بهترین چای جهان در کدام کشور است

چای

این یک نام چینی است که به درخت ، برگها و نوشیدنی ساخته شده از آن گفته می شود و از خانواده کاملیا است و بومی شرق آسیا است که علاوه بر دارا بودن بسیاری از عناصر مهم بدن از جمله مواد معدنی ، ویتامین ها ، با برگهای سبز ، لک دار و گلهای معطر سفید و مایل به زرد متمایز می شود. و آنتی اکسیدان ها ، و باید اشاره کرد که آنها انواع مختلفی دارند ، و این همان چیزی است که شما را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع چای

چای سیاه

این نوع چای در جهان به عنوان گسترده ترین نوع چای در نظر گرفته می شود ، زیرا از برگ های گیاه کاملیا تهیه می شود ، آنها را با بسته بندی و تخمیر ، خشک و آسیاب می کنند و فواید آن برای سلامتی بسیار است ، زیرا حاوی درصد زیادی از آنتی اکسیدان های مهم است که به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند. این سکته را کاهش می دهد ، اما همچنین حاوی 40 میلی گرم کافئین در هر فنجان است.

چای سبز

این چای بعد از چای سیاه دومین چای محبوب در جهان است و با خشک کردن برگهای سبز گیاه کاملیا ، سپس گرم کردن و تخمیر تولید می شود و از جمله مزایای آن این است که از سرطان جلوگیری می کند ، احتمال بیماری های شریانی و قلبی را کاهش می دهد و فقط 25 میلی گرم کافئین دارد. در یک فنجان

چای سیاه چینی

این نوع در ساخت خود به چای سیاه شباهت دارد ، با این تفاوت که تحت فرآیند تخمیر کمتری قرار می گیرد که باعث افزایش عطر و طعم آن می شود و از جمله مزایای سلامتی آن این است که با سوزاندن کالری برخی از آنزیم های مسئول حل شدن چربی ها و تجزیه سلول های چربی در بدن را فعال می کند و باید توجه داشت یک فنجان حاوی 30 میلی گرم کافئین است.

چای سفید

این ماده از برگهای تازه گیاه کاملیا تهیه می شود و طعم آن ملایم تر از چای سیاه است ، اما خواب آلودگی را کاهش نمی دهد. از آنجا که یک فنجان آن فقط 15 میلی گرم کافئین دارد و باید توجه داشت که حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های مهم بدن است ، زیرا با سرطان مقابله می کند و کلسترول مضر بدن را کاهش می دهد ، بیماری قلبی را محدود می کند.

چای طعم دار

این خوشمزه ترین شکل چای است. زیرا حاوی دارچین ، یاسمن ، پرتقال و اسطوخودوس است و همچنین ترکیب هر یک از اجزای تشکیل دهنده قبلی با انواع مختلف چای امکان پذیر است و نوشیدن بدون شکر ترجیح داده می شود. زیرا قند اثر آنتی اکسیدان ها را بی اثر می کند.

چای گیاهی

این نوع علاوه بر برخی از انواع گیاهان طبیعی ، از گروهی از گل رز و میوه های خشک تشکیل شده است و مشخصه آن عدم کافئین است ، بنابراین احساس آرامش را افزایش می دهد ، و همچنین چربی بدن را می سوزاند.

چای مریم گلی یا چای قرمز

این ماده از برگ درختچه ای تهیه می شود که در آفریقای جنوبی رشد می کند و مشخصه آن عدم کافئین است ، اما حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که باعث افزایش ایمنی بدن می شود ، همچنین باعث تقویت دندان ها و استخوان ها می شود ، علاوه بر این باعث افزایش طراوت و رطوبت پوست می شود.

چای ای که میلیون ها نفر هر روز می نوشند به لطف چینی هایی که اولین کسانی بودند که آن را کشف کردند بارها کشف شده است.
 

طبق افسانه ها ، امپراطور چینی به نام شن نونگ در حال نوشیدن آب جوش وجود داشت و روزی برگ های خشک شده چای در دیگ آب جوش افتاد و سپس چینی ها این نوشیدنی را کشف کردند.
 

از آن زمان چای در بسیاری از کشورها به کالای اصلی تبدیل شده است و فقط در سال 2017 تولید جهانی چای به 5.5 میلیارد کیلوگرم رسیده است.
 

بر اساس گزارشی که وب سایت "trendrr" منتشر کرده است ، چین در رأس کشورهای بزرگ تولید کننده چای قرار دارد و پس از آن هند و سپس کنیا قرار دارند و کشورهای زیر 10 کشور تولید کننده چای برتر در سال 2018 هستند.
 

10- آرژانتین
 

حجم تولید: 69.924 هزار تن



 

مقادیر زیادی چای در آرژانتین در منطقه شمال شرقی تولید می شود و کشاورزان برای کمک به آنها در رشد و برداشت محصول به ابزارهای مدرن اعتماد می کنند.
 

