جواب درک و دریافت قدم یازدهم فارسی چهارم

جواب درک و دریافت قدم یازدهم فارسی چهارم

پاسخ سوال ۱

شیر کوچولو برای اینکه سرش به میله های قفس نخورد، یاد گرفت که وقتی به قدم دهم رسید، دیگر جلو نرود. او وقتی به قدم دهم می رسید، می نشست و می خوابید. این کار او باعث شد که او از دنیای بیرون از قفس بی خبر بماند و همیشه در همان محدوده کوچکی که برایش تعیین شده بود، زندگی کند.

پاسخ سوال ۲

دیدن بوته یاس برای شیر کوچولو عجیب بود زیرا او پس از قدم دهم به بوته گل یاس نمی رسید، و برای اولین دفعه بود بودته گل یاس را در آنجا می دید. او از دیدن این بوته گل بسیار خوشحال شد و شروع به بو کردن آن کرد.

پاسخ سوال ۳

شیر کوچولو به قفس برگشت زیرا نگهبان باغ‌وحش یادش افتاد که وقت غذا دادن به شیرهاست. او درِ قفس را باز کرد و غذای شیرها را توی قفس گذاشت. شیر کوچولو بوی غذا را حس کرد و از خواب بیدار شد. او از دیدن غذا بسیار خوشحال شد و شروع به خوردن آن کرد.

پاسخ سوال ۴

بله، شناختن کوه و آسمان با برداشتن قدم یازدهم ارتباطی داشت. چون اگر شیر کوچولو قدم یازدهم را برمی‌داشت سرش به میله نمی‌خورد و به راهش ادامه می‌داد و با محیط دنیای بیرون از قفس آشنا می‌شد. او می‌توانست کوه و آسمان را ببیند و با حیوانات دیگر آشنا شود.

پاسخ سوال ۵

اگر به جای شیر کوچولو بودم، حتما قدم یازدهم را بر می داشتم و راهم را ادامه می‌دادم. من می‌خواستم دنیای بیرون از قفس را ببینم و با حیوانات دیگر آشنا شوم. من می‌خواستم آزاد باشم و در طبیعت زندگی کنم.

پاسخ سوال ۶

ضرب المثل «چه دسته گلی به آب داده است؟» در متن داستان قدم یازدهم به کار رفته است. این ضرب المثل به معنی این است که چه کار اشتباهی انجام داده است یا چیزی را خراب کرده است. در داستان، شیر کوچولو با برداشتن قدم یازدهم و فرار از قفس، کار اشتباهی انجام داده است. او باعث شده است که نگهبان باغ‌وحش عصبانی شود و او را تنبیه کند.

گفتگو در مورد مفهوم ضرب المثل «چه دسته گلی به آب داده است؟»

در این گفتگو می‌توان در مورد مفهوم ضرب المثل «چه دسته گلی به آب داده است؟» بحث کرد. این ضرب المثل در مورد افرادی به کار می‌رود که کار اشتباهی انجام می‌دهند یا چیزی را خراب می‌کنند. این افراد باعث می‌شوند که دیگران ناراحت شوند یا به مشکل برسند.

در داستان قدم یازدهم، شیر کوچولو با برداشتن قدم یازدهم و فرار از قفس، کار اشتباهی انجام داده است. او باعث شده است که نگهبان باغ‌وحش عصبانی شود و او را تنبیه کند. شیر کوچولو با این کار خود باعث شده است که خودش و نگهبان باغ‌وحش ناراحت شوند.

در این گفتگو می‌توان در مورد این موضوع بحث کرد که چرا مردم کار اشتباهی انجام می‌دهند. ممکن است دلایل مختلفی برای این کار وجود داشته باشد. مثلاً ممکن است مردم به دلیل ناآگاهی، بی‌احتیاطی یا عمداً کار اشتباهی انجام دهند.

همچنین می‌توان در مورد این موضوع بحث کرد که چه کار کنیم تا از انجام کارهای اشتباه جلوگیری کنیم. برای این کار باید آگاه باشیم و مراقب باشیم که کار اشتباهی انجام ندهیم. همچنین باید به عواقب کارهایمان فکر کنیم.

در پایان گفتگو می‌توان نتیجه گرفت که ضرب المثل «چه دسته گلی به آب داده است؟» به ما یادآوری می‌کند که باید مراقب باشیم که کار اشتباهی انجام ندهیم.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...