خاصیت انار پخته؟

خاصیت آنتی اکسیدانی (ضد سرطانی) انار 3 برابر چای سبز است و همانطور که می دانید نقش آنتی اکسیدان ها محافظت از بدن در برابر استرس، آلودگی های شیمیایی و مبارزه با انواع سرطان است.
انار پخته از انسداد عروق خونی و پیش بیماری جلوگیری می کند و در نتیجه از اکسیداسیون LDL (کلسترول بد) جلوگیری می کند و کاهش می دهد.
انار به زیبایی پوست و پیشگیری از سرطان پوست کمک می کند (با رادیکال های آزاد که به دیواره پوست حمله کرده و آنها را تخریب می کنند مبارزه می کند).
انار پخته شده بدن را از شر عفونت ها خلاص می کند و آب این میوه به طور موثر تشنگی را برطرف می کند و در درمان تب و گلودرد بسیار مفید است. ماهیت آن این است که از پوست در برابر پیری محافظت می کند و استفاده منظم باعث می شود فرد پنج سال جوان تر به نظر برسد. .
مخلوط انار جوشانده با عسل و خوردن برای گوش درد مفید است. برای تقویت چشم و بهبود بینایی مفید است. حفظ سلامت دندان ها و لثه ها و نوشیدن آب انار نیز می تواند اگزما را درمان کند.
مزیت دیگر مخصوص زنان باردار و یائسه است. ثابت شده است که نوشیدن روزانه نصف لیوان آب انار برای زنان باردار از آسیب مغزی جلوگیری می کند، از زایمان زودرس جلوگیری می کند و استرس و اضطراب را در زنان یائسه کاهش می دهد. زیرا به هضم غذا و انجام عملکردهای گوارشی کمک می کند.
خواص انار رسیده
 
طرز تهیه انار انار برای سرماخوردگی

طرز پخت و تهیه انار پخته شده برای این آنتی بیوتیک به این صورت است که 1 عدد انار را روی شعله بسیار ملایم قرار دهید تا به آرامی بجوشد و به مدت 20 دقیقه خودش بپزد، فقط مراقب باشید نسوزد، پس از پخت آن را برگردانید. پرده، ملحفه داخل را با لوبیا پخته بخورید. فراموش نکنید که باید شب ها قبل از خواب خورده شود و بعد از آن چیزی نخورید. در صورت وجود عفونت های جدی، بهتر است آن را تکرار کنید. 3 شب
درمان سرفه و گلودرد با انار پخته (چای انار)
یک انار پخته شده حتی می تواند اتاق شما را مانند اسپند ضد عفونی کند! اگر سرما خورده اید و مدام سرفه می کنید؛ شما دو راه دارید؛ از انار پخته استفاده کنید یا چای انار بنوشید. چه نوشیدنی قوی تر از آب انار و گلپر است؟
انار پخته شده با آنتی اکسیدان های فراوان می تواند با عفونت های ویروسی و گلودرد مبارزه کند. چای انار ضد سرطان است و 3 برابر بیشتر از چای سبز آنتی اکسیدان طبیعی دارد که با سرطان و مشکلات مبارزه می کند.
می توانید از چای انار به همراه سایر دمنوش های گیاهی مانند زرشک، لیمو، عسل و آویشن استفاده کنید.
خواص انار و انار پخته برای درمان بیماری ها
به گفته پزشکان، انار در کاهش فشار خون بسیار مفید است. همچنین خوردن این میوه برای احیای بدن کسانی که از یک بیماری طولانی مدت بهبود یافته اند، توصیه می شود.
از دیگر خواص دارویی این میوه می توان به بهبود مشکلات قلبی، مشکلات معده، انواع سرطان، مشکلات دهان و دندان، آرتریت، کم خونی و دیابت اشاره کرد. از زمان های قدیم پوست این میوه برای تمیز کردن دندان ها استفاده می شده است.
علاوه بر این، آب آن برای درمان گلودرد بسیار مفید است.
بر اساس یک مطالعه تحقیقاتی منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی، انار سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند از اکسید شدن کلسترول بد جلوگیری کند.
انار فواید شگفت انگیز بسیاری دارد که می توان آن را به طرق مختلف خورد و از آن لذت برد. شربت انار برای ترمیم عیوب غضروف و محافظت از نوزادان در برابر آسیب مغزی در هنگام زایمان بسیار مفید است. انار از زمان های قدیم به این دو دلیل اصلی به عنوان یک میوه شگفت انگیز شناخته شده است.
انار و فواید آن
فواید انار برای بدن
1. فواید انار برای مشکلات معده

از پوست و برگ انار برای درمان ناراحتی معده یا اسهال ناشی از هرگونه مشکل گوارشی استفاده می شود. همچنین از چای برگ این میوه برای درمان مشکلات گوارشی استفاده می شود. آب انار در درمان اسهال خونی و وبا نیز بسیار مفید است.
2. فواید انار در مشکلات قلبی

مصرف منظم آب انار گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه خطر حملات قلبی و سکته را کاهش می دهد. خواص آنتی اکسیدانی انار از بدن در برابر کلسترول بد محافظت می کند و از لخته شدن خون جلوگیری می کند.
3. خواص انار در برابر سرطان

انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام فلاونوئید است. این فلاونوئیدهای شناخته شده در برابر بسیاری از مواد سرطان زا بسیار موثر هستند. نوشیدن آب انار برای افرادی که مستعد ابتلا به سرطان پروستات و سینه هستند بسیار موثر است و خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین مصرف منظم آب انار غلظت PSA را در بدن کاهش می دهد و به بدن در مبارزه با سلول های سرطانی کمک می کند.
4. خواص انار در مراقبت از دندان

آب انار خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد و از دهان و دندان در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند و از عوارض پوسیدگی دندان می کاهد.
5. خواص انار در درمان آرتروز

با خوردن انار غضروف و دیواره رگ های مفاصل ضخیم تر و سفت تر شده و در نتیجه تصلب شرایین و بیماری های آرتریت کاهش می یابد. انار همچنین می تواند از تولید آنزیم هایی در بدن که بافت همبند را تجزیه می کنند، جلوگیری کند.
 
خداوند متعال در هر فصلی میوه های مناسب آن فصل را آفرید تا فرد بتواند از میوه ها بر اساس نیاز بدنی خود استفاده کند. محققین طب قرآنی بر این عقیده اند...
6. خواص انار در کم خونی

خوردن این میوه گردش خون سالم را در بدن بهبود می بخشد و در نتیجه آهن موجود در انار کم خونی را در بدن کاهش می دهد و از سرگیجه، خستگی و کاهش شنوایی ناشی از کم خونی جلوگیری می کند.
7. خواص انار باعث بهبود دیابت می شود

برای افراد مبتلا به دیابت، نوشیدن آب انار وضعیت آنها را بهبود می بخشد و همچنین با کاهش تنگی رگ ها از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.
سایر خواص انار

با گذشت زمان و مطالعه این میوه، اهمیت مصرف آن افزایش می یابد، به طوری که محققان دریافته اند که از دیگر فواید مصرف این میوه، احتمال تولد نوزادان نارس و نوزادان کم وزن نیز کاهش می یابد. .
همچنین مصرف انار باعث کاهش ابتلا به آلزایمر در سالمندان می شود. یکی دیگر از فواید انار پخته بهبود مشکلات پیری مانند چین و چروک و پیری زودرس است و همچنین می تواند بر افسردگی زنان یائسه غلبه کند.
 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...