چرا سگ نجس است؟

سگ نجس است و یکی از نجس العین یعنی تمام اعضای بدنش حتی آب دهانش نجس است. حکم نجس بودن آن نیز در حدیث معصومین آمده است و قبول احادیث معصومین طبق آیات قرآن واجب است.
1- سگ حیوانی است کثیف و سگ ذاتاً کثیف است، یعنی آفرینش سگ از ابتدا این گونه بوده است. اصل هر چیزی را نمی توان از آن چیز جدا کرد و به آن می گویند: ذات بی دلیل. اصلش معقول نیست.
2- خداوند حکیم است و احکام خداوند بر اساس منفعت و شر است، یعنی در آنچه خداوند امر به انجام آن داده، منافع و منفعتی است که دستور داده شده است. و در حرام و حرام، مفسده و تباهی است که خداوند از نظر آنها نهی و نهی کرده است. عذاب نجاست حتى در حديث بندگان معصوم آمده است و بايد حديث معصوم را چنان كه آيات قرآن آمده است پذيرفت. در اسلام چیزی به نام سگ خانگی وجود ندارد و نگهداری سگ در خانه جایز نیست.
نگهداری از سگ مشکلاتی را برای زندگی ایجاد می کند. در داستانی از امام صادق (علیه السلام) در مورد آب آشامیدنی برخی از حیوانات (گوسفند، گاو، شتر، الاغ، اسب، شتر و حیوانات وحشی) و زنا پرسید. حضرت فرمود: شراب و زنا. بعد از سگ پرسیدم. امام فرمود: نه. پرسیدم: آیا او (مانند سارقان دیگر) دزد نیست؟ گفت: نه به خدا، او نجس است. نه به خدا او پاک نیست.
امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «خداوند حیوانی نجس تر از سگ نیافریده است، فرمود: اگر سگی از کاسه آب نوشیدند آن را دور بیندازید، فرمود: اگر رطوبت سگ به لباس شما رسید، بشویید. آنها."
3- اما از نظر علمی و پزشکی میزان زیادی آلودگی در سگ وجود دارد که نجس است و برای انسان خطرآفرین است. مفید و مفید بودن یا وفادار بودن سگ دلیلی بر پاکیزگی آن نیست زیرا خون از هر چه که باشد مفیدتر است و حیات انسان به آن بستگی دارد. علاوه بر این، نجاست او به این معنا بود که با آب و خاک نمی توان او را پاک کرد. و خوردن گوشت آن حرام است. زیرا با پیشرفت علمی برخی از فلسفه های آنها کشف شده است. سگ ها بیولوژی ضعیفی دارند و مستعد ابتلا به عفونت های انگلی هستند. مصرف گوشت سگ نیز با هشت بیماری مختلف مرتبط است و انگل های سگ نیز می توانند از طریق سگ ها منتقل شوند و بافت های آنها بیشتر احتمال دارد روده سگ ها را آلوده کند. این یک کرم کوچک به طول 4 میلی متر به نام Tinea echinoscus در هنگام مدفوع سگ ها است. بسیاری از تخم‌های این کرم در مدفوع بیرون می‌آیند و در حالت خوابیده گیر می‌کنند. مقعد سگ سگ ها از زبان خود برای انتقال این تخم ها به قسمت های دیگر بدن استفاده می کنند و آنها را در همه جا آلوده می کنند. اگر یکی از این تخم مرغ ها وارد معده انسان شود باعث بروز بیماری های مختلفی می شود. که می تواند منجر به مرگ شود

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...