انشا در مورد خدا با رعایت مراحل نوشتن

انشا در مورد خدا با رعایت مراحل نوشتن

موضوع انشا: خدا

مقدمه:

خداوند خالق هستی، آفریننده همه موجودات و رازدار همه عالم است. او موجودی بی‌نهایت قدرتمند، مهربان و دانا است. وجود خداوند، پایه و اساس دین و مذهب است و همه ادیان الهی به وجود او ایمان دارند.

بدنه:

خداوند را نمی‌توان با حواس پنجگانه شناخت، زیرا او موجودی مادی نیست. او روحی مجرد و بی‌نهایت است. خداوند دارای همه صفات کمال است و از هرگونه عیب و نقصی مبرا است. او عادل، رحیم، حکیم، و ... است.

خداوند خالق هستی است. او همه موجودات را از عدم به وجود آورده است. او جهان را با نظم و هماهنگی خاصی آفریده است. همه موجودات در جهان، آفریده دست توانای خداوند هستند.

خداوند مهربان است. او نسبت به همه موجودات مهر و محبت دارد. او انسان را به عنوان اشرف مخلوقات آفریده و او را با عقل و فطرت هدایت کرده است. خداوند همواره به بندگانش کمک می‌کند و آنها را از گناه و خطا باز می‌دارد.

خداوند دانا است. او از همه چیز آگاه است. او گذشته، حال و آینده را می‌داند. او همه اعمال و نیات انسان‌ها را می‌بیند و می‌شنود.

خداوند رازدار همه عالم است. او همه اسرار عالم را می‌داند. او از همه اتفاقات گذشته، حال و آینده آگاه است.

نتیجه:

وجود خداوند، حقیقتی انکارناپذیر است. او پایه و اساس دین و مذهب است. همه ادیان الهی به وجود او ایمان دارند. خداوند خالق هستی، مهربان و دانا است. او رازدار همه عالم است.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...