راه های فوری و سریع برای درمان سرفه و سرماخوردگی در کودکان

سرماخوردگی و سرفه در کودکان

درمان های طبیعی با گیاهان و برخی غذاها با نقش سرماخوردگی و سرفه خفیف نتایج موثری را به همراه دارد.پزشکان معمولاً مصرف مایعات گرم و ویتامین C را در طول فصل زمستان و پاییز برای جلوگیری از سرماخوردگی و همچنین در آغاز نقش های ساده آنفلوانزا توصیه می کنند. ، این دستور العمل ها می توانند نتایج خوبی به همراه داشته باشند و مهم است: همه اینها پس از مشورت با پزشک اتفاق می افتد.

همچنین بخوانید : درمان های طبیعی برای کودکان شما

درمان سرفه در کودکان

ابتدا به صدای سرفه کودک خود توجه کنید، دانستن علت آن به شما کمک می کند تا بهترین درمان خانگی را انتخاب کنید و سپس می توانید سرفه را به شرح زیر به درستی به پزشک خود توضیح دهید:

  • سرفه عمیقی که از قسمت پایین قفسه سینه می آید: احتمالاً به دلیل مخاط در مجاری تنفسی است.
  • سرفه ای که از گلو می آید (سرفه خشک): ممکن است به دلیل التهاب و تورم اطراف حنجره باشد.
  • سرفه خفیف همراه با تنفس: این ممکن است به دلیل چکیدن بینی از پشت گلو باشد.

درمان های خانگی برای سرفه در کودکان

1- لیمو با عسل برای سرفه

یک قاشق چای خوری عسل با آب نصف لیمو، درمان موثر سرفه و شروع آنفولانزا، لیمو منبع خوبی از ویتامین C است که با ویروس آنفولانزا مبارزه می کند و ایمنی را تقویت می کند، در حالی که عسل سفید طبیعی به عنوان یک ضد التهاب موثر شناخته شده است و به طور قابل توجهی به افزایش ایمنی کمک می کند.

۲- آب پرتقال با هویج

هویج، پرتقال و نارنگی از مواد غذایی سرشار از ویتامین هستند و در رفع علائم سرماخوردگی و سرفه و افزایش ایمنی تاثیر مستقیم دارند و مقداری هویج را تمیز کرده و خوب بجوشانید و می توانید در مخلوط کن بدون شکر با آب پرتقال مخلوط کنید. این آبمیوه فوق العاده را در طول روز به شما و فرزندتان بدهید و باور کنید فرزندتان آن را بسیار دوست خواهد داشت.

3- بادیان و سرفه

نوشیدنی گرم بادیان به تسکین علائم سرفه و سرماخوردگی نیز کمک می کند و می توان آن را با عسل شیرین کرد و 3 بار در طول روز به کودک خود نوش جان کرد و برای تشویق آن را با آن بنوشید.

4- نعنا و سرفه

نعناع پخته شده به رفع گرفتگی بینی، آرام کردن سرفه و آرامش کمک می کند. یک نوشیدنی گرم نعناع شیرین شده با عسل را می توان دو بار در طول روز به کودک داد و بخار برآمده از برگ های پخته شده نعنا را می توان برای رفع گرفتگی بینی استنشاق کرد. .

5- سیاهدانه و سرفه (سیاه دانه)

سیاهدانه فواید بسیار خوبی دارد که مهمترین آن تقویت سیستم ایمنی و تسریع بهبودی سرماخوردگی است و می توانید آن را با یک قاشق عسل، همراه با سوپ مرغ و یا اضافه کردن به شیر به کودک خود بدهید.

همچنین بخوانید : ۷ درمان خانگی طبیعی برای سرفه

درمان سرفه برای کودکان قبل از خواب

سرفه، سرماخوردگی و سایر علائم سرماخوردگی در شب و به‌ویژه هنگام خواب شدیدتر هستند، بنابراین هر شب که فرزندتان به خواب می‌رود، حتماً موارد زیر را انجام دهید:

  1. در صورت ابتلای کودکتان به سرماخوردگی و علائم مختلف آن، تخت را عوض کنید و بیش از دو روز آن را رها نکنید.
  2. اتاقی که کودک شما در آن می‌خوابد دائماً تهویه می‌شود و خورشید وارد آن می‌شود.
  3. به بالش هایی که کودک روی آنها می خوابد توجه کنید، آنها را راحت کنید و سر کودک را در هنگام خواب بالا نگه دارید تا به خوبی نفس بکشد.
  4. می توانید قبل از خواب کودک خود را روی ناحیه سینه با روغن زیتون ماساژ دهید و آن را با لباس های نخی گرم کنید.
  5. بیش از حد کودک خود را نپوشانید و مطمئن شوید که دمای بدن او و همچنین دمای اتاقی که در آن می خوابد، متوسط ​​باشد.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...