عکس بازیگر بابک کریمی در سریال پوست شیر

عکس بازیگر بابک کریمی در سریال پوست شیر

عکس بازیگر بابک کریمی در سریال پوست شیر
بابک کریمی، بازیگر و تدوینگر، در کشور جمهوری چک در تاریخ 20 آبان 1339 متولد شد. او دانشجوی رشته هنر در انستیتو روسلینی رم در ایتالیا بود و سپس برای سال‌ها به عنوان تدوینگر و مستندساز فعالیت می‌کرد. اما با همکاری با اصغر فرهادی، شهرت بیشتری پیدا کرد.

عکس بازیگر بابک کریمی در سریال پوست شیر
پسر نصرت کریمی، فیلمساز برجسته ایرانی، به تنهایی به دنیا آمد، هنگامی که پدر و مادرش برای تحصیل در کشور چک حاضر بودند. او در شهر پراگ متولد شد. پس از گذراندن 6 سال، خانواده‌اش به ایران بازگشتند و همین‌طور پسر نصرت کریمی با شروع تحصیل در مقطع ابتدایی برای یادگیری به مدرسه رفت.

عکس بازیگر بابک کریمی در سریال پوست شیر
در سال 1350، هنگامی که فقط 10 سال داشت، اولین تجربه بازیگری خود را در فیلم "درشکه چی" به کارگردانی پدرش داشت. او این فیلم را به عنوان یک بازیگوشی به خاطر می‌آورد، نه به خاطر بازیگری.

عکس بازیگر بابک کریمی در سریال پوست شیر
او برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفت و در دبیرستان، رشته فیلمبرداری را انتخاب کرد. پس از تمام شدن دوره تحصیلی، در سن 17 سالگی، به عنوان کارآموز در یک شبکه تلویزیونی محلی ایتالیا شروع به کار کرد.

بعد از تحصیل

پس از فارغ التحصیلی، با یکی از دوستانش در ایتالیا، استودیوی فیلمبرداری را تأسیس کرد و در برنامه های مختلف کار تصویر و مستندسازی انجام داد. سپس برای 25 سال حرفه ای در زمینه تدوین فیلم در ایتالیا فعالیت کرد. 

آشنایی با کارگرانی ها ایرانی

بازی در فیلم کیارستمی

با حضور کارگردانان ایرانی مانند مخملباف، کیارستمی و ابوالفضل، با سینمای ایران آشنا شد و پس از آن در دوبله و زیرنویس فیلم های ایرانی و هماهنگی آنها در جشنواره های خارجی فعالیت کرد. همچنین در سال 1384 در فیلم "بلیت ها" به کارگردانی کیارستمی به بازیگری پرداخت. اینجا تاریخ مشخص نیست اما 4 سال بعد، سرنوشتش تغییر می‌کند. علاوه بر این، عکس های بابک کریمی و مادرش نیز وجود دارد.

شهرت با جدایی نادر از سیمین

پس از مشاهده فیلم بلیت ها، اصغر فرهادی در سال 1389 برای نقش بازپرس در فیلم جدایی نادر از سیمین، به بازی در این فیلم دعوت شد. این فیلم موفق به برد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد و تمام بازیگران این فیلم، شهرت بین المللی قابل توجهی به دست آوردند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...