پروفایل عکس های ناب فرانسیس مک دورمند بازیگر امریکایی

فرانسیس لوئیز مک دورماند بازیگر آمریکایی است. او دریافت کننده جوایز بی شماری از

جمله دو جایزه اسکار ، دو جایزه Primetime Emmy و یک جایزه تونی است که

باعث می شود وی یکی از معدود مجریانی باشد که موفق به کسب "تاج سه گانه

بازیگری" شد.



بازیگر نقش اول زن Frances McDormand با نقش های برنده اسکار در "فارگو" و "سه بیلبورد خارج از ابینگ ، میسوری" و همچنین برای تحسین تحسین شده در "تقریباً معروف" و مینی سریال "Olive Kitteridge" شناخته شده است.
فرانسیس مک دورمند کیست؟

فرانسس مک دورمند در سال 1957 در شیکاگو ، ایلینوی متولد شد و در مدرسه درام ییل تحصیل کرد و یک اتاق خوابگاه با هالی هانتر مشترک داشت. او با جوئل و ملاقات کرد و ایتان کوئن از طریق هانتر در اولین فیلم خود ، ، برنده بازی شد خون ساده . مک دورمند اولین نامزدی اسکار خود را برای بازی در فیلم در سال 1988 دریافت کرد میسیسیپی سوزاندن و به دلیل چرخش خاطره انگیزش در سال 1996 در با اسکار شکست فارگو ، . مکدورماند در کنار نقش های تحسین شده خود در فیلم های 2000 تقریباً معروف و سال 2005 در کشور شمالی ، برای مینی سریال 2014 جایزه امی را بدست آورد Olive Kitteridge و بعداً برای بازی در فیلم دومین اسکار بهترین بازیگر زن را به دست آورد سه بیلبورد بیرون از ابینگ ، میسوری .
اوایل زندگی

فرانسیس مک دورمند بازیگر زن در 23 ژوئن 1957 در شیکاگو ، ایلینوی به دنیا آمد. مکدورمند ، کوچکترین فرزند خوانده والدین کانادایی ، در دوران کودکی خود ، بیشتر در سراسر میانه غربی ایالات متحده ، معاملات زیادی را انجام داد تا حرفه پدر خود را به عنوان مبلغ مرید مسیح در آن جای دهد. این خانواده سرانجام در پنسیلوانیا اقامت گزیدند ، جایی که مک دورماند پس از بازی در نقش لیدی مکبث در یک نمایش تئاتر در دبیرستان ، شیفته بازیگری شد. وی پس از فارغ التحصیلی به عنوان تنها رشته تئاتر سال خود از کالج بتانی در ویرجینیا غربی ، وارد مدرسه معتبر درام ییل شد.
کار با برادران کوئن

پس از ییل ، ​​مک دورماند به نیویورک نقل مکان کرد ، و در آنجا با هالی هانتر همکلاسی خود در یال درام بود و با کنفرانس نمایشنامه نویس اونیل بازی کرد. اولین کار حرفه ای او در بازیگری در سال 1982 انجام شد ، زمانی که او به ترینیداد سفر کرد تا در یک نمایشنامه توسط شاعر جامائیکایی ، درک والکات ، بازی کند. از طریق هانتر ، او با جوئل و ایتان کوئن ، دو برادری که در حال پخش اولین فیلم خود بودند ، یک فیلم هیجان انگیز با بودجه کم ، آشنا شد.

مک دورمند در فیلم ، همسر بی وفا یک صاحب بار در تگزاس که تصمیم به کشته شدن او و معشوقش می گیرد ، برنده این نقش شد. Blood Simple که در سال 1984 با استقبال گسترده منتقدان آزاد شد ، آغاز همکاری شخصی و حرفه ای وی با کارگردان جوئل کوئن بود که در سال 1984 با او ازدواج کرد. این زوج یک پسر خوانده به نام پدرو دارند.

