بیوگرافی و عکسهای هما خاکپاش بازیگر

بیوگرافی هما خاکپاش

هما خاکپاش بازیگر باستانی و توانمند کشورمان در ۱۱ آذر ۱۳۳۹ در شهرستان دامغان به دنیا آمد و نام اصلی وی مه نسا است.

وی از سال ۱۳۶۵ به طور مستمر در عرصه بازیگری فعالیت داشته است.

فعالیت های بازیگری 

اولین تجربه حرفه ای او در سریال آینه عبرت اولین قدم خدا بود که بعد از انقلاب 67 اتفاق افتاد و در سریال مندج به کارگردانی محسن شاه محمدی بازیگر شد. با بازی جواد گلپایگانی و محمود دینی. این در مورد مواد مخدر و تأثیر آنها بر خانواده ها بود.

سریال هما خاکپاش

در سال 1369 روژی سریال زیبا بدویه دومین تجربه حرفه ای خانم خما خاکپاش بود، این سریال به کارگردانی مرضیه برومند در 13 قسمت منتشر شد اما خانم خما خاکپاش نقش یک بازیگر مهمان را بازی کرد. گرد

در سال 1370 سریال تعطیلات نوروزی به کارگردانی خسرو ملکان پخش شد و سریال پرمخاطبی بود.

مهمترین کار تلویزیونی او در اواخر دهه 60 سریال این خانه دور است به کارگردانی مسعود رسام و بیژن بیرنگ و با بازی شهلا ریاحی و حمیده خیرآبادی بود.

 

آخرین کار تلویزیونی او در سال 1398 درام خانه امان به کارگردانی احمد معظمی بود که درام امنیتی و سیاسی از شبکه اول سیما پخش شد.

سینما هما خاکپاش

خانم هما خاکپاش سابقه طولانی در سینما نیز دارد: در سال ۱۳۷۱ اولین قدم خود را در سینما در فیلم لب تیگ به کارگردانی جمال شورجه و با بازی بازیگرانی چون بیژن مغزیان، اصغر محبی، رضا انجام داد. بابک، گوهر خیراندیش و جمشید. اسماعیل خانی بازی کرد که تجربه بسیار خوبی برای خانم هما خاکپاش برای بازی در سینما بود.

در همان سال در فیلم سفر بازی کرد و فیلم چسمهایم بایره تو از جمله فیلم هایی بود که در سال ۱۳۷۱ در آن بازی کرد و سال بسیار موفقی بود.

توصیه می کنیم مشاهده کنید:

سال 74 سال پرباری بود

اما جالب است که سال 1374 یکی از شلوغ ترین سال های هما خاکپاش بود چرا که او امسال موفق شد در 23 سریال و 4 فیلم سینمایی بازی کند.های یحیی به کارگردانی حسن فروهان و مرد نامرئی به کارگردانی فریال بهزاد و آنام گیسو به کارگردانی سیامک. شایگا و اوکلار کاگزی به کارگردانی خجت الله سیفی از جمله آثار سال 1374 هستند که آخرین تیتراژ فیلم خانم حکپاش تا زمان نگارش این مقاله است. این زندگی ایجاد شده در سال 2019 بود.

وضعیت سینما و تئاتر به روایت هما خاکپاش

او همچنین می گوید که وضعیت فیلم بسیار آشفته است. بهتر است جلوی تلویزیون بنشینید و روی این گونه فیلم ها کار نکنید. ما می‌توانیم وقتمان را بگیریم، کار می‌کنیم، پیش‌پرداخت نمی‌کنند، خدمات ندارند، به ما غذا می‌دهند، تا زمانی که فیلم در سینما فروخته نشود، حقوق نگیریم. من در چنین شرایطی کار نمی کنم.

در تئاتر سه ماه تمرین می کند، بعد وقتی صحبت از انتقاد می شود مورد تایید قرار نمی گیرد، زحمات گروه از بین می رود. در تئاتر پیشنهادهای زیادی به من می شود، اما ارزشش را ندارد. بیکاری خیلی سخت است، ما همیشه در صدا و سیما و اکران بودیم، اما الان 4 سال است که کار سینمایی ندارم، در گذشته سالی 2 فیلم روی اکران بودم.

وضعیت سینما خیلی بد است و قوانین هم از بین رفته است. اگر پول و مهمانی داشته باشید، تهیه کنندگان بهترین نقش ها را به شما می دهند و همیشه جلوی دوربین خواهید بود. مثل خیلی از آدم هایی که الان مدام جلوی دوربین بازی می کنند و از دوستان و آشنایانشان در کارهایشان استفاده می کنند.

برای بازیگرانی مثل من که سنشان به اندازه کافی است، باید قرارداد ببندند، اما وقتی صحبت از قرارداد می شود، با شرایط عجیبی مانند پول ندادن، پیش پرداخت، شرایط فروش اکران برای پرداخت دستمزد و کسر مالیات از قراردادها مواجه می شویم. تا زمانی که قانونی باشد هنرمندان مالیات نمی پردازند.

بیوگرافی و عکسهای هما خاکپاش بازیگر
بیوگرافی و عکسهای هما خاکپاش بازیگر
بیوگرافی و عکسهای هما خاکپاش بازیگر
بیوگرافی و عکسهای هما خاکپاش بازیگر
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...