گونه های مختلف قناری را بشناسید

قناری ها

قناری ها نوعی پرنده زیبا هستند که در بسیاری از کشورها گسترده است و بسیاری ترجیح می دهند آن را به دلیل زیبایی و شکوه صدای آن به دست آورند. پرندگان قناری به دلیل زیستگاه اصلی خود ، یعنی جزایر قناری واقع در ساحل غربی آفریقا در اقیانوس اطلس نامگذاری شده اند.

انواع قناری

قناری ها از جمله پرندگان بیشترین جستجو برای افراد هستند که همین امر منجر به تعداد زیادی قناری ترکیبی شده است که وقتی اروپایی ها 500 سال پیش قناری ها را دستگیر کردند ، آنها را از زیستگاه اصلی خود گرفتند و در قفس ها تکثیر یافتند ، که منجر به تغییر و تحول در رنگ پرها و نژادها شد ، پیدا شد و آنها به گروه هایی تقسیم شدند:

  • فشار اول: با توجه به توییت آن ، از جمله:
    • قناری آوازخوان آمریکایی: به دلیل زیبایی و کیفیت صدای خود در میان پرندگان آواز طبقه بندی می شود ، رنگ های مختلفی دارد ، روزانه استحمام می کند و از میوه ها ، دانه ها و توت ها تغذیه می کند.
    • German Roller: با آواز مداوم و شیرین با منقار بسته شهرت دارد.
    • بلژیکی: بلند ، لاغر ، با یک دست انداز کوچک روی شانه.
    • تیمبرادو اسپانیایی: این محصول برای اولین بار در سال 1940 توسط اسپانیایی ها تولید شده است و به دلیل آهنگ بی نظیرش در اسپانیا بسیار محبوب است و نام آن مفهوم زنگ زنگ در قدیمی را نشان می دهد.
  • سویه دوم: با توجه به نوع ، از جمله:
    • مرز: به عنوان خواننده جزایر قناری شناخته می شود ، بیشتر آنها به رنگ زرد ، گاهی خالدار و دارای بدن و سر گرد هستند.
    • Gloucester: به دلیل کوچک بودن و رنگ سبز شناخته شده است و به دو نوع مقموز و غیر مقبوز تقسیم می شود این نوع دوست داشتنی است و مالک در مدت زمان کوتاهی با آن آشنا می شود و برای مبتدیان ترجیح داده می شود.
    • الفیفی: شباهت زیادی بین آن و مرز وجود دارد ، تنها تفاوت در کوچکتر بودن آن و رنگ اصلی آن زرد است.
  • سویه سوم: با توجه به رنگ پرهای آن ، از جمله:
    • قناری فاکتور قرمز: باید به خوبی از آن مراقبت کرد زیرا از نظر ساختاری ضعیف است و دارای رنگ قرمز است که ظاهر فوق العاده ای به آن می بخشد.
    • Stafford: دارای سه نوع پر یخ زده ، آزاد و موزاییک است.

پرورش قناری

قناری ها به طور گسترده در فضای داخلی پرورش می یابند زیرا احتیاج به تلاش و مراقبت زیادی ندارند ، اما به دلیل زندگی در قفس ، نیاز به تهیه غذایی کامل و متعادل و محل زندگی راحت دارند. قناری ها در اولین تولدشان از نظر جنسی بالغ می شوند و فصل تولید مثل در اوایل بهار آغاز می شود. شکم قناری نر متورم می شود و سوراخ های بینی نرها و ماده ها پهن می شود. قناری یک پرنده بسیار حساس است ، زیرا دوست ندارد مزاحمت ایجاد شود ، بنابراین باید مکان مناسبی در بالای سطح زمین برای قرار دادن قفس آن در نظر گرفته شود ، چرا که روشنایی غیرمستقیم و نزدیک به دهانه های تهویه است.

تغذیه قناری

قناری ها علاوه بر غلات به بیش از یک منبع غذایی نیاز دارند مانند: کاهو و شاهی پر از ویتامین و در دوران ازدواج بسیار مهم است زیرا علاوه بر اهمیت در دوره تغییر پرها ، شراب یا آنچه که به عنوان دانه های قناری و دانه تربچه شناخته می شود ، قدرت باروری قناری نر را نیز افزایش می دهد و باید اینکه این پرندگان حداقل دو بار در هفته تخم مرغ آب پز می خورند ، که برای تأمین پروتئین و ویتامین های مهم رشد آنها و از میوه های محبوب قناری ها کار می کند سیب و انگور ، و او ترجیح می دهد از میوه های مرکبات دوری کند زیرا آنها بر معده او تأثیر می گذارند.

پرندگان جفت گیری قناری

برای شروع ، قناری نر و قناری ماده باید جدا شوند و هر یک از آنها را در یک قفس قرار دهید و برای مدت یک تا دو هفته در مقابل یکدیگر قرار دهید و هنگام جفت شدن قناری ها ، چندین فاکتور باید در نظر گرفته شود:

  • زمان جفت گیری قناری ها فصل جفت گیری است. که معمولاً در ابتدای فوریه هر سال است.
  • آنها باید هشت ماه یا بیشتر باشند. دلیل این امر آنست که نمی تواند در زن و مرد در سنین پایین تفاوت قائل شود.
  • نر یا ماده نباید در دوره پر باشد. این دوره ای است که قناری ها پرهای خود را تغییر می دهند ، زیرا قناری ها ضعیف ، ضد اجتماعی هستند و از جفت گیری خودداری می کنند.
  • قناری ماده باید جوانتر و از اندازه نر باشد. این به این دلیل است که نر بتواند آن را کنترل کرده و جفت گیری کامل کند.
  • نر باید باشد: آواز و حرکت زیاد در قفس ، پر از پر ، و بدون نقص مادرزادی.
  • زن باید باشد: حرکات زیاد در قفس ، پر پر و سلامتی ، با یک توییت که هر از گاهی توئیت می کند.

سپس یک قناری نر و ماده با یکدیگر در یک قفس قرار می گیرند ، و آنها را بدون توجه و یا تمرکز روی آنها رها می کنید ، زیرا پرندگان به طور کلی دوست ندارند که توسط کسی زیاد دیده شود ، و پس از جفت شدن ، قناری ماده یک تخم در روز قرار می دهد و تعداد تخم های او تقریباً به پنج عدد می رسد یک هفته و سپس برای مدت پانزده روز روی تخمها می نشیند و چهار تا پنج بار در روز بلند می شود تا وقتی که غذا می خورد و قناری نر در این کار به او کمک می کند ، سپس تخمها بیرون می آیند و قناریهای جوان بیرون می آیند و مادر یک ماه تمام آنها را تغذیه می کند.

بعد از اینکه رشد قناری کوچک کامل شد و پرهای آن کامل شد ، قناری ماده و نر شروع به ضرب و شتم آن می کنند تا به خودش وابسته شود و مقدار غذای آماده جویدن را که از طریق دهان به آن ارائه می شود کاهش دهید تا پرندگان عادت کنند وقتی احساس گرسنگی می کنند به خودشان وابسته شوند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...