جمله با weil

جمله با "weil"

"weil" یکی از کلمات مهم و متداول در زبان آلمانی است که به معنی "زیرا" یا "به دلیل اینکه" می باشد. این کلمه در جملات ارتباطی استفاده می شود تا علت یا دلیل یک اتفاق یا واقعه را بیان کند.

جملاتی که با "weil" آغاز می شوند، دو قسمت دارند. قسمت اول که "weil" در آن قرار دارد، جمله ای است که دلیل یا علت را بیان می کند و قسمت دوم جمله، نتیجه یا پیامد آن علت است. در این نوع جملات، فعل به صورت معمولی بعد از "weil" آورده می شود و بعد از آن چون علت یا دلیلی قرار می گیرد، فعل به صورت فرعی به کار می رود.

برای مثال، فرض کنید که می خواهید بگویید "من به دلیل بارش باران خانه نمی روم." در این صورت می توانید از جمله زیر استفاده کنید:

"Ich gehe nicht nach Hause, weil es regnet."

در این جمله، قسمت اول "weil es regnet" است که به معنی "به دلیل باران می روم" می باشد و قسمت دوم "Ich gehe nicht nach Hause" به معنی "من به خانه نمی روم" است. بین دو قسمت این جمله، کاما قرار داده می شود.

همچنین در جملات با "weil"، ترتیب قسمت ها نیز تغییر می کند. در جمله اصلی، فعل دوم می آید و سپس فعل اصلی. اما در جملات با "weil"، فعل اصلی در قسمت دوم جمله قرار می گیرد و فعل دوم در قسمت اول جمله قرار می گیرد. برای مثال:

"Weil sie müde war, ist sie früh ins Bett gegangen."

در این جمله، قسمت اول "Weil sie müde war" به معنی "به دلیل خسته بودن، زود به رختخواب رفت" است و قسمت دوم "ist sie früh ins Bett gegangen" به معنی "زود به رختخواب رفت" می باشد.

با استفاده از "weil" می توانید علاوه بر بیان دلیل و علت، نیز اثر و نتیجه آن را بیان کنید. این کلمه در زبان آلمانی جزء کلمات پرکاربرد است که همه زبان آموزان باید بدانند و در استفاده صحیح از آن تمرین کنند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...