چرا یخچال صدا میده

·    یخچال من صدای کلیک می‌دهد!

صدای کلیک اصلاً نگران‌کننده نیست. این صدا در برخی یخچال‌ها مربوط به کنترل دیفراست و در برخی دیگر مربوط به ترموستات است. در یخچال‌های قدیمی یک‌بار هنگام شروع یک سیکل دیفراست یا ترموستات و یک‌بار در پایان سیکل صدای کلیک از یخچال شنیده می‌شود. بنابراین اصلاً نگران این صدا نباشید و نیازی به استفاده از تعمیرات لوازم خانگی آنلاین نخواهید داشت.

·       وقتی یخچال خر خر می‌کند!

یکی دیگر از سر و صداهای یخچال، صدای خر خر کردن است. در یخچال‌هایی که عمری از آن‌ها گذشته این صدا کاملاً طبیعی است. عبور جریان گاز درون لوله‌ها و جریان لوله آب پشت دستگاه، علت اصلی ایجاد صدای خر خر است. البته اگر این سر و صدا بسیار زیاد و آزاردهنده شود، ممکن است لوله‌های فرسوده شده باشند. در این مواقع کافی است به سراغ یک تعمیرکار بروید. نیوسرویس خدمات تعمیر یخچال را به صورت کامل ارائه می‌کند. با مراجعه به صفحه تعمیر یخچال در منزل می‌توانید اطلاعات بیشتری به دست آورده و درخواست خود را ثبت کنید.

·       تَق تَق؛ صدای اعصاب خورد کن یخچال

گردش گاز در داخل لوله‌های یخچال باعث ایجاد سرما می‌شود. این لوله‌ها به کمک فوم در داخل بدنه محکم می‌شوند. با گذشت زمان این لوله‌ها ممکن است از جای خود جدا شوند. از طرف دیگر در برخی یخچال‌ها جنس بدنه مناسب نیست. در هر دو مورد صدا تَق تَق از یخچال شنیده می‌شود. در برخی موارد چاره‌ای جزء تحمل کردن صدا نیست اما گاهی اوقات این صدا بسیار زیاد و به صورت ممتد شنیده می‌شود. در این شرایط و برای رفع مشکل حتماً بایستی به یک تعمیرکار متخصص یخچال مراجعه کنید.

·       صدای بسیار زیاد کمپرسور

کمپرسور یکی از قطعات اصلی یخچال است. در یخچال‌های مدرن و امروزی از کمپرسورهایی با قدرت بسیار زیاد و مصرف بهینه استفاده می‌شود. معمولاً این کمپرسورها هنگام کار کمی سر و صدا ایجاد می‌کنند. البته این صدا موقتی است و بعد از چند دقیقه یا نهایتاً یک ساعت خاموش می‌شود. اگر کمپرسور یخچالی چنین شرایطی داشته باشد، نیازی به مراجعه به تعمیر کار نیست. اما در غیر این صورت بایستی یک تکنسین دستگاه شما را بررسی کند.

·       صدای قل قل یخچال؛ حتماً با تکنسین تماس بگیرید

اکثر سر و صدهایی که تا اینجا بررسی کردیم، در حالت عادی مشکل زیادی را در دستگاه ایجاد نمی‌کنند. اما صدای قُل قُل یخچال می‌تواند خطر ساز باشد. در حقیقت این موضوع را از روی تجربه خود از در تعمیر یخچال ال جی، اسنوا و تعمیر یخچال سامسونگ در تهران به شما می‌گوییم. صدا قل قل یخچال مربوط به روغن داخل کمپرسور است.

در حقیقت وقتی روغن از داخل کمپرسور به داخل کندانسور یا اواپراتور راه پیدا کند، یخچال صدای قُل قُل می‌دهد. با توجه به حساسیت یخچال حتماً بایستی دستگاه توسط تکنسین بررسی شود. تخلیه گاز، شستشو و شارژ مجدد گاز یخچال از مهم‌ترین کارهایی است برای رفع این مشکل باید انجام شود.

