ماجرای رفتن علی ارسلان از ایران

علی ارسلان متولد 18 اردیبهشت 1374 در آمل یک فرنگی کار ایرانی تبار صربستانی است. این ورزشکار فارغ التحصیل رشته فیزیوتراپی است. او 172 متر قد دارد و هم اکنون در وزن 72 کیلوگرم با صربستان و با پرچم صربستان رقابت می کند. وی دارنده مدال برنز بزرگسالان آسیا، مدال برنز جوانان جهان و چهارمین مدال طلای آسیا در رده های نوجوانان و جوانان است. ارسلان که سابقه چندین ساله حضور در اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی و مسابقات مختلف بین المللی را دارد آخرین بار چند روز پیش در فینال لیگ کشتی به میدان رفت و اولین پیروزی را برای نمایندگان آمل در فینال به دست آورد. آخرین باری که ارسلان مدال نگرفت در مسابقات جهانی 2018 بود.

علی ارسلان فرنگی ورزشکار سابق ایران که اخیرا در اعتراض به «بی عدالتی در انتخاب کشتی گیران ملی پوش» تابعیت صربستان شده است، با غلبه بر تمامی حریفان خود به مدال طلای جهان دست یافت. ارسلان در جریان مسابقات جهانی کشتی صربستان با وزن 72 کیلوگرم به روی تشک رفت. ابتدا با نتیجه ۱۱ بر ۲ برابر کولیک از اوکراین و در مرحله یک هشتم نهایی ۷ بر ۳ مقابل رابرت فریچ از مجارستان به برتری رسید. ارسلان در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر مقابل اسلیوا از لیتوانی به برتری رسید و به نیمه نهایی راه یافت. ارسلان در آخرین دیدار با 5 بر 1مقابل ابراهیم قنام از فرانسه به برتری رسید و به فینال راه یافت، دقایقی پیش با نتیجه 7 بر 4 اولوی غنی زاده از آذربایجان در آخرین دیدار به برتری رسید و مدال طلای جهان را از آن خود کرد. محمدرضا مختاری نماینده ایران در این وزن با نمایش ضعیف مقابل ابراهیم قنام فرانسوی شکست خورد و با توجه به این شکست فرانسه مقابل ارسلان، مختاری از دور رقابت ها کنار رفت.

مدت کوتاهی پس از انتشار خبر تغییر ملیت ارسلان، گفته شد که او به دلیل نظر مغرضانه محمد بنا که سرمربی تیم ملی کشتی ایران است، تصمیم به تغییر ملیت گرفته است. ارسلان گفت که به سبک کشتی خود اعتقادی ندارد و فرصت درخشش در تیم ملی ایران و در نهایت رفتن به مسابقات جهانی را نخواهد داد. گفته می شود ارسلان علیرغم عملکرد خوبش در انتخابی و مدالی که در سال 2018 کسب کرد، با برخورد محمد بنا مواجه شد که سرانجام تصمیم به مهاجرت گرفت. بنابراین علی ارسلان متهم ردیف اول پرونده مهاجرت شد. همین موضوع باعث شده تا منتقدان این مربی آشکارا با سیاست او در انتخاب بازیکنان تیم ملی مخالفت کنند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...