پروفایل ناب عکس های شخصی شارلیز ترون بازیگر آمریکایی

شارلیز ترون بازیگر و تهیه کننده آفریقای جنوبی و آمریکایی است. ترون یکی از

پردرآمدترین بازیگران زن جهان ، دریافت کننده جوایز بی شماری از جمله اسکار

و جایزه گلدن گلوب است. در سال 2016 ، تایم او را به عنوان یکی از 100 فرد

با نفوذ در جهان معرفی کرد

جایزه اسکار ، به طور کامل جایزه اسکار ، به نام اسکار ، هر یک از جوایز سالانه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی ، واقع در بورلی هیلز ، کالیفرنیا ، ایالات متحده ، برای شناخت موفقیت در صنعت فیلم. این جوایز اولین بار در سال 1929 اهدا شد و برندگان یک تندیس روکش طلا دریافت می کنند که معمولاً اسکار نامیده می شود.

جایزه اسکار: تندیس های اسکار تندیس های اسکار ارائه شده در هفتاد و هفتمین مراسم اهدای جوایز اسکار ، 2003. تیم بویل - سرگرمی گتی ایماژ

جوایز اسکار: Dressler ، Marie؛ باری مور ، لیونل ماری درسلر و لیونل بریمور پس از برنده شدن در جوایز اسکار بهترین بازیگر زن و بازیگر در سال 1931. دائرæ المعارف بریتانیکا ، شرکت.

بری ، هلی: جایزه اسکار هالی بری جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را پذیرفت ، و مجری آن راسل کرو بود ، 2002. © AMPAS

سوالات برتر
جوایز اسکار چگونه آغاز شد؟
جوایز اسکار کجا برگزار می شود؟
چرا اسکار "اسکار" نامیده می شود؟
رأی دادن به اسکار چگونه کار می کند؟
اهمیت هشتگ #OscarsSoWhite چیست؟
دسته ها و قوانین

برندگان از 24 دسته زیر انتخاب می شوند: بهترین تصویر ، بازیگر ، بازیگر ، بازیگر نقش مکمل زن ، بازیگر نقش مکمل زن ، کارگردانی ، اصلی فیلمنامه ، فیلمنامه اقتباسی ، فیلمبرداری ، طراحی تولید ، تدوین ، امتیاز اصلی ، آهنگ اصلی ، طراحی لباس ، آرایش و آرایش مو ، میکس صدا ، ویرایش صدا ، جلوه های تصویری ، فیلم خارجی زبان ، فیلم بلند انیمیشن ، کوتاه انیمیشن ، کوتاه اکشن زنده ، ویژگی مستند و کوتاه مستند. این آکادمی همچنین جوایز علمی و فنی ، جوایز ویژه موفقیت ، جوایز افتخاری ، جایزه بشردوستانه ژان هرشولت ، جایزه یادبود Irving G. Thalberg (برای برتری در تولید) و جایزه Gordon E. Sawyer (برای مشارکت های فنی) را ارائه می دهد ، هر چند اینها لزوماً سالانه اهدا نمی شوند. در آگوست 2018 آکادمی اعلام کرد که در حال افزودن یک رده سالانه برای "موفقیت برجسته در فیلم محبوب" است که برای اولین بار در مراسم 2019 برگزار می شود. با این حال ، به دنبال انتقادات و سردرگمی ، آکادمی تصمیم گرفت معرفی گروه جدید را به تعویق بیندازد.

برای واجد شرایط بودن برای دریافت جایزه در یک سال خاص ، یک فیلم باید حداقل یک هفته در یک تجاری معرض نمایش عمومی قرار گیرد تئاتر در شهرستان لس آنجلس بین 1 ژانویه تا نیمه شب 31 دسامبر همان سال در . موارد استثنائی در این قانون شامل فیلمهای خارجی زبان است که توسط کشور مبدا آنها ارسال می شود و نیازی به نمایش در ایالات متحده نیست . مستندها و فیلم های کوتاه شرایط واجد شرایط بودن مختلفی دارند و رسماً توسط تهیه کنندگان آنها ارسال می شود ، در حالی که موسیقی جوایز را ملزم موسیقی هنرمند به ارائه فرم ارسال می کند.

