بیوگرافی و خوشگل ترین عکس های طناز طباطبایی بازیگر

طناز طباطبایی در 30 اردیبهشت 1362 در تهران به دنیا آمد. او بازیگر صنعت سینما و تئاتر ایران است و به نقاشی و موسیقی و فعالیت در این زمینه ها نیز علاقه دارد. او فارغ التحصیل کارگردانی تئاتر است. او در کلاس های بازیگری شرکت کرد.
دوران کودکی طناز طباطبایی
او بازیگری را در سال 1392 با فیلم بابادو تدام آیدا به کارگردانی رسول سادار عاملی آغاز کرد و اولین حضور سینمایی خود را با نام خودش انجام داد.
او در سال ۲۰۱۳ برای بازی درخشانش در فیلم دختران جیغ نمی‌زنند هس، برنده جایزه و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم ایرانی سانفرانسیسکو شد. او در سال 2008 برای فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.
 
خانواده طناز طباطبایی و نظر پدرش درباره او به عنوان یک بازیگر
به گزارش تنج طباطبایی، او مادرش را بسیار دوست دارد و به او وابسته است. تنها خواهر کوچکتر او لیلا نام دارد. خواهر تناج طباطبایی در صنعت سینما فعالیتی ندارد اما کار اصلی او مترجم زبان است.
پدر طناز طباطبایی فردی بسیار موفق در تجارت است و در زمینه موسیقی نیز فعال است. او درباره ورودش به عرصه بازیگری گفت: خانواده‌ای دارم که همیشه گزینه‌هایی به من می‌دهند و به من می‌گویند انتخاب کنم و من را از انجام کاری باز نمی‌دارند.
طنز طباطبایی
بعد از اینکه این راه را انتخاب کردم، پدرم به من گفت: نمی خواهم تو در کوچه و بازار بازیگر شوی. من می خواهم تحصیلات آکادمیک داشته باشم و تصمیم گرفتم در دانشگاه در رشته نمایش و کارگردانی تئاتر بخوانم.» طناز طباطبایی لیسانس خود را در رشته تئاتر گرفت و از سال 1380 وارد عرصه حرفه ای بازیگری شد که اولین تجربه هایش روی صحنه تئاتر اتفاق افتاد.
برنامه طناز طباطبایی برای معاونت
طناز طباطبایی با اشاره به اینکه 30 سالگی باعث شد عمیق‌تر به ازدواج فکر کند، می‌گوید: «وقتی وارد سی سالگی شدم، کمی آرام شدم و بیشتر به زندگی خانوادگی فکر کردم.
وی ادامه داد: دوست دارم خانواده خودم را داشته باشم. مهم نیست چه، این بخشی از غریزه شماست که بخواهید ازدواج کنید و خانواده خود را در آغوش بگیرید!
زندگی طناز طباطبایی بازیگر زن ایرانی
بازیگر «مرهم» و «او...» درباره معیارهای ازدواج خود گفت: به نظرم ازدواج بخشی از سرنوشت انسان است. می گفتند یک روز یکی می آید خواستگاری و دهانت بسته می شود و می گویی بله. من هم فکر می کنم درست است.
وی افزود: شخصی می آید که با شما ازدواج می کند و به شما وابسته می شود و همین باعث تشکیل خانواده می شود.
طبابابایی گفت: من به دنبال شوهر خوش تیپ و پولدار شما را قبول ندارم، ظاهر عروسی سنتی را ترجیح می دهم
فیلم طناز طباطبایی
فیلم های طناز طباطبایی در سی و هشتمین جشنواره فجر
فیلم های «پروانه شنا» و «خورشید» دو فیلمی بودند که طناز طباطبایی در جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشت و برای فیلم «خورشید» برنده سیمرغ شد.
اگرچه چهره‌های این فهرست خاطرات خوبی از برنده شدن سیمرگ و درخشش در جشنواره‌های گذشته فجر دارند، اما طناز طباطبایی در برخی موارد با بدبختی‌ها و حتی بی‌عدالتی‌های مکرر مواجه شده است.
هنوز هم خیلی ها بازی او را در فیلم های «دخترهاش نای فریایی» و «رخ دیوانه» شایسته دریافت سیمرغ می دانند، حتی حضور این بازیگر در آثاری مانند «ویلایی ها» و «کشم هایهو» یکی از اتفاقات بالاست. ستایش در جشنواره آورده است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...