مک دورماند Blood Simple را با حضور به عنوان یک راهبه در Crimewave (1985) ، نوشته شده توسط برادران کوئن ، و بازی در سریال تلویزیونی عمر کوتاه Leg Work ( ) (1987) دنبال کرد. او با یک نقش مکمل در دومین تلاش بزرگ خود ، برادران کوئن ، کمدی عجیب و غریب Raising Arizona (1987) ، که هم اتاقی قدیمی او شکارچی در اولین نقش اصلی خود ، در کنار نیکولاس کیج بود ، همکاری کرد .
'Mississippi Burning' و 'Streetcar'

مکدورماند هنگامی که نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای بازی احساسی از زن جنوبی مورد سوused استفاده شوهر متعصب خود در درام حقوق مدنی شد ، تقریباً ناشناخته بود می سی سی پی سوزاندن (1988) ، با بازیگری ژن هاکمن و ویلم دافو . در همان سال ، او بر روی صحنه و همچنین روی صحنه پیروز شد ، و نامزدی جایزه تونی را برای نوبت خود به عنوان استلا کوالسکی در احیای برادوی A Streetcar به نام آرزو ، با بازی Blythe Danner و Aidan Quinn به دست آورد. او در سال 1992 با بازی در یکی از به برادوی بازگشت خواهران روزنسویگ در بازی تحسین برانگیز وندی واسرشتاین .

با این حال ، به جای خواستگاری از موفقیت های اصلی ، مک دورماند همچنان به بازی در نقش شخصیت ها در تصاویر غیرمعمول ادامه می دهد ، و تصمیم می گیرد خود را در صفحه نمایش غیرعادی خود تغییر دهد. وی نقش کوچکی در « » برادران کوئن عبور از میلر (1990) و بازی در کنار تیم رابینز در فیلم فیلم کوتاه کوتاه (1993) به کارگردانی رابرت آلتمن داشت.

چندین فیلم او ناامیدکننده انتقادی و تجاری بودند ، از جمله دارکمن (1990) ، با بازی لیام نیسون ، همسر قصاب (1991) ، بازی دمی مور و فراتر از رنگون (1995) ، با بازی پاتریشیا آرکت . او با این وجود چندین فیلم تلویزیونی تحسین برانگیز ساخت ، از جمله دیوانه عاشق (1992) ، با بازی هالی هانتر و اولین بازیگر تامی لی جونز به عنوان کارگردان ، The Good Old Boys (1995).
برنده جایزه اسکار برای "فارگو"

مک دورماند تقریباً همه جایزه های مهم را از جمله اسکار بهترین بازیگر زن به خاطر چرخش مبهم و خنده دار خود در نقش مارژ گوندرسون ، یک زن پلیس باردار مینه سوتا که مجموعه ای کاملاً پیچیده از جنایات را در فارگو (1996) ، نوشته شده توسط جوئل و ایتان شکست ، به دست آورد. کوئن و به کارگردانی جوئل کوئن.

با استفاده از یک لهجه منطقه ای مینه سوتانی - کامل با تعداد بیشماری "یاه" و "شما شرط می بندید" - و با شکم پروتز عظیم ، مک دورماند به نظر می رسد مارج شده است ، و توانایی بی نظیر خود را به عنوان یک بازیگر شخصیت نشان می دهد.
ادامه موفقیت و نق زدن های بیشتر اسکار

همچنین در سال 1996 ، مک دورماند شخصیت پردازی های مشابهی را در " وسترن " با کم هزینه جان سایلز ستاره لون استار و داستان ترسناک " Primal Fear" به عنوان یک روانپزشک در حال مطالعه یک مظنون قتل جوان با بازی ادوارد نورتون انجام داد . (در این فیلم ریچارد گیر و لورا لینی نیز حضور داشتند.)

در چند ماه پس از پیروزی در اسکار ، مک دورماند با گلن کلوز در درام جنگ جهانی دوم) در جاده بهشت جاده جاده دوم ( (1997) به کارگردانی بروس برسفورد و فیلم مستقل صحبت نکردن از فرشتگان (1998) بازی کرد. او همچنین در نسخه بزرگ صفحه نمایش کتاب کلاسیک کودکان در نقش مدرسه خانم Miss Clavel بازی کرد Madeline (1998) .

