بیوگرافی ژیلا شاهی مژگان پوست شیر

ژیلا شاهی بازیگر نقش مژگان در سریال پوست شیر ​​متولد 1364 اهل اردبیل است. در سال 1380 در حالی که تنها 16 سال داشت به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفت و شروع به کار کرد تا اینکه به صورت حرفه ای وارد گروه های بازیگری تئاتر شد. در واقع بازیگری را از تئاتر شروع کرد و با کلاس های استاد سااریگیان حرفه ای تر شد.

او در این سریال نقش مگان، صیغه رضا پروانه را بازی می کند و سعی می کند رضا را راضی به ازدواج دائم با او کند، اما متوجه می شود که همسرش بیمار است و ...

او در این سریال خودش را ثابت کرد و او را به شهرت و محبوبیت رساند.

پس از مدتی بین سال‌های 1395 تا 1395 با سریال شکوه یک زندگی به تلویزیون بازگشت، تا اینکه در سال 1396 با فیلم قصر شیرین مورد توجه قرار گرفت و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش زن در فیلم فجر شد. جشنواره.. صدر وارد عرفه شد. ناگفته نماند که او در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم قصرشیرین جایزه بهترین بازیگر زن را از نهمین جشنواره فیلم ایرانی استرالیا دریافت کرد.

ژیلا شاهی بزرگ‌ترین حسرت زندگی‌اش را مرگ پدرش می‌داند که اگرچه همیشه حامی او بود، اما هرگز نتوانست موفقیت او را ببیند.

ژیلا شاهی ترک زبان در شهر اردبیل به دنیا آمد، پدرش راننده ماشین های سنگین و عاشق شعر به ویژه اشعار شهیار بود.

من برای اولین بار در 14 سالگی فیلمی را با پدرم دیدم و هر دو خیلی دوست داشتیم. وقتی فیلم تمام شد، به پدرم گفتم؛ من می دانم که می خواهم چه باشم
از روزی که به پدر و مادرم از علاقه ام به بازیگری گفتم تا روزی که در قید حیات بودند، مهم ترین پشتیبان و همراه من در این راه بودند.

از سال ۱۳۸۰ در سن ۱۶ سالگی بازیگری را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل آغاز کرد تا اینکه به صورت حرفه ای وارد گروه بازیگری تئاتر شد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...