مقدار زیادی چای آرژانتینی به خارج از کشور صادر می شود و منبع اصلی ارز خارجی این کشور است.

9- ایران
 

حجم تولید: 83.99 هزار تن

ایران در گذشته چای نمی کارد ، اما از طریق کشورهای همسایه با آن آشنا شد ، زیرا چین همسایه آن بزرگترین صادر کننده آن است.
 

اعتبار کشت چای در ایران به شاهزاده کاشف تعلق می گیرد ، که راز پرورش چای را هنگامی که در هند کار مخفیانه انجام می داد ، آموخت و آنچه را آموخت پس از بازگشت به ایران و شروع تولید چای از آن زمان ، به کار برد.

8- ژاپن
 

حجم تولید: 88.9 هزار تن
 


 

چای تقریباً در همه جای ژاپن کشت می شود و استان شیزووکا بزرگترین تولید کننده چای در ژاپن است ، زیرا 40٪ از کل تولید چای ژاپن را تولید می کند ، در حالی که شهر کاگوشیما حدود 30٪ از کل تولید را تشکیل می دهد. بیشتر تولیدات ژاپن به صورت محلی مصرف می شود و چنین نیست. فقط درصد کمی از آن را صادر کنید.
 

7- ویتنام
 

حجم تولید: 116.78 هزار تن
 


 

اشغال ویتنام توسط فرانسه به ارتقا industry صنعت چای کمک کرد و ویتنام در حال حاضر به یکی از کشورهای پیشرو در تولید چای تبدیل شده است که بیشتر تولیدات خود را به خارج از کشور صادر می کند و فقط بخشی از آن را به صورت محلی مصرف می کند. از جمله مهمترین مکانهای کشت چای Sun La و Lang Son است.

6- اندونزی
 

حجم تولید: 157.388 هزار تن



 

این کشور نیمی از تولید چای خود را به خارج از کشور صادر می کند. بیشتر تولیدات این کشور روی چای سیاه متمرکز است در حالی که فقط درصد کمی چای سبز تولید می کند. مقدار زیادی چای در جزیره جاوا تولید می شود.

5- ترکیه
 

حجم تولید: 174.932 هزار تن



 

مردم ترکیه چای را بسیار دوست دارند و یک مطالعه که حدود یک دهه پیش انجام شد نشان داد که مردم ترکیه بیشترین تولید چای را با حدود 2.5 کیلوگرم چای برای هر نفر مصرف می کنند.
 

مزارع وسیع ریزه یکی از مهمترین مکانها برای پرورش چای در ترکیه است.
 

4- سریلانکا
 

حجم تولید: 295.83 هزار تن
 


 

چای یک کالای مهم اقتصادی در سریلانکا و منبع درآمد بسیاری است ، زیرا بیش از یک میلیون نفر در صنعت چای کار می کنند و درآمد چای بیش از 1.3 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال 2013 کمک کرده است.
 

بیشتر چای تولیدی در سریلانکا به خارج از کشور صادر می شود و چندین کشور هستند که بیشتر صادرات چای خود را از سریلانکا می گیرند مانند روسیه ، امارات ، سوریه و ترکیه.
 

3- کنیا
 

حجم تولید: 303،308 هزار تن



 

اگرچه چای مهمترین محصول نقدی برای اقتصاد کنیا است ، اما کشاورزان به دلیل کمبود مزارع بزرگ ، کمبود تجهیزات مدرن و کار در شرایط اسفبار با چالشهایی برای بهبود تولید روبرو هستند.
 

بیشتر چای تولیدی در کنیا چای سیاه است که بیشتر صادر می شود و فقط بخشی از آن برای مصرف محلی باقی مانده است.

2- هند
 

حجم تولید: 900،094 هزار تن


هند به عنوان بزرگترین کشور تولید کننده چای در جایگاه دوم قرار دارد و چای بخشی اساسی از فرهنگ هند است ، نوشیدنی ملی نامیده می شود و مهمترین مناطق برای کشت آن آسام و دارجیلینگ است.

 

از زمان هند تحت حاکمیت انگلیس ، مقادیر زیادی چای تولید می شد و شرکت هند شرقی با استفاده از مزارع آسام ، چیزی را که امروزه با نام چای آسام شناخته می شود ، تولید می کند که چای قرمز است.
 

مقادیر زیادی از تولید چای در هند در داخل کشور مصرف می شود ، در حالی که بخشی از آن به خارج از کشور صادر می شود.
 

چین
 

حجم تولید: بیش از یک میلیون تن



 

چین بزرگترین کشور تولید کننده چای است و تمرکز این کشور بر تولید چای سبز ، زرد و سفید با کیفیت بالا است و چین بسیاری از زمین های خود را برای کشت چای اختصاص می دهد که این امر باعث می شود مازاد زیادی برای صادرات داشته باشد ، زیرا حدود 80٪ چای سبز صادر شده در جهان فقط از چین است.
 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...