رابی کالترین بازیگر هری پاتر

بازیگر اسکاتلندی که از صحنه کمدی آلترناتیو فارغ التحصیل شد تا به یک بازیگر اصلی تبدیل شود که به خاطر ایفای نقش های پیچیده و دشوار شناخته می شود

رابی کولترین که حرفه بازیگری اش از فیلم های باند گرفته تا کراکر و هری پاتر را در بر می گرفت، در سن 72 سالگی درگذشت.

این خبر روز جمعه توسط نماینده وی تایید شد.

کولترین که در حومه مرفه گلاسوژی روترگلن به دنیا آمد، آنتونی رابرت مک میلان در کالج گلنالموند، یک مدرسه شبانه روزی مستقل، تحصیل کرد که تنبیه بدنی آن را "خشونت قانونی" توصیف کرد، قبل از رفتن به مدرسه هنر گلاسکو. او در مورد توانایی‌اش به‌عنوان یک نقاش فکر دومی داشت و به اجرای زنده روی آورد، در شرکت‌های تئاتر رادیکال (از جمله گروهی از زندان ایالتی سن کوئنتین) بازی کرد و استندآپ انجام داد و نام مستعار کولترین را به عنوان ادای احترام به جان کول‌ترین، نوازنده مشهور جاز انتخاب کرد.

اولین فیلم سینمایی او واترلو غروب بود، نمایشی برای امروز به کارگردانی ریچارد ایر در سال 1979، که در آن در مقابل فراری از خانه مراقبت از کوئینی واتس بازی کرد. پس از آن، او حضورهای کوچکی در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی داشت، از جمله فلش گوردون، آیا به شما خدمت می‌شود؟، کرول و بیمارستان بریتانیا، ظاهر متمایز و جثه‌ی بسیار زیاد او به او کمک می‌کرد تا از بین مردم متمایز شود. مهارت های کمدی کولترین در اوایل دهه 1980 در برنامه های تلویزیونی مانند Alfresco و A Kick Up the Eighties به موفقیت دست یافت. اینها او را محکم در مدرسه کمدی آلترناتیو دهه 80 در کنار بن التون، اما تامپسون و ریک مایال قرار داد - هویتی که با مشارکت منظم او در فیلم‌های کمیک استریپ ارائه می‌کند، از جمله فیلم‌های کلیدی مانند Five Go Mad in Dorset، The Beat Generation و The Bullshitters تقویت شد. .

رابی کولترین

رابی کولترین: من هیچ حرف مزخرفی را نمی پذیرم


با این حال، توانایی‌های کولترین به‌عنوان یک بازیگر به طور فزاینده‌ای مشهود بود و او در سال 1987 با توتی فروتی، سریال تلویزیونی برنده بفتا، فیلمنامه جان بایرن، در مورد یک گروه راک اند رول اسکاتلندی به موفقیت قابل توجهی دست یافت. کولترین به‌طور فزاینده‌ای خود را برای نقش‌های بزرگ‌تر در پروژه‌های پرمخاطب، از کاراواجوی درک جارمن (که در آن نقش کاردینال بازی می‌کرد) تا فالستاف در فیلم هنری پنجم کنت برانا، می‌دید . با این حال، این دو فیلم کمدی با مضمون مذهبی - راهبه‌ها در حال فرار و پاپ باید بمیرد - بودند که کولترین را به مقام قهرمانی رساندند و او را در نقشه آمریکا قرار دادند.

جایگاه برجسته کولترین با بازی در نقش روانشناس جنایی "فیتز" فیتزجرالد در سریال تلویزیونی جیمی مک گاورن، که اولین بار در سال 1993 پخش شد، تایید شد. زندگی شخصی او کولترین برای این نقش در سال های 1994، 1995 و 1996 برنده بهترین بازیگر مرد تلویزیونی بفتا شد. سبک زندگی اعتیادآور فیتزجرالد نیز منعکس کننده سبک زندگی این بازیگر بود: کولترین در دهه 1980 اعتراف کرد که مشروب الکلی زیادی مصرف می کرد، و به طرز معروفی جنگنده بود و یک بار پیرز مورگان را در رستورانی در لندن تهدید به کتک زدن کرد. او سپس خود را در دو فیلم باند، چشم طلایی و جهان کافی نیست، به عنوان مامور کا.گ.ب.

کولترین در اواسط دوره با نقش‌های متناوب در تولیدات هالیوودی (پیام در بطری، از جهنم، دوازده اوشن) با حضور آسان تلویزیونی (آلیس در سرزمین عجایب، گروفالو) کنار آمد. او همچنین در سری 1997 Coltrane's Planes and Automobiles به خودروهای قدیمی علاقه داشت. با این حال، او خود را در صدر فهرست برای انتخاب بازیگر نقش روبئوس هاگرید، سرپرست مدرسه هاگوارتز در اقتباس سینمایی از سری هری پاتر جی کی رولینگ یافت. اولین مورد از این مجموعه، هری پاتر و سنگ فیلسوف، در سال 2001 منتشر شد و مخاطبان جدیدی از طرفداران جوان‌تر را برای کولترین به ارمغان آورد و به او کمک کرد تا دوباره به حرفه‌اش، به ویژه در تلویزیون بریتانیا، انرژی ببخشد. در سال 2009، او در فیلم Murderland اثر دیوید پیری نقش کارآگاه DI Hain را بازی کرد.با تحسین مورد استقبال قرار گرفت .

کولترین در سال 1999 با رونا جمل مجسمه ساز ازدواج کرد، اما در سال 2003 از هم جدا شدند . آنها دو فرزند داشتند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...