پروفایل عکس های اینستاگرامی سلمان خان بازیگر هندی + بیوگرافی

عبدالرشید سلیم سلمان خان معروف به سلمان خان بازیگر مسلمان نیز در 27

دسامبر 1965 در سینمای هند و بالیوود متولد شد. این بازیگر سینما هندی در

بیش از 80 فیلم هندی بازی کرده است. او پسر سلیم خان بازیگر و فیلمنامه

نویس بالیوود است.

سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021
سلمان خان 2021


عبدالرشید سلیم سلمان خان معروف به سلمان خان بازیگر مسلمان نیز در 27 دسامبر 1965 در سینمای هند و بالیوود متولد شد. این بازیگر سینما هندی در بیش از 80 فیلم هندی بازی کرده است. او پسر سلیم خان بازیگر و فیلمنامه نویس بالیوود است.

بیوگرافی سلمان خان:

نام اصلی: عبدالرشید سلیم سلمان خان
سلمان خان در 27 دسامبر 1965 متولد شد
ایندور ، مادیا پرادش ، هند
والدین: سلیم خان (پدر)
پیشاور پاکستانی و نویسنده فیلم های موفقی مانند "شعله"

زیستگاه: بمبئی ، ماهاراشترا ، هند
ملیت: هند
عنوان: سالو

حرفه: بازیگر ، تهیه کننده ، ستاره ، مدل ، نیکوکار ، خواننده
سال فعالیت: 1988 تاکنون
برادران: برادر بزرگتر ارباز خان (همسر مالایکا آرورا) - برادر کوچک سهیل خان (همسر سیما ساچدیو)
خواهر بدن: الویرا (همسر Atoll Agni Hotri)
خواهر ناتنی: آرپیتا
مادر شوهر: سلما خان (متوفی)
نامادری: هلن خان
قد: 175 سانتی متر
رنگ چشم: قهوه ای روشن
رنگ مو: مشکی
دین: مسلمان سنی

ماشین مورد علاقه: مرسدس
نوشیدنی مورد علاقه: چای سرد
غذای مورد علاقه: مرغ سوخاری
مکان تعطیلات مورد علاقه شما: فقط لندن
رستوران مورد علاقه: China Garden
آهنگ مورد علاقه: من به انواع موسیقی گوش می دهم
عطر مورد علاقه: وسواس
بازیگر مرد مورد نیاز: عاشق همه نقش های وجودی است که گورودات بازی کرده است
بازیگر زن مورد نیاز: مینا کماری و هلن خان

زندگی هنری سلمان خان:
فیلم اول: "Biwi Hutu Issi" (همسر خوب او Injuri) در سال 1988 ، به همراه رکا و مپوری ، در این فیلم اولین تجربه سینمایی خود و احتمال قبیله اش را ارائه می دهد.

* 1989 سال موفقیت سلمان بود. او امسال با حضور در فیلم موفق "منه پیار کیا" (عاشق شدم) با تازه واردی به نام باگیا شری حضور خود را در سینما تثبیت کرد. اگر این فیلم یک تکرار عاشقانه است ، اما باعث شد سلمان یک شبه صد سال را پشت سر بگذارد و شخصیت پریم از این فیلم برای سلمان و فیلم هایش به یک شخصیت ماندگار تبدیل شود.

* وی در سال 1990 در "باقی" همبازی شد که چندان موفق نبود.

* در سال 1991 ، سیل پیشنهادها به سلمان خان رسید و او امسال در 5 فیلم ظاهر شد که مهمترین آنها "ساجن" (یار) بود که به همراه بازیگران قدرتمندی مانند سانجی دات و مادوری دیکشیت بازی کردند یک نقش کامل او پیشنهاد داد و ممکن است در آن سال ها کسی غیر از او نتوانسته چنین کار بزرگی انجام دهد.

* او شریک هنری خود را در سال 1992 پیدا کرد. کاریشما کاپور ، که آن روزها بازیگر تازه کار بود ، اجازه داد یک زوج مناسب با سلمان خان داشته باشند. او امسال در فیلم های "جاگروتی" و "هدف" در کنار کاریشما بازی کرد. این ادامه داشت تا اینکه چند سال پیش ازدواج کاریشما به طور موقت پایان یافت.



عکسهای سلمان خان


* در سال 1993 ، در فیلم "چندرا موکی" (گل نیلوفر آبی) ، او در کنار بازیگر بزرگتر آن زمان ، سری دیوی بود که نتوانست برای سلمان برنده شود.

* سلمان در سال 1994 وارد سینمای کمدی شد و ورود به دنیای کمدی چقدر مفید بود. وی در این فیلم بازی قابل قبولی قابل قبول به همراه عامر خان و کاریشما کاپور ارائه داد.

در همان سال وی با افزایش حجم فروش با فیلم "همه آپکه هی کن" (چه کاری با شما داریم) رکورد سینمای هند را شکست و این فیلم پرفروش ترین فیلم تاریخ هند است. سینما تا الان او در این فیلم با مادورو دیکت همبازی شد که فیلمی عاشقانه با داستانی بسیار ظریف و روان با شخصیت های مهربان و دوست داشتنی است.

* وی در سال 1995 در فیلم "کارن ارجون" در کنار شاهرخ خان بازی کرد. شاهرخ تازه وارد سینما شده بود اما محبوبیت زیادی پیدا کرده بود. این دو در نوشتن نام خود در تیتراژ مشکل داشتند زیرا سلمان مطمئن بود از آنجا که وی جانباز است ، ابتدا باید نام وی نوشته شود (چرا حق داشت) ، اما شاهرخ ملاک این امر بود ...

* در سال 1996 در فیلم بسیار موفق "جت" (پیروزی) در کنار سانی دئول و کاریشما کاپور بازی کرد و مهارت بازیگری خود را در فیلم های اکشن نشان داد.

* 1997 سال خوبی برای سلمان است. او امسال در 2 فیلم بسیار موفق ظاهر شده است. فیلم کاملاً اکشن "آذر" با بازی سانجی کاپور و شیلپا شتی و کمدی "جودو" (دوقلوها) با بازی کاریشما که مورد استقبال هر دو قرار گرفت.

* در سال 1998 ، سلمان با فیلم "کوچ کوچ هوته" (یکی ممکن) به مشکلات خود با شاهرخ پایان داد. وی برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را از آن خود کرد. او امسال در فیلم "Piar Kia Tu Darna Kia" موفق شد (عاشق شدی ، چرا ترسیدی؟) و با کاجول بود.

* 1999 را می توان موفق ترین سال در کارنامه هنری سلمان دانست. او در فیلم های "باوی شماره 1" (همسر شماره 1) که امسال شروع شد و سپس در فیلم پرفروش "همس سات هین" در کنار کاریشما ، آنیل کاپور و سوشمیتا بازی کرد. ما با هم هستیم) حضور پیدا شده است.

اما موفق ترین فیلم سلمان امسال "Hem Dale Decho Ke Sanam" بود (ما قلبم را به شما دادیم دوست من) که در آن سال همه جوایز را از آن خود کرد اما سلمان جایزه بهترین بازیگر را دریافت نکرد !!! این فیلم داستان بسیار زیبایی داشت که شاید جالبترین چیز این بود که پایان آن را تکرار نکند

 

1 نظر

  1. محمد نیک پر ورمحمد نیک پر ورsays:

    من سلمان خان رو خیلی دوست از 9 سالگی دوست داشتم تا الان که شدم 15 وحتی بزر گ شمم دوستش دار م و 25 ساله بشم به پیش سلمان خان میام ویک میبینمش