سخنان استیو جابز در تخت بیمارستان

سخنان استیو جابز در تخت بیمارستان

در تاریخ ۵ اکتبر ۲۰۱۱، دنیای فناوری و کسب و کار با درگذشت استیو جابز، مؤسس شرکت اپل، در مصیبت فرو رفت. اما قبل از رحلت او، در یک تجربه بی نظیر، استیو جابز به سخنرانی مشهوری در تخت بیمارستان پرداخت. این سخنرانی، که هرگز فراموش نمی شود، بازتابی از اراده قوی و ذهن بزرگ استیو جابز برای مواجهه با بیماری و تحمل شرایط سخت است.

در سال ۲۰۰۳، استیو جابز به دلیل مبتلا شدن به سرطان پانکراس، وارد مبارزه‌ای جدی و طاقت فرسا شد. او به زودی دریافت کرد که تنها چند ماه برای زندگی باقی مانده است. با این وجود، استیو جابز تصمیم گرفت به جرات با بیماری خود مقابله کند و تلاش کند تا زمانی که زنده است، بر روی هدف هایش تمرکز کند.

در اوایل ۲۰۱۱، شرکت اپل که به فروش محصولاتی مانند آیفون، آیپد و مک بوک مشهور است، موفق به رسیدن به بزرگترین مقام صنعت فناوری شد. اما در همین زمان، استیو جابز به دلیل شدت بیماری و شرایط بدیعی که در بدنش به وجود آمده بود، وظایف خود را به دیگران سپرد و در تخت بیمارستان بستری شد.

وقتی که استیو جابز در تخت بیمارستان قرار گرفت، خبر فوری از وضعیت او به سرتاسر دنیا پخش شد. طرفداران و هواداران او از سراسر جهان به ایستگاه های اطلاعاتی نزدیک شدند و منتظرند که بشنوند استیو جابز چه خبر دارد. در این زمان، او از طریق خانواده اش درخواست کرد که به اتاقی برده شود و سخنرانی خود را برای همه بپذیرد.

نشست کنار تخت بیمارستان پر شد از روزنامه نگاران، عکاسان و دوستان و زمانیکه استیو جابز وارد اتاق شد، همه زمین شدند و انتظار می رفت با یک مرد شکسته و ضعیف روبرو شوند. اما در عوض، برخلاف تصورها، استیو جابز با شور و انرژی بی نظیری که تمام اتاق را پر کرد، به سخنرانی خود پرداخت.

استیو جابز با لحنی انگیزشی شروع به صحبت کرد و در مورد سفر زیبا و پر چالش زندگی خود با حضار به اشتراک گذاشت. او داستان هایی از تلاش های بی پایان خود برای ایجاد محصولات نوآورانه و موفق شرکت اپل را بازگو کرد. اما بیشتر از همه، او در مورد شجاعت جوانی خود صحبت کرد و چگونگی رویارویی با سختی ها و شکست ها را برای حضار تشریح کرد.

استیو جابز شجاعت خود را به حضار الهام بخشید و آنها را به فکر کردن به بزرگترین هدف های زندگی و عبور از تحدیدر زندگی تشویق کرد. او می گفت: "زندگی کوتاه است و ما همگی در حاضریم که برای چند لحظه ای در این جهان حضور داشته باشیم. پس چه بر سر رویارویی با چالش ها بمانیم و چه بر سر رسیدن به رویاهایمان، تنها به خودمان بستگی دارد."

سخنان استیو جابز در تخت بیمارستان نه تنها انگیزه و امید به مردم داخل و خارج از صنعت فناوری داد، بلکه باعث شد به یادگاری بزرگ از او به عنوان یک رهبر، نوآور و مردی با استعداد برای مدت طولانی باقی بماند. او اثرات ویژه ای بر روی زندگی میلیون ها نفر در سرتاسر جهان گذاشت و همواره به عنوان یک قهرمان و آیکون تکنولوژی شناخته می شود.

در نهایت، استیو جابز در تخت بیمارستان نشان داد که هیچ چیز نمی تواند اراده قوی و ایمان به خود را به آدمی بگیرد. او به ما نشان داد که روحیه و انگیزه می تواند در برابر هرچه گران قیمت تر و سخت تر باقی بماند. ایشان به ما یادآوری می کند که در درون هر فرد، قدرت و استعداد بزرگی وجود دارد که با تلاش و اراده قوی، می توان فراتر از مرزهای ممکن ایستاد و به رویاهایشان دست یابند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...