جدیدترین عکس های لی یونگ آئه (یانگوم) بازیگر کره ای

تاریخ تولد: ژانویه 31 ، 1971

ملیت: کره جنوبی

سن: 49 سال ، 49 ساله زن

خورشید نشان: دلو

متولد: سئول ، کره جنوبی

معروف به عنوان: بازیگر زن

بازیگران زن کره جنوبی

قد: 5'5 " (165 سانتی متر ) ، 5'5" ماده

تاریخ تولد: ژانویه 31 ، 1971

ملیت: کره جنوبی

سن: 49 سال ، 49 ساله زن

خورشید نشان: دلو

متولد: سئول ، کره جنوبی

معروف به عنوان: بازیگر زن

بازیگران زن کره جنوبی

قد: 5'5 " (165 سانتی متر ) ، 5'5" ماده

دانیل کریگ مرحوم سر شان کانری را به یاد می آورد

خانواده:

همسر / سابق: جئونگ هو یانگ (متر 2009)

پدر: لی چونگ سوک

مادر: یون تهوی

کودکان: جئونگ سئونگ بین ، جئونگ سئونگ کوون

شهر: سئول ، کره جنوبی

حقایق بیشتر

Lee Young-ae یک بازیگر کره جنوبی است که بیشتر به خاطر بازی در نقش Jang-geum در مجموعه تلویزیونی "Dae Jang Geum" به کارگردانی Lee Byung-hoon شناخته می شود. لی برای بازی در "Dae Jang Geum" برنده جایزه "Daesang" (جایزه بزرگ) و "Top Excellence Award" در سال 2003 "MBC Drama Awards" شد. او پس از حضور در این سریال در سراسر آسیا محبوب شد ، زیرا این سریال در 91 کشور پخش شد. در حالی که چین وی را به 'جشنواره بین المللی یخ و برف مجسمه های هاربین' دعوت کرد ، تمبرهای لی در ژاپن منتشر شد. در سال 2007 ، دولت کره جنوبی وی را به خاطر نشان دادن فرهنگ کره جنوبی در صحنه جهانی (موج کره) با "مدال فرهنگ شایسته" افتخار کرد. لی علاوه بر اینکه یکی از محبوب ترین بازیگران کره جنوبی است ، یک نیکوکار شناخته شده نیز هست. وی مبلغی را به بیمارستان ها و مدارس اعطا کرده است ، از جمله یک مدرسه ابتدایی در چین که سپس به "مدرسه ابتدایی لی یونگ آ" تغییر نام داد.

لیست های توصیه شده:

لیست های توصیه شده:

دوران کودکی و زندگی اولیه

لی یونگ آه در 31 ژانویه 1971 ، در سئول ، کره جنوبی ، از لی چونگ سوک و یون تههوی متولد شد. او در کنار دو برادر بزرگترش بزرگ شد. وی پس از اتمام دبیرستان ، به "دانشگاه هانیانگ" رفت و از آنجا با مدرک "لیسانس هنر" در زبان و ادبیات آلمانی فارغ التحصیل شد.

او سپس به "دانشگاه چونگ آنگ" رفت و از آنجا با مدرک "کارشناسی ارشد هنر" در تئاتر و فیلم فارغ التحصیل شد. در سال 1991 ، لی یونگ آی کار خود را به عنوان مدل آغاز کرد. او قبل از اینکه فرصتی برای بازی در نقش Do Do-hee در یک مجموعه تلویزیونی با عنوان "شوهرت چگونه است" در تبلیغات تلویزیونی ظاهر شد. در سال 1993

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

شاید خوشت بیاد

لیست های توصیه شده:

لیست های توصیه شده:

حرفه

لی یانگ آه پس از اولین بازیگری خود در "شوهرت چگونه است؟" ، که برای آن جایزه "بهترین بازیگر جدید" زن را در جوایز SBS Drama Awards 1994 برنده شد ، در یک مجموعه تلویزیونی با نام "Dash" ظاهر شد. در سال 1995 ، او نقش های برجسته ای را در سه مجموعه تلویزیونی "عشق و ازدواج" ، "قصر غربی" و "مرد آسفالت" بازی کرد. بازی وی در "کاخ غربی" برنده "جایزه محبوبیت" در "KBS Drama Awards" شد.

در سال 1996 ، او نقش هان سع یونگ را در یک مینی سریال تلویزیونی با عنوان 'Papa' بازی کرد. در همان سال ، او همچنین در چند سریال تلویزیونی دیگر مانند "آغوش آنها" و "روابط خواهر و برادر" ظاهر شد. او برای کار در "آغوش آنها" و "روابط خواهر و برادر" برنده "جایزه برتری" در "MBC Drama Awards" شد.

لی اولین فیلم سینمایی خود را در سال 1997 انجام داد ، زمانی که برای بازی در نقش اصلی مقابل مین سو چوی در فیلم درام عاشقانه به کارگردانی مین یونگ لی "اینشالا" انتخاب شد. در همان سال ، او همچنین در مجموعه های تلویزیونی مانند "برادران پزشکی" ، "دلیل زندگی من" و "چون دوستت دارم" دیده شد. وی برای کار در "دلیل زندگی من" با "جایزه برتری" در "MBC Drama Awards" مفتخر شد.

