اسم پسر جدید و امروزی ۱۴۰۰

اسم پسر یا دختر خود را چگونه انتخاب کنیم؟ آیا تنها پیدا کردن اسم پسر جدید و شیک امروزی یا نام دختر لاکچری و قشنگ، کافی است؟

برای انتخاب اسم فرزندمان چه ملاکی را باید در نظر داشته باشیم؟

نام انسان، بر شخصیت و ذهن او موثر است و وجود او را معنا می بخشد، بنابراین بسیار مهم است که به چه اسمی خوانده و شناخته شود.

اسم پسر و دختر خود را با چه معیاری انتخاب می کنید؟ موضوع این است که امروزه بسیاری از والدین به دنبال این هستند که اسم پسر جدید و شیک امروزی و لاکچری برای فرزند خود انتخاب کنند و یا نامی که برای دختر خود برمی گزینند، نامی با معنای زیبا و دلنشین و آوای خوش باشد.

یافتن نام مناسب برای دخترخانم ها، اغلب راحت است زیرا تنوع اسامی دخترانه بسیار بالا است، اما برای انتخاب و یافتن اسم پسر، در میان عموم، گزینه های محدود و تکراری وجود دارد و از همین بابت، انتخاب اسم پسر آن هم اگر معیارهای سخت گیرانه ای برای نامیدن فرزند خود در نظر داشته باشید، بسیار سخت می گردد.

به واقع چرا، نامیدن تا این حد اهمیت دارد؟ به نظر می رسد که انسان، با اسم نهادن بر عناصر جان دار و بی جان، نوعی تعلق خاطر و انس را در خود نسبت به آن عنصر، ایجاد می کند؛ گوی نام گذاری، نوعی معنا بخشیدن و حتی فراتر از آن، نوعی خلق و جان بخشیدن است.

مسلما فرزند انسان، والاتر از هر عنصری، انس و تعلق خاطر آدمی را به خود اختصاص می دهد، او که بخشی از جان انسان است، عزیزتر از جان شیرین می نماید.

وقتی قرار است نام فرزند خود را انتخاب کنیم، انگار برای بخشی از خود یا حتی، یک ورژن جدید از خود، نام برمی گزینیم.

امروزه یافتن نام جدید برای اسم پسر و دختر، آسان تر شده و تنها با یک جستجوی ساده در گوگل، یا پرس و جو از دیگران و خواند کتاب اسامی و فرهنگ لغت می توان فهرستی از نام های مختلف فارسی، عربی، ترکیبی، خارجی و باستانی و جدید را پیدا کرد، اما مهم این است که چگونه از بین این گزینه ها نام مناسب را می توان گزینش نمود؟

انتخاب اسم پسر شیک و اصیل

 

اسم پسر و دختر خود را چگونه انتخاب کنیم؟

بگذارید اندکی خود را به چالش ذهن هنگام نام نهادن، نزدیک کنیم:

  • وقتی به اسم فرزندتان فکر می کنید، چه نامی به ذهنتان می رسد؟
  • چه چیزی در خصوص انتخاب اسم پسر یا دختر، برایت اولویت دارد؟
  • آیا برایت مهم است که معنای اسم پسر و دختری که انتخاب کرده ای چه باشد؟
  • یا اینکه آوا و آهنگ تلفظش برایت اولویت دارد؟
  • شاید هم برایت مهم باشد که اسم پسر یا اسم دخترت اصیل و قدیمی بوده و برگرفته از نام یک اسطوره باشد؟
  • یا اینکه ترجیح می دهی نامی که برای فرزندت برمی گزینی، جدید و امروزی باشد؟
  • اصلا شیک بودن و لاکچری بودن نام، یعنی چه؟
  • دوست داری از اسم های ترکیبی استفاده کنی یا اسم های تک بخشی؟

این سوال ها و سوالات دیگر، بخشی از ذهنت را در مورد انتخاب نام، آشکار می کند، اما به واقع کدام یکی از این معیارها را باید در نظر گرفت و اولویت بخشید؟

همان طور که گفته شد، با محدود بودن فهرست نام ها در قدیم، شاید انتخاب اسم در گذشته خیلی راحت تر بود،؛ زیرا کم بودن گزینه ها میشه انتخاب را آسان می کند. اما امروزه، برای والدین مهم است که با چه نام و واژه ای فرزند خود را صدا کنند.

