5 روش موثر افزایش سرعت اینترنت در ویندوز

روش 1: محدودیت پهنای باند را به صفر تغییر دهید

به طور کلی، اصطلاح پهنای باند به مقدار داده های منتقل شده توسط یک اتصال یا رابط شبکه اشاره دارد. با این حال، ویندوز تنظیمات خاصی را برای محدود کردن پهنای باند قابل رزرو ارائه می دهد.

به‌طور پیش‌فرض، ویندوز مقداری پهنای باند را برای برنامه و عملکرد مورد نیاز آن ذخیره می‌کند. می توانید پهنای باند قابل رزرو را از ویرایشگر خط مشی گروه محدود کنید. در ادامه نحوه دسترسی به تنظیمات پهنای باند قابل رزرو در ویندوز 10 را توضیح خواهیم داد.

1- کلیدهای Windows + R را فشار دهید تا Group Policy Editor در پنجره Run باز شود.

2- وارد Gpedit.msc شوید (مطمئن شوید که با یک حساب کاربری وارد شده اید) سپس OK را فشار دهید.

3- اکنون باید پنجره Local Group Policy Editor را ببینید.

4- مسیر زیر را دنبال کنید:

پیکربندی رایانه >> الگوهای اداری >> شبکه >> زمانبندی بسته QoS >> محدودیت پهنای باند قابل رزرو

5- با کلیک بر روی Limit bookable bandwidth پنجره جدیدی باز می شود و گزینه Not Configured باید فعال باشد.

6- وضعیت را به Enabled تغییر دهید و محدودیت پهنای باند را به صفر برسانید.


روش 2: کش DNS را پاک کنید
هر بار که مرورگر خود را باز می کنید یا در اینترنت گشت و گذار می کنید، DNS آدرس سایت مورد نظر را جستجو می کند و داده های مورد نیاز برای ایجاد اتصالات شبکه مورد نیاز بین مرورگرهای وب و سرورهای وب را ذخیره می کند.

اما با گذشت زمان، ممکن است ورودی های نامناسبی را ذخیره کند که سرعت کار را کاهش می دهد. در حالت ایده آل، هر 24 ساعت کامپیوتر شما باید DNS را به روز کند و این ورودی های بد را به طور خودکار حذف کند. این ورودی های نامناسب می تواند منجر به خطاهایی مانند یافت نشدن فایل ویدئویی HTML5، خطای 224003 و غیره شود. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید کش DNS خود را به صورت دستی پاک کنید و در زیر نحوه انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

1- خط فرمان ویندوز را باز کنید.

2- ipconfig /flushdns را تایپ کنید.

3- Enter را فشار دهید.


روش 3: محتویات پوشه TEMP را حذف کنید
وقتی پوشه Temp بیش از حد پر می شود، به مرور زمان بر سرعت مرورگر شما تأثیر می گذارد. در مرحله بعد، نحوه حذف پوشه Temp را بررسی خواهیم کرد.

1- Windows Key + R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.

2- اکنون باید پنجره Run نمایش داده شود، %Temp% را تایپ کرده و Enter را بزنید.

C:\Users\MSA\Desktop\run-temp.png

3- روی گزینه مورد نظر کلیک راست کرده و از منو گزینه Delete را انتخاب کنید.
پس از انجام دستورالعمل های بالا، سرعت اینترنت شما باید افزایش یابد. سرعت دانلود و آپلود خود را در speedtest.net بررسی کنید.

روش 4: با کمک تغییر DNS


روش 5: راه حل ساده تر
بسیاری از برنامه های اورکلاک وجود دارند که تمام کارهای فوق را به اضافه کارهای اضافی برای افزایش سرعت سیستم شما انجام می دهند. ما سرعت DSL را توصیه می کنیم (لینک دانلود)

برنامه ای با ظرفیت 2 مگابایت که به صورت خودکار تمامی تنظیمات را برای افزایش سرعت اینترنت کامپیوتر شما انجام می دهد. کافی است پس از نصب بر روی گزینه بهینه سازی کلیک کنید تا اینترنت شما پیکربندی شود.

برنامه Advanced System Care نیز پیشنهاد می شود که علاوه بر تنظیم سرعت اینترنت، سرعت ویندوز را نیز افزایش می دهد. پس از دانلود و نصب کافیست روی Scan و سپس Repair کلیک کنید. این!

به این نکته بسیار مهم نیز توجه کنید اگر از طریق وای فای به اینترنت وصل می شوید باید تنظیمات وای فای خود را نیز بررسی کنید. همچنین دلیل کندی وای فای و 12 راه برای افزایش سرعت را توضیح دادیم که پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید!

در این مقاله به نحوه افزایش سرعت اینترنت در ویندوز اشاره شده است. ضمنا آخرین آپدیت در 24 مهر 1390 بود. اپراتورهای های وب، ایرانسل، همبال اول و سایر اپراتورها سرعت و پهنای باند اینترنت را برای کاربران محدود می کنند و در حال حاضر راه حل دیگری برای افزایش سرعت اینترنت وجود ندارد. نگرانش نباش

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...