علت تلخی دهان و حالت تهوع در صبح

ممکن است فرد احساس در تلخی در دهان اثر برخی شرایط پزشکی یا به دلیل برنامه روزانه فرد داشته باشد یا بعد از خوردن غذا یا پس از سرفه ایجاد شود و تداخل برخی از انواع داروها ممکن است دلیل این احساس باشد. این تلخی

خبر خوب این است که احساس این طعم بد در دهان فقط برای مدت کوتاهی باقی می ماند و بلافاصله پس از شناسایی علتی که منجر به بروز آن شده است، درمان می شود.دلایل تلخی دهان در هنگام بیدار شدن چیست؟

علل تلخی دهان هنگام بیدار شدن از خواب

تغییر دائمی در طعم دهان در اصطلاح پزشکی به نام دیسژئوزی شناخته می شود و این طعم برای بسیاری از افراد ناخوشایند است، زیرا این طعم بد برای مدت طولانی ادامه می یابد تا درمان مناسب برای رهایی از آن انجام شود.

شایان ذکر است که افراد مبتلا به این اختلال در برخی موارد ممکن است از طعمی پایدار رنج ببرند که اغلب به عنوان طعم تلخ، طعم فلزی، طعم پوسیده و نامطبوع یا طعم شور توصیف می کنند.

بنابراین ممکن است هنگام خوردن یا آشامیدن، طعم برخی از غذاهای دیگر برای بیمار مشکل باشد، حتی پس از مسواک زدن، این مزه در دهان او باقی می ماند و علائم بسیار دیگری نیز وجود دارد که بیمار بسته به علتی که منجر به آن می شود، ممکن است از آنها رنج ببرد. آی تی.

دلایلی که منجر به احساس تلخی در دهان هنگام بیدار شدن می شود به هر یک از موارد زیر تقسیم می شود:

1. علل دهانی

علل تلخی دهان هنگام بیدار شدن از خواب در اثر بیماری های دهان به دو قسمت تقسیم می شود:

  • بهداشت ضعیف و مشکلات دندانی

شایع‌ترین علت تلخی در دهان هنگام بیدار شدن از خواب ممکن است عدم رعایت بهداشت منظم دندان باشد. زیرا مسواک نکردن خوب و مداوم ممکن است منجر به عفونت در لثه شود که باعث ایجاد طعم تلخ و بد در دهان می شود.

به طور کلی مشکلات دندانی مانند: عفونت، آبسه و غیره ممکن است نقش مهمی در وجود این طعم تلخ در دهان داشته باشند.

  • خشکی دهان (خشکی دهان)

این خشکی اغلب به این دلیل رخ می دهد که غده بزاقی کافی تولید نمی کند بزاق در دهان و اهمیت این بزاق در دهان کاهش رشد برخی از انواع باکتری ها است.

هنگامی که این بزاق به اندازه کافی ترشح نشود، منجر به احساس بد مزه شدن می شود که در نتیجه رشد باکتری ها و باقیمانده های غذا ایجاد می شود.

2. عفونت ها

تلخی دهان پس از بیدار شدن ممکن است یکی از علائم همراه برخی از عفونت ها در نظر گرفته شود، یعنی:

  • عفونت تنفسی

عفونت‌ها و عفونت‌های ویروسی گاهی اوقات می‌توانند باعث تغییر طعم دهان شوند و مهم‌ترین عفونت‌هایی که ممکن است بر حس چشایی و بویایی تأثیر بگذارند التهاب لوزه‌ها ، ، عفونت‌های سینوسی، علاوه بر سرماخوردگی، و عفونت گوش میانی است.

  • هپاتیت

یکی از مهم ترین علائم اولیه مرتبط با هپاتیت B ناشی از عفونت ویروسی، احساس کمی تلخی در دهان است که آن را به یکی از علل تلخی دهان در هنگام بیدار شدن از خواب تبدیل می کند.

3. تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی در زنان ممکن است با بروز برخی علائم از جمله تلخی در دهان هنگام بیدار شدن همراه باشد:

  • بارداری

برخی از نوسانات هورمونی که در مراحل اولیه بارداری رخ می دهد، می تواند تغییرات حسی زیادی ایجاد کند و آن را به یکی از عوامل تلخی دهان در هنگام بیدار شدن از خواب تبدیل کند.

همچنین بسیاری از زنان باردار از طعم بد دهان خود رنج می برند و معمولاً آن را طعم فلزی توصیف می کنند و این طعم بیشتر در سه ماهه اول بارداری ظاهر می شود .

  • یائسگی

این مرحله از زندگی ممکن است باعث شود خانم ها در مواقعی طعم تلخی را در دهان خود احساس کنند و به دلیل خشکی دهانی که بیشتر خانم ها در این مرحله از آن رنج می برند، خشکی دهان یکی از مهم ترین علائمی است که در این مرحله ظاهر می شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...