فقط اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی می توانند نامزدهای اسکار را معرفی و به آنها رأی دهند. این آکادمی به شاخه های مختلف تولید فیلم تقسیم می شود و نامزدهای هر دسته جایزه توسط اعضای شاخه مربوطه انتخاب می شوند. بنابراین ، نویسندگان نویسندگان را معرفی می کنند ، کارگردانان کارگردان ها و غیره را معرفی می کنند. کل عضویت آکادمی نامزدها را برای بهترین تصویر و رأی برای تعیین برندگان در بیشتر دسته ها معرفی می کند.

با اشتراک خود از نسخه اول 1768 ما به محتوای منحصر به فرد دسترسی پیدا کنید. امروز مشترک شوید

گذشته از اهدای رسمیت شناختن بین المللی و اعتبار ، جایزه اسکار می توانید بازی نقش بسیار مهمی در موفقیت برندگان اصلی. به عنوان مثال بهترین جایزه تصویر می تواند درآمد گیشه فیلم برنده را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. برای بازیگران و کارگردانان ، این جایزه اغلب منجر به حقوق بیشتر ، افزایش توجه رسانه ها و پیشنهادات بهتر فیلم می شود.
تاریخ

هنگامی که آکادمی در سال 1927 تاسیس شد ، کمیته جوایز تنها یکی از چندین بود که توسط سازمان جدید تشکیل شده بود. ایده ارائه جوایز مورد توجه قرار گرفت اما بلافاصله دنبال نشد ، زیرا آکادمی با نقش خود در مشکلات کار ، تلاش های خود برای بهبود چهره مخدوش صنعت فیلم و عملکرد خود به عنوان یک اتاق تمیز برای تبادل نظر در مورد روش های تولید ، مشغول بود. و فن آوری های جدید تنها در ماه مه سال 1928 بود که آکادمی پیشنهادات کمیته را برای ارائه جوایز اسکار در 12 گروه - برجسته ترین تولید ، هنری ترین یا بی نظیرترین تولید و موفقیت توسط یک بازیگر ، توسط یک بازیگر در نمایشی کارگردانی ، در کارگردانی کمدی تصویب کرد. ، در فیلمبرداری ، در کارگردانی هنری ، در جلوه های مهندسی ، در داستان نویسی اصلی ، در اقتباس نویسی و در نوشتن عنوان .

اولین جوایز شامل فیلم هایی بود که بین 1 آگوست 1927 و 31 ژوئیه 1928 منتشر شده بودند. این جوایز در 16 مه 1929 در مراسمی در هتل هالیوود روزولت اهدا شد. کل اعضای آکادمی کاندیداها را در همه رده ها معرفی کرده بودند. سپس پنج هیئت داوران (یكی از شاخه های اصلی آكادمی - بازیگران ، نویسندگان ، كارگردانان ، تهیه كنندگان و تكنسین ها) 10 نامزد را با بیشترین رای در هر گروه تعیین كردند و 10 نفر را به 3 توصیه كاهش دادند. یک هیئت داوران مرکزی ، متشکل از یک عضو از هر شعبه ، برندگان نهایی را انتخاب کرد.

پیکفورد ، مری ماری پیکفورد با بهترین بازیگر زن خود اسکار برای ژست گرفتن کوکت (1929) در حال .

در زمان برگزاری دومین مراسم جوایز سالانه ، در 3 آوریل 1930 (بزرگداشت فیلم های نیمه دوم 1928 و از 1929) ، تعداد دسته ها به هفت دسته کاهش یافت و دو جایزه مهم فیلم به یکی تقسیم شدند ، به نام بهترین عکس. از آن زمان آکادمی همچنان به تغییر مکرر در قوانین ، رویه ها و دسته ها ادامه می دهد. در واقع ، طی سالها تغییرات زیادی انجام شده است که به نظر می رسد تنها ثابت تمایل آکادمی برای انعطاف پذیری و همگام بودن با روند پیشرفت صنعت باشد. از جمله مهمترین تغییرات ، تصمیم در سال 1933 برای تغییر دوره واجد شرایط بودن در نظر گرفتن جایزه به سال تقویم و اضافه شدن گروههای بازیگر و بازیگر نقش مکمل در سال 1936 بوده است.