با یک جفت نمایش پشتیبانی ماهرانه در سال 2000 ، مک دورماند بار دیگر هیاهوی جدی اسکار ایجاد کرد. مشکل اصلی پیامبران شب جوایز انتخاب یکی از مادران مخالف وی بود که از روزنامه نگار راک ویلیام میلر (پاتریک فوگیت) در فیلم تقریباً مشهور و صدراعظم دانشگاه متاهل خود عاشق رمان نویس گرجی تریپ ( مایکل داگلاس ) در پسران عجیب بود .

در پایان ، این نقش او در اودبیوگرافی تقریباً معروف کامرون کرو نویسنده-کارگردان نویسنده-کارگردان به راک اند رول 1970 بود که باعث شد مک دورداند سومین جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را بدست آورد. کوستار کیت هادسون ، بازیگر گروهی که قلب یک نویسنده جوان را تسخیر می کند ، یک بازیگر نقش مکمل زن را نیز بدست آورد. مک دورماند همچنین با یکی دیگر از ستاره های خود در این فیلم ، بیلی کراوداپ ، که در یک اقتباس مرحله ای از در سال 1998 بازی کرد ، پیوند ویژه ای داشت ادیپ .

در سال 2001 ، مک دورماند در فیلم " ، نقش برادران کوئن را بازی کرد مردی که آنجا نبود" ، در مقابل بیلی باب تورنتون و جیمز گاندولفینی . در طی سالهای پس از آن وی همچنان در فیلم های مختلف از ژانرها از جمله Something's Gotta Giv e (2003)، Aeon Flux (2005)، Friends With Money (2006)، Miss Pettigrew Lives for a Day (2008) و Moonrise ایفای نقش کرد. Kingdom (2012). او همچنین چهارمین نامزدی اسکار بازیگری خود را برای بازی در نقش مکمل Glory در سال 2005 در کشور شمالی با بازی چارلیز ترون به دست آورد .
امی برنده برای 'Olive Kitteridge'

در سال 2014 ، مک دورمند به عنوان شخصیت تیتراژ در مینی سریال Olive Kitteridge بازی کرد . این مجموعه به کارگردانی لیزا چولودنکو و تهیه کنندگی مجری مک دورمند ، از رمان الیزابت استروت به همین نام در سال 2008 اقتباس شده و برنده جایزه پولیتزر شده است. داستان زندگی زندگی یک معلم دبیرستان ، همسر او و سکانداران شهر نیوانگلند آنها است. این محصول تحسین برانگیز در نهایت موفق به کسب هفت جایزه امی از جمله جوایز برای کارگردانی و سریال های برجسته برجسته شد و مکدورمند جایزه بازیگر اصلی را به دست آورد.
اسکار دوم: سه ​​بیلبورد

در سال 2017 ، مک دورمند مجدداً توانایی خود را برای حمل کرایه بی نظیر با نوبه خود به عنوان یک مادر در جستجوی عدالت برای دختر مقتول خود در Three Billboards Outside Ebbing، Missouri نشان داد . این فیلم در گلدن گلوب در ژانویه 2018 یک برنده بزرگ بود و مک دورماند جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن درام را با خود برد.

حرکت جوایز فیلم به اسکارها منتهی شد و در نتیجه بهترین بازیگر نقش اول زن برای مک دورمند را به دست آورد. او که روی صحنه رفت ، خواستار این شد که دیگر زنان نامزد این شب در یک همبستگی بایستند ، و گفت: "خانمها و آقایان ، به همه نگاه کنید ، همه به اطراف نگاه کنید ، زیرا همه ما داستان برای گفتن داریم ، و همه ما پروژه هایی داریم که لازم داریم دارایی، مالیه، سرمایه گذاری." در پایان ، او گفت: "من دو کلمه دارم که امشب با شما بگذارم:" سوار بر ورود "، با اشاره به بندی که بازیگران می توانند برای اطمینان از یک بازیگر متنوع و خدمه به قرارداد خود اضافه کنند

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...