بیوگرافی و تصاویر اوه یون آه در نقش هیاپ در سرزمین بادها

بیوگرافی و تصاویر اوه یون آه در نقش هیاپ در سرزمین بادها

اوه یون آه (کره ای: 오윤아 ؛ زادهٔ ۱۸ اکتبر ۱۹۸۰) بازیگر اهل کره جنوبی است. او در مجموعه‌های تلویزیونی سرزمین بادها (۲۰۰۸)، آتنا: الهه جنگ (۲۰۱۰)، سایمدانگ، خاطرات درخشان (۲۰۱۷)، پسر خوشتیپ و جونگ اوم (۲۰۱۸) و یکبار دیگر (۲۰۲۰) ایفای نقش کرده‌است.

اوایل زندگی و تحصیلات

اوه یون آه در سئول، کره جنوبی متولد شد. او در دبیرستان هائه شین و دانشگاه دانکوک در رشته هنر و طراحی تحصیل کرد.

حرفه

اوه یون آه در سال ۲۰۰۱ با بازی در فیلم "آرایشگر" (۲۰۰۱) به عنوان بازیگر حرفه ای وارد عرصه بازیگری شد. او در سال ۲۰۰۸ با بازی در سریال تلویزیونی "سرزمین بادها" به شهرت رسید. این سریال یکی از پربیننده ترین سریال های تلویزیونی کره جنوبی است.

اوه یون آه در سال ۲۰۱۰ در سریال تلویزیونی "آتنا: الهه جنگ" ایفای نقش کرد. این سریال یکی دیگر از پربیننده ترین سریال های تلویزیونی کره جنوبی است.

اوه یون آه در سال ۲۰۱۷ در سریال تلویزیونی "سایمدانگ، خاطرات درخشان" ایفای نقش کرد. این سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و اوه یون آه برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام در مراسم جوایز هنری Baeksang شد.

اوه یون آه در سال ۲۰۱۸ در سریال تلویزیونی "پسر خوشتیپ و جونگ اوم" ایفای نقش کرد. این سریال نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و اوه یون آه برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام در مراسم جوایز هنری SBS شد.

اوه یون آه در سال ۲۰۲۰ در سریال تلویزیونی "یکبار دیگر" ایفای نقش کرد. این سریال نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و اوه یون آه برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام در مراسم جوایز هنری MBC شد.

زندگی شخصی

اوه یون آه در سال ۲۰۰۹ با لی هیوک سئو ازدواج کرد. این زوج در سال ۲۰۱۳ صاحب یک دختر شدند.

اوه یون آه در نقش هیاپ در سرزمین بادها

اوه یون آه در سریال تلویزیونی "سرزمین بادها" (۲۰۰۸) نقش هیاپ، یکی از شخصیت های اصلی سریال را بازی کرد. هیاپ یک بانوی جوان و زیبا است که از کودکی توسط یک خانواده اشرافی بزرگ شده است. او عاشق یوجین، یکی از شخصیت های اصلی سریال است.

بازی اوه یون آه در نقش هیاپ مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و او برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام در مراسم جوایز هنری Baeksang شد.

جوایز و افتخارات

  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام در مراسم جوایز هنری Baeksang (۲۰۱۱) برای بازی در سریال "آتنا: الهه جنگ"
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام در مراسم جوایز هنری SBS (۲۰۱۸) برای بازی در سریال "پسر خوشتیپ و جونگ اوم"
  • نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن درام در مراسم جوایز هنری MBC (۲۰۲۰) برای بازی در سریال "یکبار دیگر"

Oh Yoon-ah

Oh Yoon-ah

Oh Yoon-ah

Oh Yoon-ah

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...