جواب نگارش هفتم صفحه ۷۶

معنی ضرب المثل بار کج به منزل نمی رسد این گونه است که وقتی انسان در کارهای خود در جامعه و یا کارهای شخصی خود می خواهد با زرنگی و تقلب کارهای خود را به پیش ببرد و یا در کارهای خود دروغ بگوید تا بتواند کارهای خود را زودتر تمام کند هیچ وقت این شیوه سرانجام خوشی ندارد. مثلاً کسی که می خواهد کاری را شروع کند با پول ربا قرض می گیرد و کار خود را شروع میکند خداوند هیچگاه به کارش برکت نخواهد داد زیرا ربا جنگ با خداست و خدا رباخواران و ربا دهنده گان را دوست ندارد ولی اگر انسانی همواره بنای خود را در هر شرایط برپایه صداقت بگذارد در هر یک از تصمیمات زندگی و کارهایش هرچند به ضرر او باشد صداقت را ملاک رفتار خود قرار بدهد و فرد موفقی خواهد بود و آینده بسیار روشن و با عزتی خواهد داشت.

باز آفرینی ضرب المثل بار کج به منزل نمیرسد

اتفاقات زیادی هستند که همه آنها برای انسان یک عبرت است ؛به خصوص اتفاقاتی که پایه آن دروغ و دروغگویی است که برای هیچ انسانی عاقبت خوشی ندارد. اگر انسان بتواند در سختی ها و آسانی ها کارهایی را که به نفع همه است، انجام دهد و در کارهایش دروغ و فریب کاری نباشد بدون شک فرجام کارهایش سرافرازی است؛ولی اگر نتواند خود را کنترل کند و خطایی انجام دهد شاید باعث شود که آبرویش، ثروتش، اموالش وحتی تمام دارایی اش را از دست بدهد. اینگونه افراد هیج ارزش واعتباری دراجتماع ندارند. سعی کنیم همیشه صادق باشیم و کارهایی انجام دهیم که پایه اش راستگویی باشد، چرا که بار کج به منزل نمی رسد.

زندگی پیچ وخم های زیادی دارد گاهی انسان می خواهد با دروغ کار های خود را جلو ببرد وجود تر کار تمام شود کسی می خواهد با ربا یک ساختمان درست کند به خدا قسم این کار دشمنی با خداست و خدا هیچ برکتی در کار او نمیدهد با تشکر رامین امامی.

در زمان های قدیم پسر جوانو بازیگوش در روستا زندگی می کرد که از قضا دستش کج بود و دزدی می کرد و سر اطرافیان خود را کلا میذاشت اما هر چه قدر دزدی می کرد و حق دیگران را می خورد نه خانه خوبی داشت و نه غذا درست حسابی برای خوردن داشت و همیشه بدهکار بود و از نظر مالی مشکل داشت روزی کیسه ای زر و سکه دزدید بود از دست سربازان در حال فرار بود بعد از دویدن زیاد و تنگی نفس و رهایی از دست سرباز ها گوشه ای دنج ایستاد تا نفسی بکشد و دوباره بگریزد و وقتی دست در جیب خود کرد تا از وجود کیسه اطمینان کند هر چه قدر گشت اما کیسه ای در جیب او نبود پیر مردی که در گوشه ی همان دیوار بود در نظاره گر رفتار پسر جوان بود و گفت ای جوان بار کج به منزل نمی رسد.

زندگی پیچ و خم های زیادی دارد گاهیانسان می خواهد با دروغ کارهای خود را جلو ببرد وجود تر کار تمام می شود کسی میخواهد با ربا یک ساختمان درست کند به خدا قسم این کار دشمنی با خداست و خدا هیچ برکتی در کار او نمی دهد با تشکر .

اگر کسی در زندگی از ابتدا به راه نادرست برود در آخر زندگی موفق نمی شود.

بار کج به منزل نمیرسد یعنی نمیتوان با استفاده از کارهای اشتباه به یک هدف رسید پس کار نادرست وبدون فکر آخر و عاقبت ندارد.

ضرب المثل بار کج به منزل نمیرسد این گونه است که وقتی انسان در کارهایخود در جامعه ویا کارهای شخصی خود را به پیش و یا در کارهای خود دروغ بگوید تا بتوانتکار خود را زود تر انجام دهد. کیارش کاینات..

پس باید یاد بگیریم که آدم هائ که در زندگی زرنگتر به جائی نمی رسند یک نکته مهم کسی که تو زندگی از راه نادرستی استفاده کند در زندگی موفق نیست.

باید یاد گرفت که کسانی که با حیله و کلک

کار های خود را به پیش می برند به جایی که

انتظار دارند نمی رسند و همیشه در کار ها یشان موفق نمی شوند.

ما باید از این ضرب المثل ها نتیجه بگیریم از این ضرب المثل نتیجه میگیریم که نباید دستمان کج باشد.

بار کج هیچ وقت به منزل نمی رسد.اگر بخواهیم با کلک و دروغ زندگی خود را پیش ببریم هیچ گاه سعادتمند نمی شویم.اگر می خواهیم زندی همراه با ارامش و سلامت داشته باشیم باید از راه درست ان استفاده کنیم.

وقتی انسان در کارهای خود در جامعه یا کارهای شخصی خود می خواهد با زرنگی و تقلب ،کارهای خود را پیش ببرد در آینده خوشی و خوبی ندارد و انسان موفقی نخواهد باشد.هیچگاه خداوند به پولش برکت نخواهد داد.

هیچ وقت بار کج به منزل نمی رسد وان کس هم که این کار را می کند خداوند برکتش را از زندگی اش بیرون می برد.

توقع خود را از دیگران کمتر کند و از هر کس به اندازه توانش کمک. بگیرد افکار منفی را از خود دور کند و عاقلانه تصمیم بگیرد.

‌ یعنی اگر کسی همیشه دروغ بگوید و دزد و کلک بازی در کارش باشد هیچ وقت به هیچی نمی رسد و نتیجه ای نمی بیند. با سپاس.

اگر مسیر درست را انتخاب کنی به هدف خود نزدیک و نزدیک تر می شوی ولی اگر راه درست را انتخاب نکنی هیچ گاه به مقصد نمی رسی.

خان اقا ما باید کار هایمان را با دوروغ پیش نبریم چون خدا هم از ما راضی نیست هیچ کس نبیبند خدا می بیند خان اقا.

‌مفهوم ضرب المثل بار کج به منزل نمیرسد این گونه است که اگر کسی بخواهد چیزی را از راه دزدی و خلاف بدست آورد سر انجام آن را از دست خواهد داد.

  بار کج به منزل نمی رسد یعنی اینکه اگر کسی از اول زندگی خود کارهای نادرستی انجام دهد پایان کار او به خوشی تمام نمیشود.

‌انسانی که مال حرام به خانه ی خود میبرد خانه ی او بی برکت میشود و در زندگی خود هیچ وقت خیرنمیبیند وهمیشه در زندگیش چیزی جز بد بختی ندارد.

1 نظر

  1. عسل الانیعسل الانیsays:

    عالی بود