آموزش پرورش ماهی زینتی در استخر

ماهی آکواریوم

پرورش ماهیان زینتی یکی از سرگرمی های رایج است که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند ، زیرا آنها برای پرورش آنها با استفاده از حوضچه های مخصوص این نوع ماهی ها را در خانه نگهداری می کنند و هدف آن تزئین و زیبایی مکان قرارگیری آنها به دلیل شکل و رنگ متمایز و درخشان ماهی است ، اما غالباً فرد خود را از دست می دهد. در پرورش این ماهیان ، به دستورالعمل ها و دستورالعمل های مهم در مورد پرورش آنها ، که منجر به مرگ این ماهیان می شود ، و زندگی نکردن آنها در طولانی مدت است. بنابراین ، ما در خطوط موضوع بعدی خود شما را در مورد برخی از اطلاعات مفید در پرورش ماهیان زینتی مطلع خواهیم کرد.

پرورش ماهی زینتی

مخزن ماهی آکواریوم

اولین چیزی که باید هنگام فکر کردن در مورد پرورش ماهی با آن شروع کنید ، انتخاب مخزن برای آن است و مخازن ماهی بر دو نوع هستند: آنها عبارتند از: آکواریوم شیشه ای که یکی از انواع پرکاربرد و پرکاربرد است و این نوع با توجه به وزن آن متمایز می شود و نوع دوم آکواریوم اکریلیک ساخته شده از پلاستیک تقویت شده شفاف است و این آکواریوم معمولاً از زیبایی بیشتری نسبت به آکواریوم شیشه ای دارد اما خراش آن یکی از معایب آن است علاوه بر هزینه بالای آن.

آکواریوم ماهی های زینتی می کارد

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام پرورش ماهیان زینتی مورد توجه قرار گیرد ، گیاهانی هستند که باید در داخل آکواریوم وجود داشته باشند ، زیرا شکل زیبای گیاهان علاوه بر این که ماهیان کوچک قلعه ای غیرقابل نفوذ هستند برای محافظت از ماهی های کوچک در برابر حمله ماهی های بزرگ ، به ماهیان جلوه ای متمایز می دهد. همچنین برخی از ماهیان در صورت عدم وجود غذای کافی در آکواریوم ، به عنوان منبع تغذیه به آن متوسل می شوند ، علاوه بر این که این گیاهان بخشی از کربن و نیترات حاصل از تنفس ماهی در آب را مصرف می کنند و آن را به اکسیژن لازم برای تنفس ماهیان زینتی تبدیل می کنند.

تغذیه ماهی آکواریوم

تغذیه ماهیان زینتی به کمی تجربه و مراقبت احتیاج دارد ، زیرا زیاد یا کمبود غذا برای آن به همان نتیجه منجر می شود ، یعنی مرگ یا بیماری ماهی ، و بنابراین مجموعه ای از معیارها وجود دارد که هنگام تغذیه ماهی زینتی برای حفظ ایمنی آن باید در نظر گرفته شود ، به شرح زیر:

  • اطمینان حاصل کنید که غذای در نظر گرفته شده برای آن را از فروشگاه های فروش خصوصی خریداری کنید و از غذاهای خانگی که منجر به آلودگی آکواریوم و بیماری ماهی می شود خودداری کنید.
  • تغذیه کرم های زنده با ماهیان زینتی حداقل یک بار در هفته ، با در نظر گرفتن دور نگه داشتن غذای ماهی از دسترس کودکان.
  • برای جلوگیری از اختلال در زمان تغذیه ، ماهی را از یک شخص تغذیه کنید.

انواع ماهی های آکواریومی

  • Dexas: که با شکل زیبا ، و رنگهای روشن و روشن متمایز می شود ، اما برای زندگی و شنا به یک منطقه بزرگ و نور متوسط ​​احتیاج دارد.
  • ماهی قرمز: خصوصیات این ماهی ها علاوه بر اینکه توسط خاک موجود در کف آکواریوم بلعیده می شود ، اجتماعی بودن ، زندگی در کنار گونه های دیگر است.
  • فرشته: این نوع یکی از زیباترین ماهیان زینتی به حساب می آید که مشخصه آن صلح آمیز بودن ، و حرکت آرام در آب است.
هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...