ساخته شده است. عشق در طول تاریخ در همه جوامع وجود داشته است

. بسته به شرایط تربیتی در دوران متنوع کم و زیاد بوده است. همین یک جهت است که مربوط به جوانان عزیز است کفایت می کند که ما را به موضوع عشق قلب بدهیم و در مورد آن بیندیشیم ، در مورد ماهیت اگر تحقیق کنیم ، در مورد آن داوری کنیم و هر نوع عملی که لازم است انجام شود. از راهنمایی و ارشاد تا درمان و اصلاح و جهت گیری.

عشق چیست؟ تحلیل آن چیست؟

من به نوع خاص عشق را تعریف می کنم که بر اساس آن باید در مورد آن داوری کرد و لازم است را در مورد انجام داد. عشق را به محبت شدید تعریف کرده است. محبت وقتی از حد عادی فراتر رفت و برگشت به عشق انجام داد. منظور از قدرت چیست؟ من از کجا می دانم محبتم تبدیل به عشق شده است یا نه؟ دوست داشتن چه وقت به حد عشق رسیده است؟ به محض این اکه بگوییم عشق محبت شدید است ، س می‌شودال دارید که چه حدی از شدت محبت ، عشق است؟ کدام محبت عشق است و کدام محبت عشق نیست؟ شاید بهترین عشق میمیز از غیر عشق این باشد که پیامبر اعظم (صل الله علیه و آله و سلم) درباره آن فرمودند عشق کور استفاده و کر. کور از چه و کر از چه؟ کور دیدن هر کس و هرچه غیر از دوست و کر از شنیدن هر صدایی غیر از صدای دوست. اگر بیشتر به این مفهوم توجه کنیم ، در نتیجه نتیجه می دهیم که عشق یعنی محبت انحصاری. یعنی در عشق محبت حصر استفاده ؛ محبت به‌علاوه حصر. محبت بدون حصر عشق نیست.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...