بیوگرافی کامل آمیتا باچان | amitabh bachchan biography

آمیتاب باچان یکی از مشهورترین بازیگران بالیوود است. او در بسیاری از فیلم‌های موفق حضور داشته و جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

او بیشتر به خاطر بازی در نقش آنتاگونیست فیلم «شولای» شناخته می شود. او در این فیلم نقش شخصیتی را بازی می کرد که در تلاش بود بفهمد چه کسی مسئول کشتن همسر و پسرش بوده است. بازی او به عنوان یک آنتاگونیست که مورد ستایش منتقدان قرار گرفت، او را به شهرت رساند.

در این مقاله با حقایق جالبی در مورد زندگی آمیتاب باچان آشنا خواهید شد که شاید قبلاً نمی دانستید.

آمیتاب باچان، بازیگر و خواننده هندی، بیش از شش دهه است که بخشی از سینمای هند بوده است. او همچنین برنده جایزه Padma Bhushan از دولت هند در سال 2008 است.

آمیتاب باچان یکی از محبوب ترین بازیگران هند است. او در بیش از 150 فیلم سینمایی بازی کرده است و جوایز متعددی را برای کارهایش دریافت کرده است. او سه بار نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد اما هرگز آن را نبرد.

زندگی حرفه ای آمیتاب باچان شش دهه در سینمای هند را در بر می گیرد و او به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های بالیوود شناخته می شود.

آمیتاب باچان بازیگر، تهیه کننده فیلم و مجری تلویزیونی هندی است. او را یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینمای هند می دانند.

آمیتاب باچان در 11 سپتامبر 1940 در الله آباد، اوتار پرادش، هند به دنیا آمد. او اولین بازی خود را با یک نقش کوچک در فیلم «جنون» (1953) انجام داد. در سال 1956 با ایفای نقش های اصلی در چندین فیلم مانند «پیاسا»، «کاگاز که فوول» و «ناو دو گیاراه» به شهرت رسید.

او برنده شش جایزه Filmfare و یازده جایزه ملی فیلم برای بهترین بازیگر مرد شده است.

آمیتاب باچان بازیگر، تهیه کننده و کارگردان سرشناس هندی است. او یکی از محبوب ترین بازیگران تاریخ بالیوود است.

آمیتاب باچان در الله آباد، اوتار پرادش در 14 اکتبر 1942 در خانواده هاریوانش رای باچان و تجی باچان به دنیا آمد. پدرش شاعر و وکیل دادگستری الله آباد بود و مادرش از خانواده ای کارمند دولتی بود.

آمیتاب در بیش از پنج دهه فعالیت حرفه‌ای خود در بیش از 200 فیلم در نقش‌های مختلف از سرب عاشقانه گرفته تا کمیک بازی کرده است. او برنده سه جایزه فیلم فیر برای بهترین بازیگر مرد و جوایز بین المللی متعددی از جمله نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در "رئیس بزرگ" (1971) شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...