در ابتدا اسامی برندگان جایزه از قبل با این شرط که اطلاعات پس از اهدای جوایز فاش نمی شود ، به مطبوعات داده می شد. با این حال ، لس آنجلس تایمز قبل از مراسم اسامی برندگان 1939 را در اوایل شب چاپ کرد و باعث شد همه تعلیقات آن در یکی از بزرگترین سالهای صنعت تخلیه شود. بنابراین ، از آن زمان ، تا زمان اعلام رسمی در مراسم اهدای جوایز ، اسامی برندگان محرمانه است.

جوایز اسکار اولین بار در سال 1953 در ایالات متحده از تلویزیون پخش شد و از سال 1969 به بعد در بین المللی پخش می شد. در اواخر قرن بیستم ، مراسم به یک رویداد مهم تبدیل شده بود که میلیون ها نفر آن را مشاهده کردند. میزبانان برجسته این سال ها شامل باب هوپ ، جانی کارسون و بیلی کریستال بودند . مصاحبه های فرش قرمز نیز جدایی ناپذیر با توجه بیشتر به گروه های شرکت کنندگان ، بخشی از این مراسم شد. با کاهش شدید بیننده در اواخر سال 2010 ، آکادمی منجر به اعلام چندین تغییر در پخش مراسم شد که شامل محدودیت سه ساعت ، از سال 2019 و یک تاریخ پخش زودتر ، از سال 2020 است.

جوایز اسکار یک مجسمه غول پیکر اسکار که به بالکن تئاتر کداک در هالیوود ، کالیفرنیا تزئین می شود ، در حالی که تمرینات نهایی برای هفتاد و هفتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در تاریخ 29 فوریه 2004 برگزار می شود. © AMPAS

آنیستون ، جنیفر: فرش قرمز جایزه اسکار جنیفر آنیستون در جوایز اسکار ، روی فرش قرمز ظاهر می شود. هفتاد و هشتمین دوره استیو گرانیتس - PRNewsFoto / لانا مارکس / تصاویر AP
تندیس های اسکار

طراحی تندیس جایزه - شوالیه ای که بر روی ایستاده حلقه فیلم و شمشیر در دست دارد - به مدیر هنری Metro-Goldwyn-Mayer (MGM) اعتبار داده می شود سدریک گیبونز ، . مجسمه ساز جورج استنلی مأمور ایجاد مجسمه اصلی بر اساس طرح گیبونز شد. برای سالهای طولانی مجسمه ها با آبکاری طلای 24 عیار برنز ریخته می شدند. در طول جنگ جهانی دوم مجسمه ها به از ساخته شده بودند گچ دلیل کمبود فلز . اکنون از روکش طلا ساخته شده اند بریتانیوم . با این حال ، این طرح بدون تغییر پایه ، که پایه آن در سال 1945 افزایش یافته بود ، بدون تغییر باقی مانده است. طول این تندیس 13.5 اینچ (34.3 سانتی متر) و وزن آن 8.5 پوند (3.8 کیلوگرم) است.

جایزه اسکار: تندیس های اسکار تندیس های اسکار توسط کارگری در RS Owens ، شیکاگو ، 2008 ساخته می شود. اسکات اولسون - اخبار گتی ایماژ / Thinkstock

ریشه نام مستعار این تندیس ، اسکار ، در سه منبع جستجو شده است. بازیگر زن ، بت دیویس ، ادعا کرد که این نام از مشاهدات وی مبنی بر اینکه پشت تندیس شبیه نام همسرش هارمون اسکار نلسون است ، ناشی شده است. ستون نویس ، سیدنی اسکولسکی اظهار داشت که وی برای نفی ادعا ، نام مستعار را به این جایزه داده است. این نام همچنین به کتابدار آکادمی ، مارگارت هریک ، نسبت داده شده است که اعلام کرد این تندیس شبیه عموی اسکار است. منشأ واقعی نام مستعار هرگز مشخص نشده است

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...