4 انشا در مورد مادر

مادر، فرشته‌ای زمینی

مادر، واژه‌ای زیبا و مقدس که با شنیدنش، قلب هر انسان لرزه بر می‌دارد. مادر، کسی است که نه ماه ما را در شکم خود پرورش می‌دهد و با درد و رنج، ما را به دنیا می‌آورد. مادر، کسی است که تمام عمر خود را وقف ما می‌کند و برای خوشبختی ما، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

مادر، فرشته‌ای زمینی است که همیشه در کنار ماست، حتی وقتی که ما او را نمی‌بینیم. مادر، همیشه نگران ماست و برای سلامتی و خوشبختی ما، دعا می‌کند. مادر، همیشه ما را دوست دارد و با عشق و محبت، از ما مراقبت می‌کند.

زحمات مادر

زحمات مادر، قابل جبران نیست. مادر، برای بزرگ کردن ما، از تمام چیزهایی که دوست دارد، می‌گذرد. مادر، برای ما، از خواب و استراحت خود می‌زند. مادر، برای ما، از همه چیز خود می‌گذرد.

احترام به مادر

احترام به مادر، یکی از مهم‌ترین واجبات دینی است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «بهشت زیر پای مادران است.» این حدیث، اهمیت احترام به مادر را نشان می‌دهد.

ما باید همیشه به مادر خود احترام بگذاریم و از او اطاعت کنیم. ما باید همیشه به مادر خود کمک کنیم و از او مراقبت کنیم. ما باید همیشه از مادر خود قدردانی کنیم و به او بگوییم که او را دوست داریم.

نتیجه

مادر، نعمت بزرگی است که خداوند به ما ارزانی داشته است. ما باید قدر این نعمت را بدانیم و از آن، به خوبی استفاده کنیم. ما باید همیشه به مادر خود احترام بگذاریم و از او اطاعت کنیم.

انشا خودمونی

سلام مامان جونم!

تو بهترین مامان دنیایی. خیلی دوستت دارم. نمی‌دونم اگه تو نبودی، من الان چی کار می‌کردم. تو همیشه مراقب من بودی و از من مراقبت کردی. تو همیشه به من محبت کردی و منو دوست داشتی.

من خیلی ازت ممنونم مامان جونم. نمی‌تونم زحماتت رو جبران کنم. فقط می‌تونم بگم که خیلی دوستت دارم.

وقتی کوچیک بودم، خیلی ازت اذیت می‌کردم. دعوات می‌کردم و حرف گوش نمی‌کردم. ولی تو همیشه به من محبت می‌کردی و منو دوست داشتی.

الان که بزرگ شدم، می‌فهمم که چقدر تو برای من زحمت کشیدی. می‌فهمم که چقدر دوستم داری.

من قول می‌دم که همیشه به تو احترام بگذارم و از تو اطاعت کنم. قول می‌دم که همیشه دوستت داشته باشم.

دوستت دارم مامان جونم!

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...