خاصیت لبو قرمز برای سرماخوردگی

ویژگی های لبو و تاثیر آن در سرما خوردگی

لبو با داشتن ویتامین C و انواع فیبرها و مواد معدنی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد عضلات موثر است. چغندر با تحریک تولید آنتی بادی ها و گلبولهای سفید خون، با سرماخوردگی و سایر عفونتها مبارزه می کند و سلامت استخوان ها را بهبود می بخشد. در هنگام سرماخوردگی و آنفولانزا نیز می توانید از فواید بی نظیر این گیاه استفاده کنید. ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و گفته می شود سرماخوردگی را درمان می کند زیرا این ویتامین در لبو ها فراوان است و البته همانطور که توضیح دادم بیهوده نیست.

پاییز و زمستان فصل هایی هستند که مصرف لبو و خامه ترش بسیار زیاد می شود، خواص لبو و تاثیر آن در درمان سرماخوردگی را توضیح داده ایم، اما اکنون ممکن است این سوال برای ما مطرح شود که کدام یک از این دو غذا برای درمان سرماخوردگی بهتر است. . آیا آنها موثرتر هستند؟

برخی از متخصصان تغذیه معتقدند که لبو می تواند در درمان سرماخوردگی موثرتر از شلغم باشد. می گویند افراد در هنگام تب بیشتر سراغ شلغم می روند، یک عامل روانی وجود دارد زیرا از نظر علمی لبو باید در درمان تب موثرتر باشد. لیپو یک آنتی اکسیدان است و علاوه بر درمان سرماخوردگی در درمان بسیاری از بیماری های دیگر نیز موثر است.

طرز تهیه لبو برای درمان سرماخوردگی

لیپو حاوی قند است و گزینه مناسبی برای دیابتی ها محسوب نمی شود. بسیاری از افراد برای طعم بهتر به لیپو شکر اضافه می کنند، اما بهتر است اینطور نباشد. 3 یا 4 تکه لبو را با 4 لیوان آب بریزید و 2 تا 3 ساعت روی حرارت ملایم بپزد. بعد از پختن لبو، پوست آن را جدا کرده و میل کنید. خوردن لبوو علائم آنفولانزا را کاهش می دهد.

سایر فواید لبو

در مورد خواص لبو و عملکرد آن در درمان سرماخوردگی صحبت کردیم، اما آیا خواص این گیاه به همین جا ختم می شود؟ در مطلبو زیر به سایر خواص و فواید جادویی لبو اشاره کردیم:

 

لبو حاوی اسید نیتریک است و به بهبود جریان خون کمک می کند و بنابراین برای سیستم قلبی عروقی مفید است. مطالعات نشان می دهد که آب چغندر می تواند فشار خون را در عرض چند ساعت به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

کاهش التهاب

لیپو منبع بتائین است و اثر ضد التهابی دارد. کولین یکی دیگر از مواد مغذی موجود در چغندر است که التهاب مزمن را کاهش می دهد. اثرات ضد توموری شلغم در مبارزه با تومورها و سرطان نیز تایید شده است. برای اینکه متوجه علائم مخالف حفره دهان شوید، بهتر است به طور مرتب از آب چغندر در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

انرژی را افزایش می دهد

لبو دارای مقدار زیادی کربوهیدرات است که انرژی بدن را تامین می کند و عملکرد ورزشکاران را افزایش می دهد. مقدار زیادی نیترات موجود در چغندر به انرژی تبدیل می شود و به دلیل اینکه گیاهی است، هضم آن آسان است. لیپوماتیک با افزایش عرضه اکسیژن در خون، فشار خون ورزشکاران را کاهش می دهد و باعث می شود در حین تمرین و ورزش عملکرد بهتری داشته باشند.

افزایش انرژی

بهبود سلامت قلب

همانطور که میبینید خواص لبو و تاثیر آن در درمان سرماخوردگی تنها یکی از فواید لبو یوم است. فیبر موجود در چغندر باعث کاهش کلسترول بد خون می شود و از آنجایی که در کاهش فشار خون موثر است به سلامت قلب کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در آزمایشگاه از رسوب کلسترول بد روی دیواره رگ ها جلوگیری می کنند و در نتیجه خطر حمله قلبی را کاهش می دهند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...