جواب صفحه ۲۹ تفکر هشتم

1.داستان فیلم چه بود؟ وقایع فیلم را به ترتیب وقع با ذکر جزئیات بیان کنید.

داستان فیلم نشان تلاش و پشتکار یک ربات بود که رویای ترقی و پیشرفت داشت.

 وقایع فیلم به این صورت است که :

ابتدا یک ربات آزاد را که در بالای سر او پرید و رفت. سپس ربات از حالت نشسته بلند شد. راه حلی به ذهن او آمد و به دیوار جعبه کوبید. جعبه یک بار افتاد اما مجددا به جای خود بازگشت اما ربات نا امید نشد و با کمی فکر کردن متوجه شد حالت دیوارها کشسانی می باشد.

ربات شروع به هل دادن دیوار کرد اما این بار دیوار ها جمع شدند اما باز هم نا امید نشد و کمی فکر کرد. این بار راه حل بهتری به ذهنش آمد و دست خود را در نقطه ای از دیوار شیشه ای قرار داد تا شکل آن را عوض کند. جعبه را به چند وجهی منتظم تبدیل کرد.

ربات شروع به راه رفتن کرد تا جعبه به کره تبدیل شد، همینطور ادامه داد تا اینکه کره شکافته شد و از جعبه و مشکلات رهایی پیدا کرد. او آنقدر تلاش کرد تلاش کرد تلاش کرد تا بلاخره به نتیجه رسید.

۲- به نظر شما جعبه و ربات در این فیلم، نماد چیست؟

جعبه نماد مشکلات و سختی های مسیر موفقیت و پیروزی می باشد. ربات نماد انسان های با اراده و امیدوار می باشد. گفت و گو کنید صفحه ۲۹ تفکر هشتم.

۳- به نظرتان چرا سازنده فیلم از حجم های هندسی برای نمایش موقعیت ربات (مکعب، چند وجهی منتظم، کره) استفاده کرده است؟

زیرا موانع و مشکلات مسیر موفقیت شکل های متفاوتی دارند و به مرور آسان می شوند. حجم های مهندسی استفاده شده در این فیلم نیز همین گونه است و به مرور از سختی های مکعب به سمت چند وجهی منظم تا کره که حرکت در آن خیلی ساده تر است، حرکت می کند

magerta.ir

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...