بیوگرافی بازیگر کره ای کیم ته هی Kim Tae-hee

کیم ته هی: بیوگرافی بازیگر کره ای

کیم ته هی (Kim Tae-hee) بازیگر اهل کره جنوبی است که به دلیل بازی در فیلم‌ها و سریال‌های محبوبی مانند «کنیز»، «جنگل کوچک»، «رفتگران فضایی» و «آقای آفتاب» شناخته می‌شود. او یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن کره جنوبی است و به عنوان یکی از زیباترین زنان آسیا نیز شناخته می‌شود.

زندگینامه

کیم ته هی در ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ در سئول، کره جنوبی به دنیا آمد. او از دوران کودکی علاقه زیادی به بازیگری داشت و در دوران دبیرستان در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌کرد. در سال ۲۰۰۵، او در مسابقه «Superstar Survival» شرکت کرد و برنده جایزه اول شد. این جایزه به او کمک کرد تا به عنوان بازیگر وارد صنعت سرگرمی کره جنوبی شود.

اولین نقش‌آفرینی‌ها

کیم ته هی اولین نقش‌آفرینی خود را در سال ۲۰۰۶ در سریال تلویزیونی «جنگجو کی» (Warrior Baek Dong-soo) تجربه کرد. او در این سریال نقش یک شاهزاده خانم را ایفا می‌کرد. این سریال موفقیت‌آمیز بود و به شهرت کیم ته هی کمک کرد.

در سال ۲۰۰۷، کیم ته هی در فیلم «افسانه‌های شمشیر و جادو» (The Legend of Sword and Magic) بازی کرد. این فیلم نیز موفقیت‌آمیز بود و به کیم ته هی کمک کرد تا به عنوان یک بازیگر محبوب شناخته شود.

سال‌های موفقیت

کیم ته هی در سال‌های بعد در فیلم‌ها و سریال‌های موفق زیادی بازی کرد. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «کنیز» (The Handmaiden) در سال ۲۰۱۶، «جنگل کوچک» (Little Forest) در سال ۲۰۱۸ و «رفتگران فضایی» (Space Sweepers) در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد.

کیم ته هی در سریال‌های تلویزیونی نیز به موفقیت‌های زیادی دست یافت. از جمله این سریال‌ها می‌توان به «آقای آفتاب» (Mr. Sunshine) در سال ۲۰۱۸ و «سلام خداحافظ مامان!» (Hi Bye, Mama!) در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد.

جوایز و افتخارات

کیم ته هی جوایز متعددی را برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های خود دریافت کرده است. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم اژدهای آبی برای فیلم «کنیز» در سال ۲۰۱۶ و جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره هنری بکسانگ برای سریال «آقای آفتاب» در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد.

زندگی شخصی

کیم ته هی در سال ۲۰۱۳ با لی بیونگ هون، بازیگر و خواننده کره‌ای ازدواج کرد. آنها صاحب دو دختر هستند.

کیم ته هی یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین بازیگران زن کره جنوبی است. او به دلیل بازی در فیلم‌ها و سریال‌های محبوبی مانند «کنیز»، «جنگل کوچک»، «رفتگران فضایی» و «آقای آفتاب» شناخته می‌شود. او همچنین به عنوان یکی از زیباترین زنان آسیا نیز شناخته می‌شود.

kim tae-hee
kim tae-hee
kim tae-hee

kim tae-hee


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...