10 راهکار که چطوری لاغر شویم

چرا هر چقدر هم که کم می خورید وزن کم نمی کنید؟
 
من کمتر غذا می خورم و بیشتر ورزش می کنم. پس چرا من وزن کم نمی کنم؟ این سوال خیلی هاست. گاهی برای کاهش وزن دست به هر کاری می زنید و بیش از حد مراقب هستید. اما انگار نه! باز هم همان داستان "چرا من وزن کم نمی کنم؟ »
در این مقاله به دلایل مختلف کاهش وزن می پردازیم. پس با ما همراه باشید و دلیل اصلی کاهش وزن خود را دریابید و برای حل آن قدم بردارید.
شما کالری سوزانده شده را بازیابی خواهید کرد
اگر برنامه ورزشی خاصی داشته باشید، کالری بیشتری خواهید سوزاند. اما بارها کالری سوزی خود را دست کم می گیرید و به خود اجازه می دهید پرخوری کنید.
یک لحظه درباره آن فکر کن. شما چقدر میخورید و من امروز ورزش کردم؟ این مشکلی نیست. یا به خود بگویید که اگر امروز این غذا را بخورید، فردا با ورزش بیشتر، تمام آن کالری را می سوزانید. اگر این اصطلاحات برای شما خیلی آشنا به نظر می رسد، دلیل اینکه وزن کم نمی کنید این است که وانمود می کنید ورزش می کنید و زیاد انجام می دهید.
بهتر است در محاسبات اشتباه نکنید. 5 کیلومتر پیاده روی تنها 240 کالری می سوزاند و نمی تواند جایگزین رفتن به رستوران شود (1000 کالری). این به وضوح به معنای 240 < 1000 است، پس منطقی باشید.
نکته: ورزش برای سوزاندن کالری بیشتر است، نه بهانه ای برای خوردن غذای بیشتر.
شما کالری نمی شمارید
اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، آگاهی شما از سفر بسیار مهم است. بسیاری از مردم دقیقا نمی دانند چه غذایی و چه مقدار می خورند. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند.
زمانی که رژیم دارید، دفترچه مخصوصی داشته باشید تا آنچه را که هر روز می خورید یادداشت کنید تا در پایان روز بتوانید برنامه غذایی روزانه خود را بسنجید.
افرادی که از چنین دفترهایی استفاده می کنند یا از وعده های غذایی خود عکس می گیرند، در کاهش وزن موفق تر از افرادی هستند که این کار را نمی کنند.
نکته: گاهی اوقات چیزی که می خوریم با آنچه تصور می کنیم بسیار متفاوت است!
عدم دریافت پروتئین کافی
چرا وزن کم نمی کنم؟ یکی از دلایل مهم کاهش وزن، میزان پروتئین مصرفی شماست. پروتئین مهم ترین ماده مغذی برای کاهش وزن است. اگر به اندازه کافی از آن نخورید، وزن کم نمی کنید. پروتئین به دلایل مختلفی نقش مهمی در رژیم کاهش وزن دارد.
مطالعات نشان می دهد که وقتی 30 درصد کالری شما پروتئین باشد، متابولیسم سریعتر و کارآمدتر و گرسنگی و خستگی کمتری خواهید داشت. (زیرا پروتئین به شما انرژی پایدار می دهد).
در نتیجه چند صد کالری کمتر می خورید. پروتئین همچنین اشتها و هوس را به شدت کاهش می دهد، دلیل این امر به تأثیر پروتئین بر هورمون های تنظیم کننده اشتها مربوط می شود.
نکته: پروتئین برای ساخت توده عضلانی، افزایش متابولیسم و ​​سیر نگه داشتن شما ضروری است!
به نوشیدنی های شیرین اهمیتی نمی دهید
برخی از افراد کمتر غذا می خورند و می پرسند "چرا نمی توانم وزن کم کنم؟" شاید در طول روز به نوشیدنی های خود توجهی نداشته باشید. شکر به شکل هر محصولی فوق العاده چرب است. اگر شکر و شکر نمی خورید، اما نوشیدنی های شیرین می نوشید، هنوز از مسیر کاهش وزن فاصله دارید. مغز شما بین غذاها و نوشیدنی های شیرین تفاوتی قائل نمی شود.
حذف نوشیدنی های شیرین، به ویژه نوشابه، یک استراتژی عالی برای کاهش وزن و حفظ اندام است. اما فقط نوشابه نیست که حاوی یک قاشق چایخوری شکر است. برعکس، حتی آب میوه نیز مشکل ساز است و نباید به مقدار زیاد مصرف شود.
نوشیدنی های غیر از نوشابه و آبمیوه تلاش های شما را برای کاهش وزن خراب می کند و دیگر پاسخی برای اینکه چرا وزن کم نمی کنم نخواهید داشت. هر نوشابه گازداری که از بیرون بخرید مقدار زیادی قند دارد. اگر شیر موز دوست دارید، آن را بدون قند درست کنید.
