انشا در مورد فصل زمستان کلاس هفتم

انشا در مورد فصل زمستان کلاس هفتم

فصل زمستان

فصل زمستان یکی از چهار فصل سال است که در نیمکره شمالی از ۲۱ دسامبر تا ۲۱ مارس ادامه دارد. در این فصل، روزها کوتاه و شب‌ها بلند می‌شوند و دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد. در نتیجه، برف و یخ بر زمین می‌بارد و زمین سفید می‌شود.

مظاهر فصل زمستان

از مظاهر فصل زمستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش دمای هوا
  • باریدن برف و یخ
  • سفیدپوش شدن زمین
  • یخ زدن رودخانه‌ها و دریاچه‌ها
  • خوابیدن درختان و گیاهان
  • تعطیلات زمستانی

برف و یخ

برف و یخ از زیباترین جلوه‌های فصل زمستان هستند. برف، کریستال‌های یخ کوچکی هستند که در آسمان تشکیل می‌شوند و از آسمان می‌بارند. یخ نیز آبی است که در اثر سرد شدن به حالت جامد در می‌آید.

سفیدپوش شدن زمین

با باریدن برف، زمین سفیدپوش می‌شود. این جلوه، زیبایی خاصی به طبیعت می‌بخشد. کودکان و نوجوانان از بازی در برف لذت می‌برند.

یخ زدن رودخانه‌ها و دریاچه‌ها

با کاهش دمای هوا، رودخانه‌ها و دریاچه‌ها یخ می‌زنند. این پدیده، جلوه‌ای جالب و دیدنی است.

خوابیدن درختان و گیاهان

با سرد شدن هوا، درختان و گیاهان به خواب زمستانی فرو می‌روند. این امر به آنها کمک می‌کند تا در برابر سرما و یخبندان محافظت شوند.

تعطیلات زمستانی

در بسیاری از کشورها، تعطیلات زمستانی برگزار می‌شود. این تعطیلات فرصتی برای استراحت و تفریح مردم است. بسیاری از مردم در این تعطیلات به مسافرت می‌روند یا به انجام فعالیت‌های تفریحی مانند اسکی و سورتمه‌سواری می‌پردازند.

فصل زمستان، فصل زیبایی و شگفتی است. این فصل، فرصتی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت و سپری کردن لحظات خوش در کنار خانواده و دوستان است.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...