اهمیت انتخاب نام از چه روی است؟

قابل توجه است که نامی که افراد دارند و به آن نام خوانده می شوند، می تواند روی ذهن و ضمیرشان اثر بگذارد و راه و تصمیمات و منش و رفتار فرد را شکل بدهد! شاید برای همین باید اهمیت بدهیم که چه اسمی برای فرزندمان انتخاب می کنیم.

اسم پسر

از طرفی همه ما دچار گذر زمان هستیم، پس اسم های امروز، ممکن است تا بیست سال دیگر مرسوم و محبوب نباشد.

و یک نکته که از همه آنچه گفته شد مهم تر است، چگونه اسمی را انتخاب کنیم که فرزندمان در آینده به آن ببالد و نامش را دوست بدارد و به آن افتخار کند؟ کدام نام می تواند تاثیر مثبتی بر ذهن و شخصیت فرزندمان داشته و در ارتباطاتش، تاثیر خوبی به جای گذارد؟

اسمی را انتخاب کنید که فرزندتان دوست دارد.

ما به شما پیشنهاد می دهیم، اسم پسر یا دختر خود را به گونه ای انتخاب کنید که وقتی بزرگتر شد، به نام خود افتخار کند. تعداد فرزندانی که بابت انتخاب نامشان از والدین خود سپاس گزارند، کم نیست اما بسیارند فرزندانی نیز که بابت نام خود خجول و معذبند تا جایی که اقدام به تغییر اسم خود می کنند.

سخت است برای کودک به دنیا نیامده و فردی که هنوز شخصیتش شکل نگرفته و نمی دانیم چه ظاهر و وجناتی پیدا می کند، نامی متناسب و درخور انتخاب کنیم.

یکی از نکات دیگری که بهتر است در هنگام انتخاب نام فرزند خود، در نظر داشته باشید، منحصر به فرد بودن آن است.

اسم پسر و دخترتان منحصر به فرد باشد یا مد؟

ببینید، وقتی می خواهید اسم پسر جدید شیک امروزی یا اسم دختر لاکچری انتخاب کنید، یکی از فرض های شما این است که انتخاب جدیدترین نام، چون با نام های معمول گذشته متفاوت است، موجب خاص بودن اسم فرزند شما می شود، اما این اشتباه است، چون همزمان با شما، مادر و پدرهای دیگر نیز با همین فرض و تفکر، در حال انتخاب نام جدید هستند و این باعث می شود اسم پسر و دختری که امروز در میان نام های جدید و شیک یافته اید، در سال های آتی پرتکرار و عامیانه شود؛ فرض دیگر این است که تکراری بودن نام مهم نیست مهم این است که آنچه مد و ترند است، برگزینیم پس نام های جدید را مرور کرده و یکی را انتخاب می کنیم همان نامی که بیشتر مد شده است، این روش برای کسانی که خاص بودن را به مد بودن، ترجیح می دهند، خوب نیست و اگر فرزند شما فردی باشد که منحصر به فرد بودن را بیش از مد بودن بپسندد، از تکراری بودن نام خود چندان رضایت نخواهد داشت.

اسامی مد روز یا نام های منحصر به فرد؟

برای مثال، یکی از نام هایی که امروزه برای اسم پسر بسیار مد شده است، نام ویهان است، آوای این نام، زیبا است و معنای قشنگی دارد اما شاید جدید باشد ولی آنقد در بورس و تکرار است که خدا می داند در آینده چندین هزار ویهان خواهیم داشت!

فرض کنید، نامی را برای فرزند خود انتخاب کنید، که آنقدر خاص و تک باشد که در محیط های عمومی نظیر مدرسه، به جای استفاده از فامیلی، تنها با خواندن نامش شناسایی شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...