وی از سال 1998 تا 1999 در پنج مجموعه تلویزیونی به نام های "عاشقانه" ، "مدافع" ، "انبیریونگ" ، "دعوت" و "موج" ظاهر شد. در حالی که او برنده جایزه "برتری برتر" در سال 1998 "SBS Drama Awards" برای "عاشقانه" شد ، او برنده "جایزه تعالی" و "جایزه محبوبیت" در سال 1999 "KBS درام جوایز" برای "دعوت" شد.

لی برای بازی در نقش سرگرد سوفی ای ژان در فیلم هیجان انگیز مرموز پارک چان-ووک "منطقه امنیتی مشترک" سال 2000 انتخاب شد. پس از حضور در فیلم ، محبوبیت لی افزایش یافت زیرا به پردرآمدترین فیلم آن زمان کره تبدیل شد. در همان سال ، او همچنین نقش اصلی کیم جی هیون را در یک مجموعه تلویزیونی با عنوان "آتش بازی" بازی کرد که باعث محبوبیت وی در بین مخاطبان تایوان شد.

در سال 2001 ، او به خاطر به تصویر کشیدن پارک یونگ یون ، زن جوانی که در انتظار مرگ زودرس است ، در فیلم درام رمانتیک "آخرین هدیه" مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. در همان سال ، او جایزه "بهترین بازیگر زن" را در دومین جوایز منتقدان فیلم بوسان برای بازی در نقش یون سو در فیلم "یک روز خوب بهار" به کارگردانی هور جین هو دریافت کرد.

لی یونگ آ در سال 2003 هنگامی که برای بازی در نقش "Seo Jang-geum" در "Dae Jang Geum" انتخاب شد ، نقش مهم خود را بازی کرد. این سریال دهمین درام با بالاترین رتبه در تمام دوران کره شد و لی را به یکی از مشهورترین بازیگران کره جنوبی تبدیل کرد. همچنین ، این سریال در سراسر آسیا محبوب شد و متعاقباً لی به مکانهایی مانند سرزمین اصلی چین ، ژاپن ، تایوان ، سنگاپور و هنگ کنگ دعوت شد. در سال 2004 ، وی برای بازی در "Dae Jang Geum" جایزه "زن ستاره" را در جایزه "Andre Kim Best Star Awards" دریافت کرد.

در سال 2005 ، او در فیلم تریلر روانشناختی "همدردی برای بانوی انتقام" به کارگردانی لی گوم ژا بازی کرد. لی برای بازی در این فیلم چندین جایزه از جمله جایزه "بهترین بازیگر زن" در بیست و ششمین دوره "جوایز فیلم اژدهای آبی" و 42 امین جوایز "Baeksang Arts" را از آن خود کرد.

لی یونگ آ بعد از حضور در "همدردی برای بانوی انتقام" امضای پروژه های جدید را متوقف کرد. در سال 2006 ، او اولین بازیگر کره ای شد که به عنوان عضو هیئت داوران "جشنواره بین المللی فیلم برلین" انتخاب شد. در سال 2011 ، وی صداپیشگی شخصیتی به نام Swillery Jung-han Kim را در 52 قسمت از یک مجموعه تلویزیونی انیمیشن با عنوان "YooHoo and Friends" ابراز کرد.

لی در سال 2017 هنگامی که در سریال درام تاریخی "Saimdang ، Memoir of Colors" نقشی دوگانه بازی کرد ، برگشت. در سال 2018 ، او برای بازی در نقش یونگ یون در "یافتن من" انتخاب شد که پس از 13 سال بازگشت فیلم بلند او را رقم زد.

سایر کارهای مهم

لی یونگ آی از همان ابتدای کار خود درگیر کارهای خیریه بوده است. در سال 1999 ، وی برای ساخت یک برنامه تلویزیونی درباره پایین ترین طبقه اجتماعی هند از صحرای ثار در هند بازدید کرد. در سال 2001 ، او در زندگی نامه خود با عنوان "یک ویژه ترین عشق" تجربیات خود را در هند نوشت. وی سپس پول حاصل از فروش کتاب را به امور خیریه اهدا کرد.

در سال 2012 ، وی سخنگوی مشهور پروژه ای به نام "اهدای عشق" شد که توسط مجله "Woman Chosun" آغاز شد. وی همچنین مبلغ هنگفتی برای کمک به ساخت مدرسه ای در میانمار اهدا کرد.

وی در سال 2014 مبلغ 100000 دلار به "صندوق بورس تحصیلی Sujatha Diyani" در سریلانکا کمک مالی کرد. هدف این پروژه کمک به دانشجویان دختر از خانواده های کم درآمد است. او همچنین بخشی از کمپین "Chime for Change" است که هدف آن بهبود زندگی دختران و زنان در سراسر جهان است.

خانواده و زندگی شخصی

لی یونگ یی با جئونگ هو یانگ ، تاجر کره ای-آمریکایی که 17 سال از او بزرگتر است دیدار کرد. پس از ده سال ملاقات با او ، در 24 آگوست 2009 با او ازدواج کرد. در 20 فوریه 2011 ، لی و جئونگ صاحب دوقلو (یک پسر و یک دختر) شدند.

لی دوست صمیمی خواننده و آهنگساز کره جنوبی ، جونگ جی هون (باران) است. به غیر از کره ای (Hangul) ، او همچنین می تواند انگلیسی و آلمانی را روان صحبت کند. او در حال حاضر در Gapyung ، استان Gyung-gi ، کره جنوبی زندگی می کند.

.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...