شیر کاکائو و قهوه نیز می توانند باعث چاقی شوند. به طور کلی، هیچ کس نمی تواند تلخی شیر کاکائو و قهوه را تحمل کند و حتما به آن شکر یا خامه اضافه می کند. در پایان به نوشیدنی های انرژی زا و الکلی اشاره می کنیم. زیرا این یکی دیگر از دلایل چاقی است.
نکته: شکر یکی از بدترین سموم برای سلامتی و تناسب اندام است.
تمرینات قدرتی جواب نمی دهد
یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای کاهش وزن انجام دهید، ورزش و کار با وزنه است که متاسفانه بسیاری از افراد از آن آگاه نیستند.
تمرینات قدرتی روشی موثر برای کاهش چربی است. این نوع ورزش باعث افزایش چربی سوزی و عضله سازی همزمان می شود. وزن بدن شما را تثبیت می کند و ماهیچه های شما را شکل می دهد. علاوه بر این، ورزش با وزنه و دمبل باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده و کالری بیشتری می سوزاند.
خانم ها این نکته را بخوانید: لطفا از وزن نترسید! این نوع تمرین باعث حفظ توده عضلانی می شود. اگر فقط رژیم بگیرید و ورزش نکنید، چربی و عضله همزمان می سوزند.
اصلا نیازی به کاهش وزن ندارید
اگر BMI شما در سطح مناسبی باشد، نیازی به کاهش وزن ندارید، اما با وجود فرم بدنتان، همچنان اصرار دارید که وزن کم کنید و می گویید چرا نمی توانم وزن کم کنم. ما با کاهش وزن شما مشکلی نداریم، اما نکته اینجاست که هر چقدر هم که چربی بدن شما کم باشد، قطعا کاهش آن بسیار سخت خواهد بود.
نکته: اگر از سلامت و جثه خوبی برخوردار هستید، بهتر است کمتر به عدد روی ترازو اهمیت دهید.
محاسبه BMI
خواب با کیفیت ندارید
خواب خوب یکی از مهمترین عوامل برای سلامت جسمی و روحی شما و همچنین وزن و تناسب اندام شماست. کمبود خواب با کیفیت یکی از عوامل خطر چاقی است. همچنین می تواند باعث افزایش وزن شود.
تحقیقات نشان می دهد که کمبود خواب بزرگترین عامل چاقی است. بزرگسالان و کودکانی که کمتر می خوابند به ترتیب 55 و 89 درصد بیشتر در معرض چاقی هستند. اگر برنامه خواب شما نامنظم است یا کیفیت خواب شما ضعیف است، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به اختلالات روانی و چاقی هستید. پس هر چه زودتر اقدام به درمان کنید.
نکته: کمبود خواب می تواند خلق و خوی شما را خراب کند، بلکه متابولیسم شما را نیز خراب می کند.
شما از برنامه شخصی و اختصاصی استفاده نمی کنید
شاید یک برنامه ورزشی را امتحان کنید و بگویید: "چرا نمی توانم وزن کم کنم؟" برنامه تمرینی و ورزشی اختصاصی بسیار مهم است. برنامه ورزشی که استفاده می کنید باید کاملاً متناسب با وزن، قد، سن و جنسیت شما باشد. در غیر این صورت وقت خود را تلف خواهید کرد.
شما قطعا نمی توانید برنامه مناسب را به تنهایی دیکته کنید. بهتر است از یک متخصص و یک متخصص ورزشی کمک بگیرید. اگر قصد دارید در خانه و باشگاه ورزش کنید و به دنبال یک برنامه ورزشی متناسب با سبک زندگی فعلی خود هستید، ما یک برنامه ویتامین آنلاین را توصیه می کنیم. بهترین تجربه کاهش وزن را زیر نظر متخصصان مجرب داشته باشید.
نکته: هنگام کاهش وزن، از برنامه ورزشی مناسب با شرایط خود استفاده کنید. هدف شما فقط سوزاندن کالری نیست. زیرا در حین ورزش می توانید عضلات خود را از دست بدهید.
با یک برنامه ورزشی کاهش وزن بدون عارضه و بیماری لاغر شوید!
برنامه را دانلود کنید
شما آب کافی نمی نوشید
نوشیدن آب در کاهش وزن موثر است. آب علاوه بر اینکه یک نیاز ضروری برای بدن انسان است، یک راه بسیار سالم برای کاهش وزن نیز می باشد. یک ساعت و نیم بعد از نوشیدن آب متابولیسم بدن شما 30 درصد افزایش می یابد. یک مطالعه 12 هفته ای کاهش وزن یک واقعیت جالب را نشان داد: در این مطالعه، افرادی که 30 دقیقه قبل از غذا 2 لیوان آب نوشیده بودند، 44 درصد بیشتر از دیگران وزن کم کردند.
نکته: در کنار زیبایی پوست، آب برای وزن نیز مهم است. با نوشیدن آب قبل از غذا می توانید مقدار غذایی که می خورید را کاهش دهید.
