7 درمان خانگی وزوز گوش

ممکن است هر از گاهی صدای وزوز در گوش چپ خود احساس کنید، آیا این طبیعی است؟ یا نشان دهنده وجود بیماری خاصی است؟

ممکن است هر از چند گاهی صدای وزوز یا سوت را در گوش خود احساس کرده باشید، به خصوص در گوش چپ، علت وزوز گوش چپ چیست و چگونه می توان وزوز گوش را کاهش داد؟

دلیل زنگ زدن در گوش چپ

دلایل زیادی برای وزوز گوش چپ وجود دارد، از جمله:

  1. قرار گرفتن در معرض صداهای بلند: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صداهای بلند شایع ترین علت است، زیرا 90 درصد از افرادی که از وزوز گوش رنج می برند به دلیل سر و صدا است و صدا ممکن است باعث آسیب دائمی به سلول های حساس به صدا در حلزون گوش، حلزون مارپیچی شود. اندام شکل در گوش داخلی .
  2. انسداد در گوش: در انسداد گوش نتیجه تجمع موم، عفونت گوش یا شاید یک تومور خوش خیم در عصب شنوایی رخ می دهد که منجر به احساس زنگ زدن در گوش می شود.
  3. استفاده از برخی داروها: مانند آسپرین و انواع خاصی از آنتی بیوتیک ها، ضد التهاب ها و آرام بخش ها و همچنین داروهای کینین. وزوز گوش یک عارضه جانبی بالقوه حدود 200 داروی تجویزی است.
  4. افزایش سن: افزایش سن یکی از علل وزوز گوش است که به دلیل زوال حلزون یا سایر قسمت های گوش است.
  5. Magnier: بیماری بیماری که در آن تاثیر می گذارد Magnier بیماری Meniere ( ) در داخلی گوش .
  6. اتواسکلروز: بیماری که منجر به تحلیل رفتن استخوان های کوچک گوش میانی می شود.
  7. سایر شرایط پزشکی: مانند فشار خون بالا، قلبی عروقی بیماری های مشکلات گردش خون ، ، کم خونی، آلرژی، غده تیروئید کم کار، بیماری های خود ایمنی و دیابت (دیابت).

پیشگیری از وزوز گوش چپ

در بسیاری از موارد، وزوز گوش نتیجه چیزی است که قابل پیشگیری نیست، با این حال، برخی اقدامات احتیاطی می تواند به جلوگیری از انواع خاصی از آن کمک کند، یعنی:

  • محافظت از شنوایی: با گذشت زمان، قرار گرفتن در معرض صداهای بلند می تواند به اعصاب گوش آسیب برساند و باعث کاهش شنوایی و وزوز گوش شود.
  • صدا را کم کنید: قرار گرفتن طولانی مدت در معرض موسیقی تقویت شده، بدون محافظ گوش، می تواند منجر به کاهش شنوایی شود و ممکن است یکی از دلایل وزوز گوش چپ باشد.
  • مراقب سلامت قلب و عروق خود باشید: می توانید به طور منظم ورزش کنید یا به درستی غذا بخورید تا رگ های خونی خود را سالم نگه دارید، بنابراین از وزوز گوش جلوگیری کنید.

تشخیص وزوز گوش چپ

برای تعیین وضعیت پزشکی زمینه‌ای که ممکن است باعث وزوز گوش چپ شما شده باشد، پزشک ممکن است یک معاینه فیزیکی کلی از جمله معاینه کامل گوش‌های شما انجام دهد و حتماً به پزشک خود در مورد تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اطلاع دهید، زیرا وزوز گوش می تواند یکی از عوارض جانبی برخی داروها باشد، اگر منشا مشکل باشد.مشخص نیست، ممکن است شما را نزد یک متخصص یا متخصص گوش و حلق و بینی فرستاده شوند.

پزشک ممکن است شنوایی گرافی شما را انجام دهد و همچنین یک تکنیک تصویربرداری مانند: تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MR) یا توموگرافی کامپیوتری (CT-scan)، برای تشخیص هرگونه مشکل ساختاری.

درمان وزوز گوش چپ

وزوز گوش به طور خودکار و بدون هیچ مداخله ای ناپدید می شود، اما در برخی موارد، باید درمان هایی برای کاهش آن وجود داشته باشد، از جمله:

  1. اگر علت وزوز گوش شما جرم گوش باشد بیش از حد ، پزشک گوش های شما را با ساکشن با یک ابزار منحنی کوچک به نام کوارت یا شستن ملایم آن ها با آب گرم تمیز می کند.
  2. اگر عفونت گوش دارید، ممکن است به شما قطره گوش حاوی هیدروکورتیزون برای کمک به تسکین خارش و یک آنتی بیوتیک برای مبارزه با عفونت داده شود.
  3. ممکن است در موارد نادر تومور، کیست یا است، جراحی لازم باشد اتواسکلروز که رسوب کلسیم روی استخوان‌های گوش .
  4. اگر وزوز گوش شما نتیجه سندرم TMJ باشد، ممکن است پزشک شما را برای درمان مناسب به یک متخصص ارتودنسی یا سایر متخصصین دندانپزشکی ارجاع دهد.
  5. برای کاهش وزوز می توانید از داروهای زیادی استفاده کنید، از جمله: دوزهای پایین داروهای ضد اضطراب. به عنوان مثال، والیوم، یا داروهای ضد افسردگی.

اطلاعات مهم در مورد وزوز گوش در گوش چپ

وزوز گوش در صورت مصرف الکل، سیگار کشیدن، نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار یا خوردن غذاهای خاص می تواند در برخی افراد بدتر شود، و وزوز گوش ممکن است با کاهش یا از دست دادن شنوایی همراه باشد، اما در واقع برخی از افرادی که از آن رنج می برند در شنیدن مشکلی ندارند. در مواردی به صدا بسیار حساس می شوند.

می تواند وزوز گوش در گوش یک (چپ یا راست) یا هر دو رخ دهد، اما بیشتر در سمت چپ رخ می دهد و اگرچه آزاردهنده است، اما نشانه یک چیز جدی نیست. دو نوع وزوز وجود دارد:

  • وزوز ذهنی: وزوز گوش است که فقط شما می توانید آن را بشنوید، به دلیل مشکلاتی در گوش خارجی، میانی یا داخلی ایجاد می شود، این نوع وزوز گوش منجر به مشکلات شنوایی یا در بخشی از مغز به دلیل اشتباه در تفسیر سیگنال های عصبی می شود. به عنوان صدا
  • وزوز عینی: وزوز گوش است که پزشک هنگام معاینه می تواند آن را بشنود.این نوع نادر ممکن است به دلیل مشکل در رگ های خونی، نقص در استخوان گوش میانی یا اسپاسم عضلانی رخ دهد.



هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...