بازیگر نقش امام حسین در مختارنامه

بازیگر نقش حضرت عباس (ع) معتقد است یکی از بالا همیشه مراقب اوست و می داند که بهترین نقش را در اولین تجربه هنری اش به او پیشنهاد کردند و روز خاصی شد برای انتشار اخبار مربوط به این سریال. .

ما عادت کرده ایم هفته را با اخبار و به روز رسانی ها بر اساس این سریال کلاسیک شروع کنیم. آخرین خبر حاکی از آن است که روابط عمومی سریال مختارنامه که پیش از این در مصاحبه ای از نمایش چهره اهل خیام خودداری کرده بود، از نمایش چهره حضرت عباس (ع) با اجازه ضرغام خبر داد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ابنا درباره چهره پردازی شخصیت های الهی در این سریال گفت: در این سریال تنها چهره حضرت ابوالفضل (ع) به تصویر کشیده شده است. با نظر و تایید آقای مهندس انجام شد. عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما

اگرچه روابط عمومی سریال «مختارنامه» در بخشی دیگر از این بیانیه به نحوه اداره دین در این سریال اشاره کرده و گفته است که الزرگامی به عنوان رئیس رسانه ملی ملاحظات زیادی را مدنظر قرار می دهد، اما این اظهارات در حالی مطرح شد که قبلاً به تصویر کشیدن حضرت ابوالفضل (علیه السلام) در ماه محرم توسط بسیاری از علما منع شده بود.

بازیگر حضرت ابوالفضل (ع) کیست؟

حضرت ابوالفضل (ع) را پسری نوزده ساله به نام کاوه فتوحی به تصویر کشیده است. او هنوز جلوی دوربینی نرفته و تا قسمت های مربوط به آب آوردن حضرت عباس (ع) از نهرالقمه نمایش داده نشود، عکسش منتشر نخواهد شد.

فتوحی که مسلط به کامپیوتر است و اطلاعات زیادی از سینما ندارد، برای اولین بار تجربه بازی در فیلم و سریال را دارد و پیش از این در مصاحبه ای درباره نحوه ایفای این نقش گفته است: به همه کسانی که به من کمک کردند ایمان دارم. . . بازی در این نقش به من کمک می کند تا عملکرد بهتری داشته باشم.

چهره حضرت زینب (س) و حضرت علی اکبر (علیه السلام) به چشم نمی خورد، تنها چهره حضرت ابوالفضل (ع) در این سریال به تصویر کشیده شده است. این امر با تایید و تایید عزت الله ضرقامی، رئیس سازمان صدا و سیما انجام شد.

از آن به بعد او معتقد بود که یک نفر همیشه او را زیر نظر دارد و می‌دانست که یکی از بهترین نقش‌هایی که در ادامه بازی خواهد کرد در اولین تجربه هنری‌اش پیشنهاد شد.

کاوه فتوحی بیشتر با محمد فیلی بازی می کرد. بازیگر نقش شمر و تصویر او در قسمت شب گذشته به نمایش درآمد.

جنگ سیده عباس (ع) سخت ترین نقشه «مختارنامه» است.

رضا استادی در گزارشی که مدتی پیش در پشت صحنه این سریال درباره ماجرای علقمه - که به گفته میر باقری سخت ترین نقشه ای است که در این سریال داشته - تهیه کرده بود، نوشت: در روایت های تاریخی تاکید شده است که حضرت عباس. (علیه السلام) با اسب آمد. نهر متورم می شود، آب تا کمر اسب بالا می رود و او در حالی که سوار بر اسب می شود، مشک خود را از آب پر می کند. نبرد حضرت با لشکر شیمار نیز در حال اسب سواری انجام می شود، اما به دلیل غیرممکن بودن نشان دادن جنگ با اسب در حین سواری با امکانات سینمای ایران، میر باقری در این سریال اجازه می دهد تا با دیدن حضرت عباس. (علیه السلام) هنگامی که به عنوان نهار علقمه فرود می آید و جنگ نیز پیاده انجام می شود. در این مبارزه پس از قطع شدن دستانش با شمشیر لشکر شمر، مشک را در دندان گرفت و به سوی خیمه حرم دوید. میر باقری معتقد است تنها نقطه ضعف سریال مختار همین قسمت کار است و در قسمت های دیگر سریال به سادگی با نمونه های خارجی اش قابل مقایسه است.

سکانسی که باعث گریه سانگ هم شد

رضا رویگیری در گفت وگویی دیگر این صحنه را یکی از غافلگیرکننده ترین سکانس های سریال توصیف کرد. بازیگر نقش کیان گفت: صحنه ای که حضرت ابوالفضل (ع) برای پر کردن بطری آب می آید سنگ را به گریه می اندازد. به نظرم این صحنه از 10 دعا و نوحه تاثیرگذارتر است.

برادر کوچکتر میر باقری امام حسین (ع)

اما اتفاق جالب دیگر مربوط به صحنه کربلا مربوط به جوانی است که در نقش امام حسین (ع) ظاهر می شود. رضا میرباقری برادر کوچکتر داوود میرباقری به عنوان یکی از اعضای تیم کارگردانی به سریال مختارنامه پیوست. البته در این سریال تصویر چهره او نمایش داده نمی شود و مخاطب فقط هیبت او را خواهد دید.

آینه ها جلوی دوربین

بد نیست بدانید در این سریال اتفاقات جالب دیگری هم افتاده است که با نگاه کردن به عنوان سریال و دیدن نام بازیگران ممکن است برایتان جالب باشد: مثلا. حسن میربخری، فیلمنامه نویس این اثر، شخصیت ابراهیم مالک و حامد میربخری، فرزند داوود میربخری را به تصویر کشیده است. یک بار در این سریال در نقش پسر مختار و یک بار در نقش وهبو نصرانی که بازی در نقش دوم با گریم سنگین و خاصی همراه بود. وهاب جوان مسیحی است که در کربلا درگذشت.

فرخ نژاد را نزد ابن زیاد فراخواندند

خبر دیگر نویسندگی رضا استادی مختارنامه در آخرین ناگفته هاست که در ادامه نوشته های او درباره ناگفته های این سریال تاریخی از نامزدی حمید فرخ نژاد برای نقش مختار فاش شد. سریال شب های جمعه درباره یک سیما. بنابراین بعد از انتشار این مطلب وقتی از تهیه کننده سریال آقای محمود فلا درباره این ماجرا پرسیدم، ایشان پس از انتخاب آقای جمشید هاشم پور در نقش مختار به من یادآوری کردند. رد شد، به آقای علیرضا شجاع نور پیشنهاد شد که البته ایشان بنا به دلایلی نپذیرفتند. بلافاصله پس از این انتخابات آقای فریبرز عرب نیا به این سمت دعوت شد.

البته آقای فلاح هم اشاره کرد که آقای حمید فرخ نژاد کاندیدای نقش ابن زیاد بود که به دلایلی - البته از طرف ایشان - رد شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...