بدون غذا ورزش می کنید
بله، شکی نیست که ورزش به کاهش وزن کمک می کند و سوال شما این است که چرا من وزن کم نمی کنم (علاوه بر فوایدی که برای سلامتی شما دارد). اما حقیقت این است که ورزش به تنهایی باعث لاغری و کاهش وزن شما نمی شود.
اگر تصمیم گرفتید همه چیز بخورید و فقط با ورزش وزن کم کنید، بدانید که نبردی بسیار سخت و بی پایان را آغاز کرده اید. دلیل آن در زیر آمده است:
درست است که هنگام ورزش کالری می سوزانید، اما مقدار زیادی از آنچه می خورید، کالری از دست رفته را جبران نمی کند. یک ساعت ورزش شدید 400 تا 500 کالری می سوزاند، اما از طرف دیگر، خوردن یک کیک شکلاتی کوچک که کمتر از ربع ساعت طول بکشد، حدود 700 کالری می سوزاند.
پس مطمئن شوید که علاوه بر ورزش باید رژیم غذایی مناسبی را نیز رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه برسید; اگر می خواهید در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسید، باید ورزش و رژیم غذایی ورزشی را ترکیب کنید و هر دو را رعایت کنید.
نکته: بهترین راه برای کاهش وزن، کاهش کالری دریافتی و افزایش کالری سوزی با ورزش است.
شما از رژیم غذایی اشتباه پیروی می کنید
اکثر ایرانی ها از رژیم غذایی سرشار از نمک، شکر، چربی و گوشت قرمز استفاده می کنند و بسیاری از آنها اضافه وزن دارند. جالب است که بسیاری از افراد بر این باورند که غذای سالم می خورند و می پرسند: "چرا نمی توانم وزن کم کنم؟"
اگر به این روش ادامه دهید، احتمال ابتلا به مشکلاتی مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و چاقی و اضافه وزن بیشتر است. پس بهتر است رژیم غذایی خود را تغییر دهید و برنامه غذایی خود را اصلاح کنید.
توجه: شمارش کالری غذا نه تنها مهم است، بلکه مهم است که چه نوع غذایی مصرف می کنید. بهتر است غذاها را به دو دسته سفید و سیاه (مفید و مضر) تقسیم کنید و بیشتر غذاهای سفید بخورید.
شما به عدد ترازو خیلی اعتماد دارید
بسیاری از افراد نقاط ضعف خود را به عنوان اعداد در یک ترازو در نظر می گیرند، حتی اگر لباس هایشان کشیده شده باشد و دیگر مناسب نباشد. آنها به این نشانه های بیرونی اهمیتی نمی دهند، به اعداد روی ترازو نگاه می کنند و می گویند: "چرا نمی توانم وزن کم کنم؟"
اگر اندازه لباس شما تغییر کرده است، به این معنی است که شما چربی را از دست داده اید. شاید این عدم تغییر در تعداد پولک ها به دلیل عضله سازی شما باشد.
توجه: معیار شما برای آزمایش کاهش وزن نباید فقط عدد روی ترازو باشد. تعداد ترازو گویای همه چیز نیست. این واقعیت که لباس های شما کوچک شده اند به این معنی است که وزن کم کرده اید.
شما ورزش و رژیم غذایی خود را پیگیری نمی کنید
بسیاری از مردم مدام به من می‌گویند که چرا وزن کم نمی‌کنم و در تمام هفته به من فشار می‌آورند که چند پوند وزن کم کنم. اما بعد از سخت ترین رژیم ها و تمرینات طولانی، بعد از یک هفته روی ترازو می گذارند و می بینند که وزن کم نکرده اند.
با این اقدام بی نتیجه، عصبانی می شوند و یک هفته از برنامه کاهش وزن خود مرخصی می گیرند و تصمیم می گیرند یک هفته کامل به باشگاه نروند! کاهش وزن مستلزم ثبات و پشتکار است کاهش وزن چیزی نیست که در یک هفته اتفاق بیفتد، انتظار معجزه نداشته باشید
نکته: غذاهای مناسب بخورید و به طور منظم در خانه یا باشگاه ورزش کنید. برای خود انتظار معجزه نداشته باشید و با رژیم یا ورزش زیاده روی نکنید.
شاید مشکل داخلی باشه
در نهایت، اگر تمام حقایق قبلی در مورد شما صدق نمی کند، احتمالاً یک مشکل پزشکی است. ممکن است کم کاری تیروئید یا اختلال هورمونی داشته باشید. بهتر است پیگیر باشید زیرا با یک قرص این مشکل حل می شود و به راحتی وزن کم می کنید.
کلام پایانی
این سوالی است که بسیاری از مردم دارند، چرا من وزن کم نمی کنم صادقانه بگویم، کاهش وزن ساده است. اما این به راحتی نمی آید. باید تلاش کنید و وقت بگذارید.
ثابت باشید و ورزش و رژیم غذایی خود را دنبال کنید. در این مقاله به سوال «چرا نمی توانم وزن کم کنم» را به تفصیل پاسخ دادیم و تمام دلایل لاغری شما را بیان کردیم.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...