راه های گرفتن تلخی بادمجان قبل و بعد از پخت و سرخ کردن

هنگام خرید بادمجان، اکثر افراد سعی می کنند تا بادمجان هایی کاملا سالم و شیرین را انتخاب کنند. بعضی وقت ها ممکن است علی رغم تلاش شما، بادمجان تلخ باشد. معمولا در صورتی که ببینید دانه های بادمجان خیلی سیاه است، می توانید احتمال بدهید که تلخ است. بادمجان های شیرین، دانه هایی کوچک و روشن دارند که خیلی نرم است و در غذا مشخص نمی شود. حالا اگر بعد از خرید بادمجان متوجه شدید که بادمجان شما تلخ است، می توانید با چند ترفند ساده تلخی آن را به خوبی برطرف کنید. ما در این مقاله چند روش بسیار ساده و موثر را برایتان معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه تلخی بادمجان را بگیریم

انجماد اثری جادویی بر بادمجان دارد!

کمتر کسی از این روش خبر دارد. برای این روش، تنها کافی است بادمجان ها را خیلی نازک پوست بگیرید و برای مدت ۵ ساعت آن ها را در فریزر قرار دهید. بعد از اینکه به سراغ بادمجان ها بروید، می بینید که کاملا یخ زده اند. اجازه دهید تا ابتدا یخ آن آب شود. حالا با دست بادمجان ها فشار دهید. می بینید که آب تیره رنگی از آن خارج می شود. به همین سادگی تلخی بادمجان از بین می رود.

نمک و باز هم نمک!

حتما اسم این روش به گوشتان خورده مگر اینکه تازه به آشپزی علاقه مند شده باشید و چیزی درباره این روش ندانید. این روش رایج ترین ترفند برای بر طرف کردن تلخی بادمجان است. می توانید بعد از پوست گرفتن بادمجان ها، آن ها را به همان شکل درسته و یا تکه کرده در ظرفی بریزید.

روی بادمجان ها نمک بپاشید و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت بماند تا کاملا آب بیندازد. آب اضای را خارج کرده و حتی می توانید کمی بادمجان را فشار دهید. حتما بادمجاان ها را آب بکشید. اگر می خواهید این بادمجان ها را در فریزر منجمد کنید ابتدا باید اجازه دهید تا خشک شوند.

بر طرف کردن مشکل از بیخ و بن!

ممکن است تخم های بادمجان خیلی خیلی درشت و ضخیم و تیره باشد. این دانه ها همچون دانه های گوجه فرنگی، در غذا دیده خواهند شد. بهترین راه این است که به کمک یک چاقوی تیز، دانه های بادمجان را جدا کنید. البته این روش تنها در صورتی کاربردی است که ببینید هیچ روش دیگری جواب نمی دهد.

روش آبلیمو!

این روش خیلی جالب است. تنها کافی است بادمجان های درسته و یا خرد شده را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بریزید. باید به میزان ۳ قاشق آبلیمو نیز از ابتدا به آب اضافه کنید. وقتی که آب بادمجان را خالی کردید، اجازه دهید تا کمی خشک شود. می توانید کمی هم بادمجان را فشار دهید.

گرفتن تلخی بادمجان پس از پخت

اگر مقدار تلخی بادمجان معمولی است می توانید با اضافه کردن چاشنی هایی مثل آبغوره انرا کم اثر کنید. روش بعدی این است که یک هویج یا سیب زمینی درون غذا بیندازید و اجازه دهید به طور کامل بپزدف سپس انرا از قابلمه خارج کرده و دور بیندازید. احتمالا با روش دوم مشکل شما حل می شود.

روش دیگر هم وجود دارد که برای خیلی از غذاها مناسب نیست ولی در تهیه غذاهایی مانند خورش بادمجان می توانید از آن استفاده کنید. در این روش مقداری زعفران را با آب جوش دم کنید، سپس با مقداری شکر ترکیب کنید و به غذا اضافه کنید.

گرفتن تلخی بادمجان پس از سرخ کردن

اگر بادمجان را سرخ کرده اید و درون فریزر قرار داده اید و حلا متوجه شده اید بیش از حد تلخ است، بهتر است قید آن بزنید، چون در طب سنتی بادمجان تلخ می تواند به کبد و صفرا صدمه وارد کند. اگر تلخی بادمجان کم باشد، می توانید با استفاده از چاشنی هایی مثل آبغوره طعم تلخی انرا بگیرد.

سخن پایانی

با دانستن ترفند های ساده ی بالا، دیگر نیازی نیست تا نگران این باشید که تلخی بادمجان، غذای شما را خراب کند. البته همانطور که در بالاتر اشاره شد، بادمجان تلخ می تواند باعث صدمه به کبد و صفرا شود و بهترین کار این است قبل از سرخ کردن بادمجان حتما تلخی انرا بگیرید.

chishi.ir

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...