بیوگرافی حمید فرخ نژاد بازیگر

حمید فرخ‌نژاد (زادهٔ ۲۸ فروردین ۱۳۴۸) هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است.

او در رشته کارگردانی تئاتر در دانشگاه تهران تحصیل کرد و در پشت صحنه به عنوان دستیار کارگردان شروع به کار کرد. اولین بازیگری او در «در کوچکهای عشق» خسرو سینایی بود.

عروس آتش دومین فیلم داریوش مهرجویی بود و سرآغاز درخشش او در سینما محسوب می شود. او پیش از این در فیلم قبلی در سال ۱۳۷۸ با سینایی همکاری کرده بود.

بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از هجدهمین جشنواره فیلم فجر را برای وی به ارمغان آورد. فیلمنامه این فیلم که فرخ نژاد و سینایی نوشته اند نیز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شد.

این بازی باعث شد تا منتقدان به او توجه کنند و او در سال 2000 جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کارلووی واری را از آن خود کرد. ارتفاع پست و به رنگ ارغوان دو همکاری خاطره انگیز او با ابراهیم حاتمی کیا بود.

فیلم بعدی او طبل بزرگ زیر پای چپ. این بار منتقدان متوجه بازی قابل توجه او شدند و او جایزه بهترین بازیگر مرد را در جشنواره بین المللی فیلم مسکو در سال 2006 دریافت کرد.

وی همچنین برای بازی در فیلم های گشت 2 و خوب باد جلف نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شد.

چهارشنبه سوری اولین همکاری او با اصغر فرهادی بود که در آن زمان در کنار هدیه تهرانی بود. چهاربانسوری با هم یک بازی متفاوت است. فرخ نژاد در شب مراسم ما یک بازی بزرگ دیگر ارائه کرد. لازم به ذکر است که فرخ نژاد در این صنعت مشغول به کار بوده است

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...