انشا صدای زنگ آخر مدرسه صفحه 37 کتاب نگارش فارسی پنجم

صدای زنگ اخر مدرسه که به صدا در میاید بچه ها با شور و شوق ب خانه می روند. وقتی صدای زنگ اخر مدرسه به صدا در میاید همه بچه ها کتاب و دفتر هایشان را جمع می کنند وبعضی دیگر نیز که ورزش دارند به کلاس می روند و لباس هایشان را عوض می کنند و همگی به سمت حیاط ودرب ورودی هجوم می برند. بعضی از بچه ها از اینکه زنگ مدرسه به صدا در میاید خیلی خوشحال می شوند بعضی ها به خاطر دیدن پدرو مادرهایشان ویا بعضی دیگر رسیدن به خانه و انجام تکالیفشان شوق و اشتیاق دارند.

ناشناس : صدای زنگ آخر شور شوق برای رفتن به خانه دارد و این شور و شوق در دانش‌آموزان کلاس اول نسبت به دانش‌آموزان مقاطع دیگر بسیار بالاتر است. هرچند صدای زنگ آخر و شور و هیجان برای رسیدن هرچه زودتر به خانه برای همه ما وجود دارد.

وقتی صدای زنگ آخر به صدا در می‌آید و همه دانش‌آموزان باید به خانه بروند. هر کسی به شور و شوق چیزی به سوی خانه می‌رود. شاید یکی برای رفتن و انجام کار‌هایی که دوست دارد یا شاید برای رسیدن به خانه و انجام تکالیف مدرسه‌اش و تکالیفی که از انجام آنها لذت می‌برد یا شاید برای هرچه زودتر دیدن خانواده و رسیدن به کانون گرم خانواده‌اش و البته ناگفته نماند که بعضی‌ها هنگامی که صدای زنگ مدرسه به صدا در می‌آید و مجبور می‌شوند به خانه بروند، ناراحت می‌شوند یا سرخورده و دلتنگ می‌شوند برای اینکه مدتی از دوستان خود جدا می‌شوند و نمی‌توانند برای مدتی آنها را ببینند و از بازیگوشی‌ها و سرگرمی‌هایی که در مدرسه انجام می‌دهند، دارند دور می‌شوند ولی بیشتر بین عموم ما دانش‌آموزان صدای زنگ آخر و به سوی خانه راهی شدن پر از هیجان و خوشحالی است.

همه ما در اول مهر برای آموختن علم به مدرسه می رویم و با دوستان و معلمان جدید آشنا می شویم کم کم روز را سپری می کنیم وبه زنگ آخر نزدیک می شویم بعضی دانش آموزان برای رسیدن زنگ آخر لحظه شماری می کنند و بعضی ها دوست دارند هرگز روز و زنگ خانه ها به صدا در نیاید تا با دوستانشان بازی و تفریح کنند و وقتی که زنگ آخر به صدا در آمد همه دانش آموزان به سمت درب مدرسه راهی می شوند و به خانه هایشان می روند.

همه دانش آموزان برای رسیدن به زنگ آخر لحظه شماری می کند. بعضی ها بخاطر نمره های بیستی که گرفتن به پدرومادرشان نشان دهند وآنهارا خوشحال کنند.وبعضی هاهم بخاطررفتن به خانه ودیدن پدر ومادرشان شوروشوق دارندوقتی صدای زنگ درمی آید.

همه دانش آموزان کلاس ما برای رسیدن به زنگ آخر لحظه شماری می کنند ،چون روز طولانی وطاقت فرسایی را در مدرسه گذرانده ایم وهر زنگ امتحان یا پرسش درسی داشتیم ،خسته میشویم، وبرای گذراندن آن زنگ وگذشتن ساعت لحظه شماری میکنیم ، واگر زنگ بخورد ،ما نفسی راحت میکشیم ،وبا جیغ کشیدن از کلاس خارج میشویم، و به خانههایمان بر میگردیم.

nexload.ir

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...