راز عدد۲۴۱۵۴۳۹۰۳ چیست

چندی است فضاهای مجازی پر شده از جستجو و راز و رمز عدد “۲۴۱۵۴۳۹۰۳” و همه صحبت از رکوردهای مرتبط با آن میزنند… اما حقیقا عدد “۲۴۱۵۴۳۹۰۳” چیست و چه معنایی می دهد؟

عدد ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ در اصل الگویی برای نحوه گرفتن عکس است که در سال ۲۰۰۹ توسط “دیوید هورویتز”، هنرمند شناخته شده نیویورکی ابداع شد. ماجرای عدد ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ به این صورت است که عکاسی به نام دیوید هوروتیز که گویا کلا خلاقیت او در نوع گرفتن عکس هایش زبان زد بوده است، در سال ۲۰۰۹ یه عکس از خودش که سرش رو توی فریزر کرده، روی سایت فلیکر (که سایت محبوب عکاس ها و عکس دوستانه) منتشر کرده و در وبلاگ خودش می خواهد از بقیه هم این کار رو بکنند و عکس را با عدد ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ تگ کنند (برچسب بزنند). حالا چرا عدد ۲۴۱۵۴۳۹۰۳؟

تقریبا میشه گفت این عدد یه عدد شانسی است که از ترکیب شماره سریال یخچال با شماره بارکد روی نودل مرغ یخ زده در یخچالش حاصل شده! هوریتز در سال ۲۰۰۹ که وب لاگ خود به نام Tumblr را تازه شروع کرده بود برای مخاطبین خود هر روز دستور العمل هایی را می نوشت. این دستور العمل های عجیب و غریب هر روز به یک صورت بود مثل “یک متن دراماتیک از یک کامنت جنجالی برای یوتیوب را ضبط کنید” یا “از همسایه خود درخواسن کنید که می خواهید غروب آفتاب را از بلندترین ساختمان در نزدیکی خود تماشا کنید”.

در نوامبر امسال، دیوید کتابی از دستورالعمل های خود چاپ نمود، “هر کاری که می توانید در یک روز انجام دهید” که توسط راندوم هوس به چاپ رسیده است.گرفتن عکس از سر خود در فریزر و برچسب زدن ان با عدد تصادفی ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ یکی از این دستور العمل ها بود. این ایده از زمانی پیدا شد که یک دوست بیمار نگوین تلاش کرد تا سر خود را به فریزر بچسباند. این عدد ۲۴۱۵۴۳۹۰۳ هوریتز ترکیبی از سریال یخچال، بارکد بر روی بسته نودل و نخود فرنگی بوده است.

۲۴۱۵۴۳۹۰۳

ایده این کار از کجا به ذهنش رسیده؟ گویا یکی از دوستانش مریض بوده برای رهایی از درد، سرش رو توی فریزر می‌کرده! جل الخالق! این خارجی ها چه کارها که نمی‌کنند! جالبی موضوع باعث شد که خیلی ها این کارو کردند و عکس سر خوشون رو در فریزر با این برچسب عجیب و غریب در وبلاگ ها، شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بووک و ارکات منتشر کردند و از آنجا که برچسب یه عکس، معیاری مهم در جستجوی عکس است این شد که این شد!

mojbaz.com

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...