جواب فعالیت در منزل تفکر هشتم صفحه ۱۵

اگر شما در موقعیتی مانند باغبان قرار بگیرید که ممکن است راستگویی در کوتاه مدت برای شما پیامد ناخوشایندی داشته باشد، چه واکنشی از خود نشان می دهید؟ چرا؟

واکنش اول : من هم مثل باغبان رفتار می کردم و واقعیت هرچه که بود آن را می گفتم. اشتباه باغبان این بود که با لحنی بد و خشن با شاهزاده برخورد کرد اما من سعی می کردم با مهربونی با او صحبت کنم تا به زندان نیوفتم.

واکنش دوم : من واقعیت را به شاهزاده می گفتم هر چند که به زندان میوفتادم اما عذاب وجدان نداشتم. شاید اگر دروغ می گفتم برای من بهتر بود اما در آینده مشکلات زیاد تری برای من و شاهزاده پیش می آمد.

واکنش سوم : به شاهزاده می گفتم نقاشی شما زشت است و نیاز دارید که بیشتر تمرین کنید لطفا این حرف من را به عنوان یک دوست بشنوید و از دست من ناراحت نشوید زیرا من دوست دارم پیشرفت شما را ببینم.

واکنش چهارم : قبل از صحبت کردن درباره نقاشی با او صحبت می کردم و می گفتم اگر من دروغ بگویم باعث می شود که شما پیشرفت نکنید و همین مسیر اشتباه را ادامه ندهید و سپس به او می گفتم که نقاشی شما جالب نیست و نیاز به تمرین بیشتری دارید.

واکنش پنجم : خدمتکار های شاهزاده آدم های ترسویی بودند و نتوانستند نظر حقیقی خود را بگویند اما من با شجاعت نظرم را می دادم هر چند که به زندان می افتادم. در نهایت صداقت بهترین چیز است.

واکنش ششم : استفاده از لحن اشتباه چیزی است که این روزها باعث ایجاد تنش های بیهوده بین ما انسان ها می شود. من سعی می کردم با زبان و لحنی دوستانه به شاهزاده بفهمانم که نقاشی شما زشت است و اگر دوست دارید نقاشی ماهر شوید باید بیشتر تمرین کنید و در برابر انتقاد های دیگران گارد نگیرید بلکه از آن ها در مسیر پیشرفت استفاده کنید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...