2 انشای نماز دبیرستان

انشای شماره 1

مقدمه:

نماز، یکی از مهم‌ترین عبادات در اسلام است. نماز، راهی برای ارتباط با خداوند، تمرکز ذهن، و تصفیه روح است. نماز، تمرینی برای پذیرفته شدن در جهان دیگر نیز هست.

بدنه:

نماز، اتصال با بی‌نهایت است. در نماز، انسان از دنیای مادی جدا می‌شود و به سوی خداوند تعالی می‌رود. نماز، تمرکز قوای دماغی است. در نماز، انسان با تمام وجود به خداوند توجه می‌کند و از افکار و حواس پرتی‌ها دور می‌شود.

نماز، همه‌ی آسمان‌ها و زمین و همه‌ی جا را که خدا در آنجاست، در بر می‌گیرد. خداوند در همه جا حاضر و ناظر است و نماز، راهی برای حضور در پیشگاه او است. نماز، معراج انسان است. در نماز، انسان از زمین به آسمان می‌رود و با خداوند تعالی ارتباط برقرار می‌کند.

نماز، تمرینی برای پذیرفته شدن در جهان دیگر است. اگر نماز انسان قبول شود، سایر اعمال او نیز قبول می‌شوند. نماز، راهی برای آمادگی برای جهان آخرت است.

خداوند نماز را برای تصفیه و تکمیل روح مقرر فرموده است. نماز، راهی برای پرورش روح و دور شدن از گناه است. نماز، روح انسان را پاک می‌کند و او را به کمال می‌رساند.

نماز، نوعی هنرنمایی الهی است. خداوند تمام ارزش‌ها را در نماز قرار داده است. یاد خدا، تمرکز ذهن، توحید، تصفیه روح، و ارتباط با خداوند، از جمله ارزش‌های نماز هستند.

نتیجه:

نماز، عبادتی ارزشمند و پربرکت است. نماز، راهی برای سعادت دنیا و آخرت است. همه‌ی ما باید تلاش کنیم که نماز را به درستی بخوانیم و از ثواب آن بهره‌مند شویم.

حدیث امام علی علیه السلام:

«نماز، ستون دین است و هر کس نماز خود را ترک کند، دینش را از دست داده است.»


انشای شماره 2

مقدمه:

با نام خداوند بخشنده و مهربان، انشای خود را در مورد نماز آغاز می‌کنم. نماز، ستون دین و از ارکان مهم اسلام است. نماز، راهی برای ارتباط با خداوند، تقرب به او، و کسب سعادت دنیا و آخرت است.

متن انشا:

نماز، عبادتی است که در آن، انسان با تمام وجود، به خداوند متعال توجه می‌کند. در نماز، انسان از دنیای مادی جدا می‌شود و به سوی خداوند تعالی می‌رود.

نماز، راهی برای ابراز بندگی انسان به خداوند است. در نماز، انسان به خداوند می‌گوید که جز او سرپناهی برای کمک و یاری ندارد. غیر از او سنگری برای مقابله با دشمنان او ندارد و فقط او هم درد او در مشکلات است.

نماز، راهی برای پرورش روح و دور شدن از گناه است. نماز، روح انسان را پاک می‌کند و او را به کمال می‌رساند.

نماز، راهی برای شکرگزاری از نعمت‌های خداوند است. در نماز، انسان به خداوند می‌گوید که از تمام نعمت‌هایی که به او داده است، سپاسگزار است.

نماز، راهی برای کسب رضایت خداوند است. خداوند از بندگانی که نماز می‌خوانند، راضی است.

نتیجه گیری:

نماز، عبادتی ارزشمند و پربرکت است. همه‌ی ما باید تلاش کنیم که نماز را به درستی بخوانیم و از ثواب آن بهره‌مند شویم.

حدیث امام حسین (ع):

امام حسین (ع) در روز عاشورا، در حالی که تیرهای دشمنان او را از هر سو نشانه می‌گرفتند، نماز را ترک نکردند. این نشان می‌دهد که نماز، حتی در سخت‌ترین شرایط نیز باید انجام شود.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...