انار یبوست میاره؟

انار برای یبوست مفید است یا مضر؟ این سوال ساده چالش بزرگی است و برای کاربران و دوستداران انار مهم است. فاصله بین انار و انار چقدر است؟ انار میوه ای معروف و محبوب است. ایرانی ها به انار علاقه زیادی دارند و در فصل سرد سال که این میوه رسیده است، مقدار زیادی از آن می خورند. از این میوه به عنوان نماد فرهنگی شب یلدا استفاده می شود. اما آیا انار باعث یبوست می شود؟ (آیا انار باعث یبوست می شود) آیا افرادی که سیستم گوارشی ضعیفی دارند باید در مصرف این میوه احتیاط کنند؟
انار و مربا عکسی زیبا از کاسه کوچه ای شکل که پر از انارهای خلال شده است.
در این مقاله با سایت ایرانی انار همراه هستیم تا دنیای کمتر دیده شده انار را بررسی کنیم. دنیای مضرات این میوه در رابطه با انار و یبوست بیشتر و بیشتر رنگارنگ می شود. اگر تا به حال چیزی شنیده اید، از خوشمزگی گرفته تا خواص جادویی میوه انار، اکنون با یکی از مضرات جدی این میوه آشنا خواهید شد.
انار و یبوست، آیا انار باعث یبوست می شود؟

همه ما می دانیم که انار یک میوه بسیار مفید است. در طب سنتی، انار به تنهایی یک داروی طبیعی و قدرتمند در برابر بسیاری از بیماری ها و مشکلات جسمی است. تحریک دستگاه گوارش یکی از مهمترین فواید انار است. خوردن انار حرکات روده را بهبود می بخشد و برای هضم صحیح و از بین بردن آسان دستگاه گوارش بسیار موثر است. اما این داستان تنها یک روی این سکه شیرین است. جنبه دیگر ماجرا عوارض نوشیدن آب انار است. ارتباط بین انار و هضم غذا با این آب سالم آغاز می شود.
خطرات انار برای یبوست تصویر یک لیوان پر از آب میوه و یک انار که کنار گذاشته شده است.
داستان با تفاوت بین انار و آب انار شروع می شود. شاید تعجب کنید که بدانید بین خواص و ویژگی های دانه انار و آب انار تفاوت هایی وجود دارد. آب انار بخش زیادی از خواص درمانی انار را دارد. از نظر برخی خصوصیات حتی بهتر از دانه انار است. اما آب انار باعث اختلال در دستگاه گوارش می شود.
تفاوت آب انار با انار دانه سفید موجود در قلب میوه انار است. دانه های سفید دارای مقدار زیادی فیبر هستند که در کاهش کلسترول و اسید اوریک مفید است. در عین حال باعث تقویت مدفوع می شود که در نهایت منجر به هضم بهتر غذا و دفع صحیح دستگاه گوارش می شود. بنابراین، وقتی دانه انار می خورید، نه تنها با مشکلات گوارشی مواجه می شوید، بلکه برعکس، سیستم گوارشی قوی دارید.
 
اما این دانه های فیبری سفید در آب انار وجود ندارد. بنابراین وقتی فقط آب انار مصرف می کنید، سیستم گوارشی شما با مشکلات گوارشی مواجه می شود. آب انار به تنهایی اگر به مقدار زیاد مصرف شود کاملا مست کننده است.
چرا مصرف آب انار باعث مشکلات گوارشی می شود؟
انار طبیعت سردی دارد و این طبع سرد انار می تواند بسیاری از افراد را آزار دهد. به طور کلی مصرف یک اندازه انار برای هیچکس مشکلی ندارد. اما قاعدتا وقتی بیشتر از این میوه بخورید با مشکلات طبیعت سرد آن مواجه خواهید شد. انار فشار خون را کاهش می دهد. کاهش فشار خون منجر به کاهش حجم خون در رگ های خونی می شود که در نهایت به سیستم گوارش آسیب می رساند.
وقتی فشار خون کاهش می یابد، مشکلات انار و یبوست بدتر می شود. دانه های انار مشکل گوارشی ایجاد نمی کند. اگر این دانه ها را با کت گرد سفید بخورید، قطعا با مشکلاتی مانند فشار خون پایین و هضم ضعیف مواجه نخواهید شد. فواید انار برای یبوست با آب انار که حاوی غشای سفید اطراف هسته انار نیست افزایش می یابد.
مضرات آب انار و یبوست عکسی زیبا از ظرفی به شکل قلب پر از دانه های انار.
وقتی دانه های انبه را با پوسته سفید دور آن می خورید، از افزایش قند خون جلوگیری می کند. در عین حال مقدار لیمو خنک کننده نیز تنظیم شده است. اما وقتی آب لیمو را از پوست سفید بیرون می آورید و تمام لیموناد را می نوشید، طعم با طراوت لیموها پیروزی است. در این صورت البته با مشکل مواجه هستید.
در طب سنتی مصرف آب انار برای سرد مزاجان توصیه نمی شود. زیرا باعث مشکلات گوارشی و هضم سخت غذا می شود. انار و یبوست در افراد سرد مزاج بیشتر از افراد گرم است. طبع سرد انار باعث نفخ و سوء هاضمه می شود. به خصوص اگر این میوه را بلافاصله بعد از غذا بخورید.
اگر آب انار زیاد بنوشید یا بلافاصله بعد از غذا آن را بنوشید، در خطر مشکلات گوارشی مانند یبوست هستید. آسیب انار با یبوست تشدید می شود، به خصوص در پیر یا مرده. اگر سعی نمی کند طبیعت آب انار را گرم کند.
 
در طب سنتی نوشیدن آب انار با گلپر یا گلاب توصیه می شود. اول اینکه این افزودنی ها طعم ترش آب انار را جذاب تر می کنند. دوم اینکه دو افزودنی گلاب و شمعدانی خاصیت گرمی دارند و خاصیت انار را نرم می کنند. اگر چه ضرر انار برای یبوست ثابت شده است. اما قابل درمان است. انار و یبوست دست به دست هم می دهند. اما با هنر خود در نحوه استفاده از انار و آب انار می توانید این میوه را بدون مشکلات گوارشی مانند یبوست بخورید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...