بیوگرافی بازیگر کره ای پارک شین هه

پارک شین هه
پارک شین هه


پارک شین هه (Park Shin-hye) بازیگر و خواننده کره جنوبی است. او در ۱۸ فوریه ۱۹۹۰ در گوانگجو، کره جنوبی متولد شد.

شین هه در سال ۲۰۰۱، زمانی که ۱۱ سال داشت، با تشویق معلم زبان خود در یک آکادمی بازیگری و خوانندگی ثبت نام کرد. او در سال ۲۰۰۳ در تست بازیگری سریال «پلکانی به سوی بهشت» شرکت کرد و موفق شد از بین ۲۵۰ شرکت‌کننده نفر اول شود. او با بازی در این سریال به شهرت رسید و از آن پس به یکی از محبوب‌ترین بازیگران کره‌ای تبدیل شد.

شین هه علاوه بر بازیگری، خواننده و مدل نیز است. او در سال ۲۰۰۷ با انتشار آلبوم «۱۸» فعالیت خود را به عنوان خواننده آغاز کرد. او همچنین در سال‌های اخیر به عنوان مدل تبلیغاتی برای برندهای مختلفی از جمله «لویی ویتون»، «دیور» و «ویزا کارت» فعالیت کرده است.

شین هه در سال ۲۰۱۷ با بازیگر «چویی ته جون» ازدواج کرد. آنها در سال ۲۰۲۲ صاحب یک پسر شدند.

شین هه به دلیل بازی در نقش‌های متنوع و توانایی‌های بازیگری خود، یکی از محبوب‌ترین بازیگران کره جنوبی است. او در طول دوران حرفه‌ای خود جوایز متعددی را از جمله جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در جوایز KBS Drama Awards (۲۰۱۰) برای سریال «تو زیبایی»، جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در جوایز MBC Drama Awards (۲۰۱۳) برای سریال «وارثان» و جایزه بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی در جوایز SBS Drama Awards (۲۰۱۴) برای سریال «پینوکیو» را دریافت کرده است.

در ادامه به برخی از نکات مهم در بیوگرافی پارک شین هه اشاره می‌کنم:

  • شین هه در سال ۲۰۰۳ با بازی در سریال «پلکانی به سوی بهشت» به شهرت رسید. این سریال یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های درام کره جنوبی است.
  • شین هه در سال ۲۰۰۹ با بازی در سریال «تو زیبایی» به محبوبیت جهانی رسید. این سریال در ایران نیز با استقبال خوبی مواجه شد.
  • شین هه در سال ۲۰۱۱ با انتشار آلبوم «۱۸» فعالیت خود را به عنوان خواننده آغاز کرد. این آلبوم موفق به کسب موفقیت‌های زیادی شد.
  • شین هه در سال ۲۰۱۷ با بازیگر «چویی ته جون» ازدواج کرد. آنها در سال ۲۰۲۲ صاحب یک پسر شدند.

شین هه یکی از موفق‌ترین بازیگران زن کره جنوبی است. او با بازی در نقش‌های متنوع و توانایی‌های بازیگری خود، به یکی از محبوب‌ترین بازیگران آسیا تبدیل شده است.


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...