انشا در مورد حضرت فاطمه کلاس سوم ابتدایی

در این پست برای شما دوستان عزیز انشا در مورد حضرت فاطمه کلاس سوم ابتدایی اماده کردیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ. فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ. إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الْأَبْتَرُ

به نام خداوند بخشنده مهربان. ما تو را کوثر دادیم. پس براى پروردگارت نماز گزار و قربانى کن. دشمنت‏ خود بى‏ تبار خواهد بود.

سوره کوثر در زمان به دنیا آمدن حضرت فاطمه (س) فرزند گران قدر حضرت محمد (ص) و حضرت خدیجه (س) بر پیامبر نازل شد چرا که در آن زمان پیامبر را به دلیل دختر دار شدن ابتر می نامیدند و خداوند این سوره را در شان حضرت فاطمه نازل کرده است.

این بانوی بزرگوار روز بیستم جمادی الثانی در شهر مکه به دنیا آمدند، در خانه ای که بارها جبرئیل بر پیامبر نازل شده بود.

ایشان در پیشگاه خداوند 9 اسم مخصوص دارند: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا. اما نام رسمی ایشان فاطمه بود، این نام را حضرت رسول به امر خداوند برای دخترش انتخاب کردند.

مهم ترین کنیه ایشان ام ابیها بود که پیامبر برای ابراز محبت شدید خود برای آن حضرت انتخاب کردند زیرا پیامبر در برابر حضرت فاطمه می ایستادند و دست او را می بوسیدند و بسیار تکریم می نمودند.

آن بانوی پاک زندگی کوتاه دنیوی داشتند که سرشار از صبر و شکیبایی و ایمان و تقوا بود و از دامان ایشان و حضرت علی (ع) نسل بهترین انسان های جهان هستی و بهترین خلیفه های خداوند بر روی زمین رشد یافتند تا چراغ هایی باشند برای نشان دادن مسیر توحید برای ما انسان ها که از گمراهی نجات پیدا کنیم.

مادر یازده انسان برتر دو عالم در چنین روزی پا به دنیا نهاده است، روزی که حور العین و اهل بهشت نیز برای آن به هم تبریک و بشارت گفتند. ایشان آمدند تا زنان بی سرمشق و الگو نمانند و راه معنویت بی چراغ نماند.

www.persian-star.org

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...