طرز تهیه بروشتای یا بروسکتای مرغ خوشمزه و مخصوص ایتالیایی

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
گوجه فرنگی۶ عدد متوسط
سیر۳ حبه
پنیر پیتزا۱ لیوان
سرکه بالزامیک۲ قاشق غذاخوری
اورگانو۱ قاشق چایخوری
ریحان۱ مشت
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت بروشتای مرغ

مرحله اول

برای تهیه بروشتای مرغ ایتالیایی ابتدا فر را با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه گوشت مرغ را به صورت تکه هیا کوچک خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه روی گوشت مرغ می پاشیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ به طور کامل سرخ شود. در این مرحله یک ظرف مناسب فر مانند پیرکس را با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله سوم

حالا کف ظرف را با یک لایه گوجه فرنگی خرد شده می پوشانیم، سپس روی گوجه فرنگی مرغ خرد شده را می ریزیم. در ادامه سیر رنده شده را به همراه ادویه اورگانو و سرکه بالزامیک روی تکه های گوشت مرغ می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا یک لایه گوجه فرنگی خرد شده روی مواد می ریزیم و روی گوجه فرنگی ها را با پنیر پیتزا می پوشانیم. برای تزیین روی بروشتای مرغ می توانیم به دلخواه از موادی مثل قارچ اسلایس شده، گوجه فرنگی گیلاسی استفاده کنیم.

مرحله پنجم

حالا ظرف را درون فر که از قبل گرم شده است قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا آماده شود.پس از گذشت ۲۰ دقیقه گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم پنیر روی غذا طلایی شود.

مرحله ششم

پس از اینکه پنیر پیتزا طلایی شد، غذا را از فر خارج می کنیم و روی آن مقداری ریحان خرد شده می ریزیم و اجازه می دهیم کمی از حرارت بیفتد. پس از گذشت ۵ دقیقه بروشتای مرغ را از داخل ظرف خارج می کنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

chishi.ir

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...