·       تیک تیک یخچال؛ وقتی کویل کندانسور خراب است

کویل کندانسور یکی از قطعات بسیار مهم در سیستم سرمایشی یخچال است. اگر این قطعه دچار کثیفی یا خرابی شده باشد معمولاً در فواصل زمانی کوتاه مثلاً هر 5 دقیقه یک‌بار صدای تیک تیک از داخل یخچال به گوش می‌رسد. گرد و غبار و جمع شدن خاک علت اصلی کثیف شدن کویل کندانسور است. اگر به صورت منظم و حداقل سالانه یخچال خود را تمیز کنیم، صدای تیک تیک شنیده نمی‌شود.

البته همیشه مشکل از کثیفی قطعه نیست. گاهی اوقات رله استارت دچار عیب شده که بایستی توسط متخصص بررسی و تعویض شود. برای تعویض این قطعه حتماً از یک متخصص تعمیر یخچال کمک بگیرید.

·       چرا یخچال وزوز یخچال وزوز می‌دهد؟

اگر اشیای زیادی را در بالای یخچال و روی سقف قرار داده‌اید، صدای وز وز از همین جا است. گاهی اوقات تراز نبودن یخچال هم باعث ایجاد صدای وز وز می‌شود. در این دو حالت راه‌حل مشخص است و به راحتی می‌توان از شر صدای وزوز خلاص شد. اما اگر صدای وزوز از پشت و پایین یخچال شما شنیده می‌شود، باید به یک تکنسین مراجعه کنید. این صدای وزوز احتمالاً به خاطر ایراد در کمپرسور است که بایستی به صورت دقیق بررسی شود.

·       بوق زدن یخچال

همه‌ی ما تجربه بازگذاشتن درب یخچال و صدای بوق بعد از آن را تجربه کرده‌ایم. اگر درب یخچال به مدت چند دقیقه باز باشد، به علت از دست رفتن گرما یخچال شروع به بوق زدن می‌کند. اما گاهی اوقات مساله پیچیده‌تر است. ایراد در یخ‌ساز، خرابی برد الکترونیکی، یخ زدن اواپراتور و گرفتگی دریچه هوا از دیگر علل بوق زدن یخچال هستند که باید با دقت بیش‌تر و توسط یک تعمیرکار بررسی شوند.

چرا یخچال‌ها سر و صدا ایجاد می‌کنند؟

در حین بررسی صداهای مختلف یخچال، علل مرتبط با هر سر و صدا را هم بررسی کردیم. در این قسمت کمی تخصصی‌تر به بررسی علل صداهای مختلف یخچال می‌پردازیم.

·       یخچال شما تراز نیست!

تراز نبودن یخچال باعث ایجاد صداهای مختلف می‌شود. دقت داشته باشید که در صورت تراز نبودن یخچال، کمپرسور به درستی کار نخواهد کرد. در هنگام نصب اولیه یخچال حتماً دقت کنید که دستگاه کاملاً تراز باشد.

·       فن یخچال خراب است

فن یخچال یکی از اصلی‌ترین قطعات سرمایشی است. این قطعه هوای خنک را به داخل محفظه یخچال منتقل می‌کند. گاهی اوقات و در اثر برفک بستن پره‌های فن با برفک‌ها برخورد و صداهای مختلفی را ایجاد می‌کنند. راه‌حل اول و به عبارت راه‌حل پیش‌گیرانه تمیز نگه داشتن فن یخچال است.

دومین راه‌حل هم مراجعه به یک تکنسین و تعویض فن است. شما می‌توانید برای تعویض فن یخچال و رفع این ایراد با مجموعه نیوسرویس تماس حاصل کنید. نیوسرویس تمامی خدمات تعمیر یخچال ساید بای ساید ال جی، سامسونگ، امرسان و دیگر برندها را در محل شما ارائه می‌کند.

·       خرابی فن اواپراتور؛ علت بیشتر سر و صدای یخچال

فن اواپراتور یکی از علل سر و صداهای مختلف یخچال است. بررسی سلامت و عملکرد صحیح فن اواپراتور کار چندان ساده‌ای نیست و پیشنهاد می‌کنیم از یک متخصص کمک بگیرید.

·       موتور فن کندانسور به خوبی کار نمی‌کند

موتور فن کندانسور یکی از قطعات اصلی گردش هوا در یخچال است. فن کندانسور همزمان با اپراتور کار می‌کند و تشخیص اینکه کدام قطعه خراب است، کار راحتی نیست. هر دو قطعه باید توسط تکنسین بررسی شود.

newservic.com

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...